بازاریابی شبکه ای (network marketing) چیست؟👈 6 مزایای مهم

بازاریابی شبکه ای (network marketing) چیست؟👈 6 مزایای مهم

بازاریابی شبکه ای (network marketing) به یک شاخه از بازاریابی گفته می‌شود که در این روش فروش بر عهده نیروی انسانی است، در واقع روش فروش به این شکل است که شما مقداری از محصول، کالا و یا سهام را که در شرکت مورد نظر از ارزش و کیفیت بالایی برخوردار است را خریداری کرده و بعد با توجه به مقدار توانایی و قدرت فروشی که دارید آن را به دیگر افراد عرضه می‌کنید.

در این روش فروش و بازاریابی شما محصول و کالای مورد نظر را بدون انجام دادن تبلیغات، بدون واسطه و با زحمت کمی با استفاده از مردم به بازار فروش می‌رسانید، توجه داشته باشید در بازاریابی شبکه ای شما باید یک سری فاکتورها و اصول را رعایت کنید. network marketing به مدلی از فروش گفته می‌شود که باعث خواهد شد تا یک شبکه از فروشند‌های زیادی ایجاد شده و کارخانه‌ها بدون داشتن هیچ گونه واسطه و از طریق این فروشندگان محصولات و کالاهای خود را به فروش برسانند.

روش کارکردن بازاریابی شبکه ای

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که آیا بازاریابی شبکه ای همان بازاریابی هرمی است؟ باید گفت که برخلاف تصوری که عموم افراد دارند network marketing یک شبکه قانونی است که فعالیت‌های خود را به صورت گسترده ادامه می‌دهد، افراد زیادی هستند که با قرار گرفتن در این مسیر درآمد زیادی را به دست آورده‌اند.

در شرکت‌های هرمی سرمایه گذاری انجام میدهند و هیچ گونه فروش کالایی انجام نمی‌شود و اقدام به ساختن زیر مجموعه می‌کنند، ولی سیستم کاری در (بازاریابی شبکه ای) بر پایه و اصول فروش کالا و دریافت دستمز می‌باشد و برای افراد این امکان وجود دارد که با سرمایه گذاری‌های کم در این شاخه بازاریابی به فعالیت بپردازند.

بازاریابی شبکه ای چه ویژگی‌هایی دارد

در ادامه به ویژگی‌هایی که network marketing دارد خواهیم پرداخت:

۱_ ایجاد یک کسب کار مستقل

با توجه به اینکه شما در بازاریابی شبکه ای اقدام به فروش محصولات شرکت‌های دیگر می‌کنید، ولی در واقع به صورت مستقل کار کرده و سعی خواهید کرد تا کسب کارتان را گسترش دهید.

۲_ تبلیغات

تبلیغاتی که در بازاریابی انجام می‌شود در حد گسترده نیست و این تبلیغات به صورت دهان به دهان می‌باشد.

۳_ عدم حمایت مالی

از طرف شرکت‌های فروشنده محصول و کالا هیچ گونه حمایت مالی وجود ندارد و میزان درآمد به فروش بستگی دارد.

۴_ کانال پخش و توزیع

در بازاریابی شبکه ای مسئولیت فروش با افرادی است که در سازمان مشغول به فعالیت نیستند و این افراد همان بازاریابان و مشارکت کنندگان هستند، فروش محصولات در network marketing از طریق یک کانال مشخص توزیع و پخش نشده است.

۵_ فلسفه فروش

فلسفه فروش خاصی در بازاریابی شبکه ای وجود دارد که می‌گوید زمانی که تعداد بازاریابی‌ها افزایش یافت فروش بیشتر خواهد شد و درآمدزایی بالاتری را تجربه خواهید کرد.

۶_ نداشتن حقوق ثابت

شرکت‌ها و تولید کنندگان محصول و کالا از تعداد زیادی بازاریاب استفاده می‌کنند که این افراد نه حقوقی دریافت می‌کنند و نه بیمه و اضافه کاری برای آنها در نظر گرفته می‌شود، این افراد هر چقدر فروش داشته باشند شرکت نیز پورسانتی را به آنها خواهد داد.

