اسپم اسکور (Spam Score) چیست | 8 راهکار برای کاهش آن

اسپم اسکور (Spam Score) چیست | 8 راهکار برای کاهش آن

Spam Score یک سری معیارهایی که باعث پنالتی شدن یک وب‌سایت می‌شوند را در نظر می‌گیرد و با توجه به این معیارها میزان اسپم بودن وب‌سایت را مشخص خواهد کرد. در زمانی که قصد دارید تا اقدام به خرید ریپورتاژ آگهی و پست میهمان برای وب‌سایتتان کنید، باید این مورد را به دقت زیر نظر داشته باشید و از وب‌سایت‌هایی که اسپم اسکور هستند این خدمات را دریافت نکنید.

اسپم اسکور زمانی می‌تواند برای یک وب‌سایت به وجود بیاید که لینک‌های خارجی مورد نظر مخرب و یا اسپم باشند. وب‌سایت‌هایی که این ویژگی را دارند گزینه مناسبی برای گرفتن لینک نیستند. توجه داشته باشید که این موضوع در تمامی وب‌سایت‌ها صدق نمی‌کند چرا که وب‌سایت‌های معتبر زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که علی‌رغم اینکه دارای اسپم اسکور نسبتا زیادی هستند، ولی رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجوی گوگل به دست آورده‌اند.

هر اندازه که یک وب‌سایت دارای لینک‌های اسپم زیادتر باشد، امکان بیشتری دارد که گوگل آن وب‌سایت را مورد جریمه قرار دهد. برای اینکه وب‌سایت‌ها از طرف گوگل جریمه نشوند، این امکان را دارند تا با استفاده از ابزاری که (MOZ) در اختیار آن ها قرار داده است به برسی دقیق صفحات خود پرداخته و گزارش‌های جامعی را در این باره دریافت کنند.

دقت داشته باشید که هر چقدر یک وب‌سایت از لینک‌های اسپم اسکور زیادتر برخوردار باشد، با نتیجه‌های منفی در سئو و بهینه‌سازی مواجعه خواهد شد و به دلیل اینکه لینک‌های Spam Score بی‌ارزش محسوب می‌شود، برای سئو سایت مخرب خواهد بود.

مهم‌ترین کاربرد اسپم اسکور

1- ارزیابی کردن لینک‌های بالقوه در وب‌سایت

2-حذف کردن پوشه‌ها

3-برسی کردن لینک‌های اسپمی که به وب‌سایت شما اشاره می‌کند

4- پاک سازی لینک‌ها

8 راهکار برای کاهش اسپم اسکور

در ادامه به برسی ۸ راهکار مهم برای کاهش اسپم اسکور وب‌سایت می‌پردازیم:

1- کم کم به تعداد صفحات وب‌سایت اضافه کنید

هر وب‌سایتی که فعالیت اسپمی دارد از تعداد صفحات کمی تشکیل شده است و تنها یک هدف خاص دارد که آن هم ایجاد اسپم است. از موارد مهم دیگری که در وب‌سایت‌ها اسپمی مشاهده می‌شود، نبود صفحات تماس با ما و صفحه درباره ما است که این موارد از اهمیت زیاد برای کاربران و موتوهای جستجو برخوردار است، وب‌سایت‌هایی که این صفحات را ندارند برای موتورهای جستجوی گوگل نگران کننده هستند.

شما با اضافه کردن تدریجی صفحه ارتباط با ما، صفحه درباره‌ما و دیگر صفحات از اسپم اسکور شدن وب‌سایتتان جلوگیری می‌کنید.

2- لینک کردن آدرس حساب کاربری لینکدین به وب‌سایت

از دیگر مواردی که می‌تواند از Spam Score یک وب‌سایت جلوگیری کند، این است زمانی که شما در لینکدین حساب کاربری داشته باشید با توجه به اعتباری این شبکه اجتماعی وب‌سایت شما نیز از اعتبار بیشتری برخوردار می‌گردد.

