کامنت مارکتینگ (Marketing comment) چیست؟ 6 ویژگی مهم آن

کامنت مارکتینگ (Marketing comment) چیست؟ 6 ویژگی مهم آن

تمامی افرادی که مالک یک کسب‌کار هستند دوست دارند تا وب‌سایت آنها در صفحات بالای گوگل قرار داشته باشد و در واقع این همان هدفی است که ما با سئو سایت به آن دست خواهیم یافت، برای رسیدن به جایگاه بالای نتایج جستجوی گوگل کارهای زیادی وجود دارد که می‌توان انجام داد و به یکی از این کارهای مفید و کاربردی کامنت مارکتینگ گفته می‌شود.

کامنت مارکتینگ (Marketing comment) به روشی از بازرایابی گفته می‌شود که با استفاده از ظرفیتی که در بخش نظرات وجود دارد انجام می‌شود و با توجه به اعتمادی که در این روش از بازاریابی در مشتریان به وجود خواهد آمد شاهد فروش بهتر و بیشمار محصولات خواهید بود. کامنت‌ها به امکاناتی گفته می‌شوند که شما از طریق آنها می‌توانید ارتباط بهتری را با مشتریان و کاربران برقرار کنید و با توجه به آن شرایط خوبی برای بازاربی و فروش برندها به وجود خواهد آمد.

با استفاده از کامنت مارکتینگ می‌توان میزان رضایت را در کاربران و مشتری بالا برد، این عامل سبب خواهد شد تا تاثیرات مثبتی را بر روی فروش بیشتر محصولات شاهد باشید. کامنت مارکتینگ اهمیت زیادی در رشد و ارتقاء مشاغل اینترنتی خواهد داشت و می‌تواند رتبه آنها را در گوگل بالا ببرد.

با رعایت کردن چه اصولی یک برنامه درست برای استراتژی کامنت مارکتینگ داشته باشیم

اگر قرار باشد که شما برای توسعه کسب کارتان از کامنت مارکتینگ استفاده کنید باید با رعایت کردن مواردی که در ادامه برایتان خواهیم گفت این کار را انجام دهید:

۱_ تحقیق کردن

شما می‌توانید قبل از اقدام به استفاده کامنت مارکتینگ به سایت‌های پر بازدید رجوع کنید و با خواندن نوشته‌های وب‌سایت مورد نظرتان متوجه خواهید شد که کاربران چه کامنت‌هایی گذاشته‌اند و کدام کامنت ها بهترین تاثیرات را در بازراریابی و فروش گذاسته است.

۲_ مشخص کردن هدف‌هایتان

شما باید زمانی که می‌خواهید از کامنت مارکتینگ استفاده کنید هدف‌هایتان را مشخص کنید تا بتوانید لینک‌های زیادی را دریافت کنید.

۳_ استفاده کردن از یک سیستم هشدار برای اطلاع رسانی پست‌های جدیدی که در سایت قرار می‌گیرد

شما می‌توانید برای اطلاع رسانی از RSS استفاده کنید و یا از ایمیل برای با خبر شدن از اطلاعیه در زمان منتشر شدن پست‌های تازه استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که عملکرد اولین کامنت در وب‌سایت از تمامی کامنت‌های دیگر مهم‌تر خواهد بود.

۴_ مشخص کردن معیار تحقق هدف‌های مورد نظرتان

شما به همان اندازه که در رسیدن به اهدافتان کارهایی را انجام می‌دهید شاخص‌های آن را نیز باید مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال شما نمی‌توانید مشخص کنید که چه تعدادی از اشخاص از دیدگاه‌های وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند، فقط می‌توانید نتیجه نهایی کامنت مارکتینگ را زیر نظر داشته باشید. میزان رشد بازدید کنندگان وب‌سایتتان را می‌توانید مشاهده کنید، این موارد بیانگر این موضوع است که شما می‌توانید با چنین اطلاعاتی اقدامات ارزشمندی را در راستای کامنت مارکتینگ انجام دهید.

۵_ کمک گرفت از شبکه‌های اجتماعی

برای اینکه کامنت‌های اثربخش و تاثیرگذاری را داشته باشید می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. استفاده از توییتر برای کامنت مارکتینگ بسیار موفقیت آمیز خواهد بود زیرا در این شبکه اجتماعی اکثر نویسندگان در آن حضور دارند.

