الگوریتم پاندا (Panda Algorithm) چیست؟

الگوریتم پاندا (Panda Algorithm) چیست؟

اگر شما به عنوان یک مدیر و صاحب کسب کار تمایل دارید که یک وب‌سایت را برای گسترش و پیشرفت حوزه‌ی کاریتان راه‌اندازی کنید باید یک سری از قواعد و اصول را به خوبی پیاده‌سازی کنید تا بهترین نتایج برای شما حاصل شود، یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید محتوای ارزشمند و مفید است.

زمانی که شما قصد دارید در رابطه با عنوان مد نظرتان یک مقاله را درون وب‌سایت قرار دهید باید توجه داشته باشید که از مطلب مفید و جذابی استفاده کنید تا شما را با مشکل مواجه نکند، در این مقاله قصد داریم به معرفی الگوریتم پاندا بپردازیم و شما را با این الگوریتم مهم و کاربردی و گاها سخت گیر گوگل بیشتر آشنا کنیم.

Panda Algorithm

یکی از شناحته شده‌ترین الگوریتم‌هایی که اکثر شما اسم آن را به کرار شنیده‌اید الگوریتم پاندا است. عده‌ای از افراد تصور دارند که این الگوریتم فقط بر روی محتواهای تکراری سایت‌ها تمرکز دارد ولی عملکرد این الگوریتم به شکل پیچید و گسترده‌ای می‌باشد.

در واقع الگوریتم پاندا وظیفه دارد که با محتواهای بی کیفیت و کم عمق، محتواهای تکراری، محتواهای کوتاه مقابله کند و سایت‌هایی را که از این چنین محتواهایی استفاده می‌کنند را جریمه کند و باعث شود در نتایج جستجو این چنین وب‌سایت‌هایی نمایش داده نشوند.

الگوریتم پاندا وب‌سایت‌هایی برای کاربران به نمایش در می‌آورد که از محتوا و مطالب ارزشمند برخوردار باشند. زمانی که شکایت و نارضایتی کاربران از تولید محتواهای بیهوده و بی کیفیت توسط وب‌سایت‌ها بالا رفت و کاربران در نتایج جستجو ابراز نارضایت داشتند این الگوریتم توسط گوگل خلق شد.

 تاریخچه پیدایش الگوریتم پاندا

در سال 2010 بود که یک بحران اساسی در موتورهای جستجوگر رخ داد، این مشکل بر اثر افزایش تولید محتواهای بی‌ارزش و بی‌کیفیت و پایین آمدن نتایج جستجو توسط کاربران ایجاد شد و گوگل را با یک بحران اساسی مواجه کرد.

طولی نکشید که یک روزنامه به نام BUSINESS INSIDER با قرار دادن این تیتر (وقت درمان است زیرا الگوریتم‌های گوگل تبدیل به ویرانه شده‌اند) و انتشار دادن آن نمک بر زخم گوگل پاشید تا این شرکت خطری جدی را حس کرده و با یک تهدید اساسی روبرو شود و به فکر چاره‌ای اساسی برای این مشکل باشد.

با برنامه‌ریزی درست و دقیق سرانجام گوگل پاسخ دندان شکنی را به این منتقدان داد و با معرفی الگوریتم پاندا به این وضعیت بحرانی خاتمه داد. در 23 فوریه 2011 گوگل اولین نسخه از الگوریتم پاندا را معرفی کرد، یک روز بعد گوگل یک بیانیه به صورت بلاگ پست منتشر کرد و توضیح داد که برای رفع اختلالات به وجود آمده یک الگوریتم بزرگ و مهم را خلق کرده است و کاربران دیگر نگران مشکلات قبلی نباشند.

الگوریتم پاندا به چه مواردی توجه می‌کند

یک سری موارد مهم برای Panda Algorithm اهمیت دارند که عبارتند از:

۱_ ارزش محتوا 

توجه داشته باشید که محتوای شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و دست نوشته‌ی خودتان باشد، محتوای مفید زمانی که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد باید اطلاعات کاربر را بالا ببرد.

۲_ زیاد نبودن تبلیغات

اگر به شکل درستی از تبلیغات استفاده کنید در روند ارزش رتبه وب‌سایت شما تاثیرات مثبتی حاصل خواهد کرد، اما اگر از تبلیغات زیادی استفاده کنید و با قرار دادن این تبلیغات در جای نامناسب وب‌سایت باعث اذیت کاربران شوید با واکنش الگوریتم پاندا مواجه خواهید شد.

۳_ کپی نبودن محتوا

همه ما می‌دانیم کپی کردن محتوایی که خود ما برای آن زمانی را صرف نکردایم کار غیر اخلاقی است و بهترین راه تولید محتوا دست نوشته خودمان است، ولی اگر شما اقدام به کپی مطالب دیگران کنید با الگوریتم پاندا درگیر خواهید شد و پنالتی گوگل را تجرب می‌کنید.