۷_ امتیاز حضور در شبکه

افراد که قصد بازاریابی شبکه ای را دارند می‌توانند با حضور یافتن در شبکه محصولات را با تخفیف از شرکت دریافت کرده و بعد آنها را به مشتریانشان بفروشند.

بازاریابی شبکه ای چه مزایایی دارد

بازاریابی شبکه‌ ای دارای یک سری مزایا است که به برسی آنها خواهیم پرداخت:

۱_ بازاریابی شبکه ای بدون ریسک می‌باشد

در این روش از بازاریابی شما مبلغی را پرداخت خواهید کرد و در ازای آن محصولی در اختیار شما قرار می‌گیرد، هر چقدر که فروش داشته باشید سود بیشتری را به دست می‌آورید.

۲_ کسب درآمد چند گانه

با توجه به اینکه در بازاریابی شبکه ای به صورت پورسانتی درآمد کسب می‌کنید، نیازی نیست که تمام وقت خودتان را برای این کار بگذارید و می‌توانید به صورت شغل دوم و یا پاره وقت در آن فعالیت داشته باشید.

۳_ شناخت افراد جدید

در بسیاری از شرکت‌های بازاریابی شبکه ای با توجه به اینکه افراد با یکدیگر کار می‌کنند یک خانواده را تشکیل خواهند داد و در این مسیر شما افراد زیادی را خواهید شناخت که این افراد می‌توانند در آینده شما را در موفقیت یاری کنند.

۴_ در بازاریابی شبکه ای شما سرمایه زیادی نیاز ندارید

خیلی از شرکت‌هایی که مشغول فعالیت بازاریابی شبکه ای هستند شرط اینکه افراد بخواهد با آنها کار کنند، این است که باید از محصولات شرکت استفاده کنند که این محصولات می‌تواند شامل پوشاک، خوراک و یا حتی انواع بیمه باشد و این برای ورود کسانی که تازه وارد هستند مبلغ بالایی نیست و در ازای مبلغی که پرداخت خواهید کرد می‌تواند از محصولات آن شرکت استفاده کرده و به بازاریابان شرکت مورد نظر بپیوند.

بسیاری از افراد این کار را غیراصولی می‌دانند ولی شما اگر بخواهید یک محصول را به مشتریان بفروشید باید خودتان اول از محصول مورد نظر استفاده کنید و در صورتی که از آن راضی بودید بعد اقدام به عرضه آن محصول به مشتریانتان کنید.

۵_ نیاز به هیچ تجربه و تخصص خاصی ندارید

در بازاریابی شبکه ای هیچ کاری به پیشنه کار و فعالیت‌های گذشته شما ندارند و فقط باید از محصولات شرکت استفاده کنید و آنها را به مشتریانتان عرضه کنید، زمانی که در این مسیر قرار گرفتید تجربیات مفید و ارزشمندی را می‌توانید به دست آورید.

۶_ پشتیبانی همه جانبه

تنها دلیلی که توسط آن حامیانتان می‌تواند درآمد بالایی را به دست آورد، این است که شما به موفقیت دست یابید. پس آنها شما را حمایت همه جانبه می‌کنند تا بتوانید درآمد زیادی را به دست آورید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به برسی بازاریابی شبکه ای پرداختیم تا شما را با این نوع از بازاریابی بیشتر آشنا کنیم، توجه داشته باشید که اگر به عنوان مخاطب از این مقاله بازدید کرده باشید، با توجه به مواردی که به آنها پرداخته شد احساساتی نشوید و با عجله و بدون برنامه به این شبکه‌های بازاریابی نپیوندید، زیرا که اگر علاقه و توان انجام دادن این نوع از کارها را دارید باید قدم در آن بگذارید.

اگر بدون تحقیقات اولیه اقدام به انجام این کار کنید، امکان دارد که زمان زیادی را برای این کار بگذارید و در آخر نتیجه مناسبی را به دست نیاورد، پس حتما قبل از وارد شدن و فعالیت داشتن در این نوع از کسب کارها اول با افراد متخخص در این زمینه مشاوره‌ای را داشته باشد. کارشناسان ما در مجموعه سایت با سئو این آمادگی را دارند تا شما را در این راستا به خوبی راهنمایی کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.