3- لینک سازی کردن به صورت طبیعی در وب‌سایت

هر وب‌سایتی که در گوگل از روش‌های خرید لینک و مزرعه لینک استفاده کند، گوگل جریمه زیادی را برای اینگونه وب‌سایت‌ها در نظر خواهد گرفت و آنها در لیست اسپم گوگل قرار می‌گیرند. لینک سازی طبیعی و اصولی از موارد مهمی است که در تمامی وب‌سایت ها باید به آن توجه زیادی شود و هر وب‌سایت بتواند این مورد را به خوبی در تمامی مقالات و مطالبش اجرا کند، تاثیرات زیاد را بر روی رتبه و جایگاه خودش خواهد دید و شاهد تغییرات مثبتی خواهد بود.

4- استفاده کردن از فاوآیکون

فاوآیکون به لگوی کوچکی گفته می‌شود که در ابعاد کوچکتر در تب مرورگر به کاربران نمایش داده می‌شود، شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که عدم وجود فاوآیکون یکی از دلایلی است که افزایش اسپم کور را در یک وب‌سایت به وجود می‌آورد.

5- باید از دامنه‌ها مناسب استفاده کنید

شما زمانی که قصد دارید تا دامنه مناسبی را برای وب‌سایت خودتان خریداری کنید باید از دامنه‌هایی استفاده کنید که از ارزش و اعتبار زیادی برخوردار هستند، مثلا دامنه‌های (ir ،com ،org). این دامنه‌ها برای وب‌سایت‌های داخلی معتبر و با ارزش محسوب می‌شوند. شما این امکان را دارید تا با توجه به رشته و حوزه فعالیتی که دارید از دیگر دامنه‌ها نیز استفاده کنید اما باید بدانید که این دامنه‌ها احتمال ایجاد Spam Score بیشتری را برای وب‌سایت شما به همراه دارد.

6- انتخاب نام دامنه مناسب

در زمان انتخاب نام دامنه وبسایت، باید دقت زیاد داشته باشید و از نام دامنه‌ای استفاده کنید که هم مرتبط با حوزه فعالیت شما باشد و هم از کاراکتر مناسبی برخوردار باشد. استفاده از 253 کارکتر یکی از استاندارهایی است که گوگل تعیین کرده است ونام دامنه نباید کاراکترهایی بیشتر از این داشته باشد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای جلوگیری از افزایش اسپم کور از نام دامنه‌ای با کاراکتر کوتاه و متناسب با حوزه فعالیتتان استفاده کنید.

7- استفاده کردن از گوگل منیجر

یکی از راهکارهای دیگر که یک وب‌سایت می‌توایند از اعتبار بیشتری نزد گوگل برخوردار شود، استفاده کردن از ابزار رایگان گوگل مانند گوگل تک منیجر است. دقت داشته باشید که هیچ کدام از وب‌سایت‌های اسپمی از ابزار گوگل تک منیجر استفاده نمی‌کنند.

8- استفاده کردن از گواهینامه‌ی SSL

وقتی که شما از گواهینامه SSL در آدرس دامنه وب‌سایت خودتان استفاده می‌کنید، این قابلیت باعث خواهد شد تا تمامی اطلاعات و داده‌هایی که بین کاربر و سرور ردوبدل می‌شود به صورت رمزگزاری شده و امن باشد. استفاده از این گواهینامه باعث خواهد شد تا هم مانع افزایش اسپم کور در وب‌سایت شما شود و هم در سئو و بهینه سازی وب سایت شما تاثیرات مثبتی را ایجاد کند.(ود‌سایت‌های که از گواهینامه SSL استفاده می‌کنند HTTPS هستند، وب‌سایت‌هایی که از SSL استفاده نمی‌کنند HTTP هستند.)

سخن پایانی

ما در این مقاله به برسی Spam Score پرداختیم و برای شما راهکارهایی را مثال زدیم که تا بتوانید با استفاده از آن ها از این اسپم مخرب در امان باشید، به یاد داشته باشد که این احتمال وجود دارد که با رعایت کردن این موارد باز وب‌سایت شما دچار اسپم اسکور شود، ولی این راهکارها می‌تواند تا درصد زیادی وب‌سایت شما را در مقابل آن ایمن کند و امنیت را برای کاربران شما به ارمغان آورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.