۶_ مشخص کردن فهرستی از سایت‌های هدفتان

شما می‌توانید وب‌سایت‌هایی را که قرار است با آنها تعامل داشته باشید تعیین کنید و با مشخص کردن این وب‌سایت‌ها برنامه هدفمندی را پیش ببرید. با کامنت گذاشتن در وب‌سایت‌های مد نظرتان شهرت به دست خواهید آورد و کاربران با کسب‌کار و حوزه کاری شما بیشتر آشنا خواهند شد.

 ویژگی‌های کامنت مارکتینگ

حال نوبت آن است تا شما را با ویژگی‌های Marketing comment بیشتر آشنا کنیم تا شما درک بهتری از این روش بازاریابی و فروش داشته باشید:

 1- رعایت کردن اصول نگارشی در کامنت

اگر به هر دلیلی در کامنت شما اشتباه نگارشی وجود داشته باشد، تمامی ارزش و اعتبار کامنت را زیر سوال خواهد برد. دقت داشته باشید تمامی قواعد مربوط به نگارش را رعایت کنید تا نوشته شما به راحتی خوانده شود.

2- مرتبت بودن کامنت

زمانی که شما یک کامنت را در وب‌سایت قرار می‌دهید باید محتوا و مطلب با کامنت همخوانی داشته باشد، هر بحثی که در بخش دیدگاه‌ها وجود دارد باید با کامنتی که شما قرار می‌دهید مرتبط باشد و شما باید در رابطه با آن مطلبی که به منظور آن وارد بخش دیدگاه‌ها شده‌اید محتوا بنویسید.

3- استفاده کردن از قالب مناسب

کاربران دوست دارند مطالبی را بخوانند که از پاراگراف‌بندی مناسبی برخوردار بوده، طولانی و خسته کنند نباشد و از علائم نوشتاری مناسبی برخوردار باشد. پس بهتر است کامنت را بر حسب این قواعد در وب‌سایت‌ها قرار دهید.

4- احترام گذاشتن به اشخاصی که به عنوان نویسنده و کاربر در وب‌سایت کامنت قرار می‌دهند

نوع صحبت کردن نشان دهند شخصیت و اخلاق هر فردی است، در زمان قرار دادن یک کامنت در سایت باید از یک لحن محترمانه استفاده کنیم تا با این کار به دیگران احترام گذاشته باشیم. در زمانی که یک نظر باب میل شما بود می‌توانید محترمانه و منطقی نظرتان را بگویید، مثلا اگر نظر شخص با نظر شما همخوانی نداشت می‌توانید اینگونه به او بگویید (اگر در فلان جا از این متن استفاده کنید بهتر است). زمانی که شما به صورت درست و مبادای ادب حرف می‌زنید می‌توانید با وجود مخالفت‌هایی که دارید ارزش خود را بالا نگه دارید.

5- صادق بودن در کامنت مارکتینگ

روراست بودن در کامنت مارکتینگ بسیار مهم است، زمانی که شما یک کامنت را در زیر پست‌های مختلف قرار می‌دهید باید هدفتان را قرار دادن این کامنت بیان کنید تا با نشان دادن صداقتی که دارید بتوانید اعتماد کاربران را جلب کنید. زمانی که شما در بیان نظراتتان صادق بودید مسئول وب‌سایتی که در آن کامنت قرار داده‌اید آزادی عمل بیشتری را به شما خواهد داد و می‌توانید آزادانه تر نظرات خودتان را در آن سایت قرار دهید.

6- کامنت باید از ارزش بالایی برخوردار باشد

زمانی که شما یک کامنت را در یک وب‌سایت قرار می‌دهید باید توجه داشته باشید تا متن و محتوای آن از ارزش بالایی برخوردار باشد تا افرادی که آن را می‌خوانند رضایت از محتوای کامنت داشته باشند. کامنت باید حاوی محتوایی باشد که به راحتی قابل دسترسی نبوده و افراد با خواندن آن چیزهای جدیدی را فرا گیرند.

سخن پایانی

درست است که کامنت مارکتینگ یک روش قدیمی محسوب می‌شود اما با در نظر گرفتن قواعد و اصولی که ما در این مقاله به آنها پرداختیم می‌توانید به صورت گسترده و موفق به بازاریابی و فروش محصولاتتان بپردازید و با قرار دادن یک استراتژی قوی و منسجم به فروش بالایی دست یابید. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.