هاست لینوکس (Linux host)، آشنایی با این فضای میزبانی محبوب

هاست لینوکس (Linux host)، آشنایی با این فضای میزبانی محبوب

اکثریت شرکت‌هایی که ارائه دهنده خدمات میزبانی وب هستند دو نوع میزبانی را به کاربران ارائه می‌دهند که شامل میزبانی ویندوز و میزبانی لینوکس می‌باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم به تعریفی جامع از هاست لینوکس (Linux host) بپردازیم تا شما را با این سیستم میزبانی بیشتر آشنا کنیم.

هاست لینوکس را می‌توان یکی از سیستم‌های میزبانی محبوبی دانست که به صورت اوپن سورس به کاربران خدمات ارائه می‌دهد، از این نوع هاست در موارد تجاری و شرکتی به صورت رایگان استفاده می‌شود. به دلیل اینکه قابلیت شخص‌سازی و امکانات زیادی که در این هاست وجود دارد کسانی که این هاست را ارائه می‌دهند آن را به پلت فرم‌های ویندوز آن ترجیح می‌دهند. لینوکس هاست مالیاتی کمتری نسبت به دیگر هاست‌ها دارد و از لحاظ پایداری یک هاست نسبتا پایدار محسوب می‌شود.

هاست لینوکس در میان کاربران از محبوبیتی زیادی برخوردار است و به دلیل قیمت مناسب و انعطاف پذیر بودن آن اکثر وب‌سایت‌های اینترنتی از آن استفاده می‌کنند. یکی از معروفترین هاست‌هایی که می‌توان آن را بر روی Linux host سوار کرد، هاست وردپرس می‌باشد. با توجه خصوصیاتی بارزی که هاست لینوکس دارد بی شک باید این فضای ذخیره‌سازی را پیشرو در زمینه میزبانی دانست.

پیدایش هاست لینوکس

در سال 1991 بود که یک شخص فنلاندی به اسم آقای لینوس توروالدر توانست سیستم عامل لینوکس را ابداع کند و این فضای ذخیره‌سازی را به دنیای وب معرفی کند. توروالدر به دنبال یک سیستم عامل متن باز برای کامپیوتر شخصی خود بود و با ایجاد کردن هسته لینوکس توانست این حرکت مهم را به نام خودش به ثبت برساند. با گذر زمان لینوکس توانست بر روی سرورها نیز سوار شود و این عامل سبب شد تا Linux host به وجود بیاید. با توجه به پیشرفت زیادی که هاست لینوکس داشت توانست توجه قشر زیادی از افراد را در جوامع مختلف به خودش جلب کند و به یک هاست پر طرفدار متن باز در میان افراد تبدیل شد.

هاست لینوکس چه ویژگی‌هایی دارد

  • با استفاده از هاست لینوکس می‌توان از بانک اطلاعات mysql با کارایی و سرعت بالایی استفاده کرد.
  • دارای امنیت بالایی می‌باشد.
  • دستورات html را می‌توان دراین هاست استفاده کرد.
  • به دلیل اینکه سیستم عامل لینوکس بهینه است، کارایی زیادی نسبت به دیگر هاست ها دارد.
  • Linux host این امکان را دارد تا آن را بتوان بر روی سیستم مدیریت محتوای زیادی مانند وردپرس، جوملا و دروپال نصب کرد.
  • امکان اجرای php را با سرعت زیادی دارد.

توزیع لینوکس

زمانی که شما قصد استفاده کردن سیستم عامل لینوکس را دارید باید یک سیستم عامل را که بر پایه کرنل لینوکس است را انتخاب کنید، در واقع به همان توزیع لینوکس گفته می‌شود. توزیع لینوکس به نسخه مختلف سیستم عامل لینوکس گفته می‌شود که با توجه به نوع آنها هر کدام ویژگی مختص به خود را دارند.

انواع سیستم عامل‌های توزیع لینوکس

حالا نوبت آن است که برای شناخت بیشتر شما به برسی انواع سیستم عامل‌های لینوکس بپردازیم:

 ۱_ Debian

 این توزیع کنند لینوکس را می‌توان یک از قدیمی‌ترین‌های این صنعت محسوب کرد که توسعه دهندگان داوطلب از آن نگهداری می‌کنند. به دلیل پایداری بالایی که Debian دارد از آن میتوان به عنوان یک سیستم عامل مناسب برای سرور استفاده کرد. Debian دارای 37500 نرم‌افزار پیش فرض است که می‌توان به این تعداد نیز اضافه کرد کرد.

۲_ Ubuntu

این توزیع کننده لینوکس مبتنی بر Debian می‌باشد که آن را به یکی از توزیع کنندهای محبوب لینوکس تبدیل کرده است. از ویژگی‌های بارزی که Ubuntu دارد این است که برای آپدیت کردن نرم‌افراز و درایو‌ها نیازی ندارید که آنها را به صورت تک به تک از اینترنت دانلود و بروزرسانی کنید، در واقع می‌توانید تنها با چند کلیک همه آنها را بروزرسانی کنید. بهترین انتخاب برای افرادی که از ویندوز به لینوکس نقل مکان می‌کنند Ubuntu می‌باشد.

۳_ Kali Linux

این توزیع کنند لینوکس این قابلیت را داد که از تست نفوذ امنیتی استفاده کند، Kali Linux بر پایه Debian می‌باشد و جوامع امروزی به دلیل سرعت آن از این توزیع کنند استفاده می‌کنند.

 ۴_ Kubuntu

این توزیع کنند لینوکس از از نظر خصوصیات شباهت زیادی به سیستم عامل Ubuntu دارد و محیط دستکتاپ kde را مورد استفاده قرار داده است.

۵_ Red Hat Enterprise Linux

این سیستم عامل لینوکس را باید یکی از توزیع کنندگان تجاری لینوکس دانست که بر پایه (فدورا) کار می‌کند. Red Hat Enterprise Linux سیستم متن بازی قلمداد نمی‌شود و آن را مختص مشتریان تجاری توسعه و پیشرفت داده‌اند.

۶_ Steam OS

این توزیع کننده لینوکس تمرکز بر روی بازی‌های کامپیوتری دارد و با توجه به درایوهای صوتی و گرافیکی اختصاصی مختص بازی‌های رایانه‌ای بهینه‌سازی شده است. در این سیستم عامل به صورت پیش فرض از Steam استفاده شده است و بدون کوچکترین مشکلی امکان استفاده از آن وجود دارد.

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را با هاست لینوکس(‌Linux host) که یک سیستم میزبانی محبوب و پرکاربرد است آشنا کردیم، شما می‌توانید برای اینکه وب‌سایت پرسرعت و امنی داشته باشید از این نوع هاست برای مدیریت داده‌های خودتان استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.