۴_ نوع نوشتن و توجه به مسائل نگارشی

اگر می‌خواهید الگوریتم پاندا شما را در ویرایش و نحوه نوشتن محتوای وب‌سایت جریمه نکند در انجام دادن صحیح این کارها دقت لازم را داشته باشید.

۵_ تکرار کلمات کلیدی

زمانی که شما یک مقاله در وب سایت منتشر می‌کنید باید در به کار گیری کلمات کلید دقت لازم را داشته باشید و متناسب با نیاز از این کلمات استفاده کنید، اگر در استفاده کردن از کلمات کلیدی زیاده روی کنید الگوریتم پاندا متوجه این کار خواهد شد و شما را جریمه خواهد کرد.

راهکارهای در امان ماندن از جریمه‌های الگوریتم پاندا 

1- به هیچ وجه سعی نکنید از نرم‌افزارهایی که برای تولید محتوا راه‌اندازی شده‌اند استفاده کنید زیرا هدف اصلی این نرم‌افزارها منفعت شخصی صاحبان آنها است و محتوای مفیدی را به شما ارائه نمی‌دهند.

2- در زمان نوشتن محتوا و مقاله به این نکته توجه داشته باشید که هدف اصلی شما رضایت کاربران است پس مطالب را متناسب با نیاز آنها تولید کنید.

3- زمانی که وب‌سایت شما از ظاهر مناسبی برخوردار باشد کاربران به راحتی به محتوای سایت دسترسی خواهند داشت و موجب رضایت آنها خواهید شد.

4- رعایت کردن نکات مهم و کلیدی برای موتورهای جستجو، همیشه سعی داشته باشید این موارد را رعایت کنید.

5- در هنگام استفاده کردن از تبلیغات تعادل را رعایت کنید.

چگونه متوجه جریمه شدن الگوریتم پاندا شویم

یکی از نشانه‌های مهمی که در زمان جریمه شدن توسط پاندا با آن مواجه خواهید شد پایین آمدن شدید ترافیک وب‌سایت در زمان‌هایی است که این الگوریم اپدیت می‌شود. باید توجه داشته باشید که اگر سرعت سایت شما کم شد دلیل کندی آن حتما جریمه شدن توسط الگوریتم پاندا نمی‌تواند باشد و دلایل گوناگونی نیز می‌تواند داشته باشد که عبارتند از : تغییرات فصلی، جریمه دستی گوگل، ورود یک رقیب نوپا در حیطه کاریتان و …

سخن پایان

تمامی کسانی که در حوزه اینترنت فعالیت دارند و یا صاحب یک کسب‌کار اینترنتی هستند باید به این موضوع توجه داشته باشند که هدف از پیدایش الگوریتم پاندا و دیگر الگوریتم‌های گوگل راحتی کار تمامی کاربران و صاحبین وب‌سایت‌ها اینترنتی است و مدیران گوگل تمامی این امکانات را متناسب با نیاز شما و در جهت بالا رفتن سطح کیفیت در انجام کارها برنامه‌ریزی و طراحی کرده‌اند.

با توضیحاتی که در این مقاله درباره الگوریتم پاندا داده‌ایم شاید یک سوءزن برای شما به وجود بیاید که با وجود جدیت و سختگیری الگوریتم پاندا به راحتی نمی‌توان محتوای را تولید کرد و در سایت قرار داد و باید یک محتوا دارای 100 درصد پارامترهای لازم باشد تا با جریمه الگوریتم پاندا مواجه نشود. اما باید بگویم که تمامی مواردی که ما در این مقاله به آنها اشاره کردیم منظورمان به کسانی بود که خط قرمزهای پاندا را زیر پا می‌گذارند و باید منتظر عواقبش نیز باشند.

اگر شما به عنوان یک وبمستر و یا صاحب کسب‌کار آنلاین محتواهای دست نوشته خودتان را در وب‌سایتتان قرار دهید و یک سری از موارد ساده و ابتدایی را رعایت کنید از گزند الگوریتم پاندا در امان خواهید بود، اینکه باید حتما محتوای شما بدون عیب باشد تا به مزاق پاندا خوش آید حرف درستی نیست.

من به شخصه خیلی از محتواهایی را که در وب‌سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنم دچار ایراداتی نیز هستند اما این سایت‌ها بدون هیچ مشکلی به فعالیتشان ادامه می‌دهند زیرا آنها اصول مهمی مثل کپی نکردن محتوا و استفاده از کلمات کلیدی اضافه را رعایت کرده‌اند. شما نیز با رعایت و اجرایی کردن مواردی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم می‌توانید حضوری موثر و قدرتمند در فضای اینترنت داشته باشید و بدون هیچ گونه نگرانی محتوای یونیک و دست نوشته خودتان را در وب‌سایتتان قرار دهید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.