برسی کردن سئو سایت رقبا | 👈 با 4 روش رقیباتو آنالیز کن

برسی کردن سئو سایت رقبا | 👈 با 4 روش رقیباتو آنالیز کن

یکی از موضوعات مهمی که برای تمامی وب‌مستران و صاحبان وب‌سایت مهم است، این است که جایگاه و رتبه سایت آنها بالا باشد زیرا این مهم‌ترین هدفی است که آنها برای فروش محصولات و خدمات و درآمد زایی به دنبال آن هستند. هر چقدر یک وب‌سایت از جایگاه بهتری در شبکه‌های اجتماعی برخوردار باشد، به همان مقدار نیز تعداد کاربرانی که به سایت مورد نظر مراجعه خواهند کرد بیشتر خواهد بود و از ترافیک بالاتری برخوردار می‌شود، این امر موجب می‌شود تا درآمد شما نیز بالا رود. برسی کردن سئو سایت رقبا نکته مهمی است که قصد داریم در این مقاله بیشتر به آن بپردازیم.

یکی از مشکلاتی که خیلی از وب‌سایت‌ها با آن مواجعه هستند این است که خیلی از کارهای مربوط به سئو سایت را انجام می‌دهند ولی گله دارند که چرا نتیجه مورد نظر را کسب نکرده و در جایگاه بالایی قرار نمی‌گیرند؟ برای جواب به این سوال باید گفت که شما در سئو سایتتان اشتباهاتی را مرتکب می‌شوید و با توجه به نداشتن تجربه یا علم کافی به راحتی و بدون اینکه این اشتباهات را برطرف سازید از کنار آنها رد می‌شوید.

همه ما می‌دانیم که برای بهینه سازی هر سایتی می‌توان اصول و قواعد را به خوبی پیاده سازی کرده تا نظر موتورهای جستجو را خوبی جلب کنید تا در نتایج بالای جستجو قرار گیرید، ولی این موضوع حمل بر این نیست که قرار گرفتن در نتایج بالای جستجو کار راحتی هست و همه میتوانند به راحتی در این جایگاه قرار گیرند، شما باید تمامی ایراداتی را که جلوی پیشرفت و ارتقاء وب‌سایت شما را گرفته است را یک به یک برطرف سازید تا سایت شما به مانند دیگر رقبایتان از جایگاه مناسبی برخوردار باشد.

حالا به راستی رقبای شما از چه طرفندهایی برای سئو استفاده می‌کنند که اینگونه میتواند در جایگاه بالایی قرار گیرند؟ در واقع برسی کردن سئو سایت رقبا چگونه ممکن است؟ یکی از بهترین راهکارهایی که می‌توایند با استفاده از آن سئو سایت بهینه و خوبی را برای وب‌سایتتان به وجود آورید این است که سایت‌های رقبایتان را به دقت مورد برسی قرار دهید، ولی این کار چگونه ممکن است؟ در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

با چه ابزاری می‌توان به برسی کردن سئو سایت رقبا پرداخت

  • SEMRush for keyword data ،SuggestMrx Ubersuggest: (این ابزار برای شناسایی کردن کلید واژها می باشد و یکی از ابزار مهم برای برسی کردن سئو سایت رقبا محسوب می‌شود.)
  • Moz SEO Toolbar ،OpenSiteExplorer ،CognitiveSEO Backlink Explorer، MajesticSEO: (برای اینکه بفهمید یک وب‌سایت چه میزان محبویتی دارد میتوانید از این ابزارها استفاده کنید.)
  • Domain SEO Analysis ،Alexa Top Sites ،SimilarWeb Websites Ranking & Sites Profile: (از این نرم افزارها می‌توانید برای شناسایی کردن رقبا استفاده کنید.)
  • Moz On-Page Grader ،SEOchat’s Page Comparison tool ،Web page SEO analysis tool: ( برای اینکه بتوانید از بهینه بودن صفحات یک وب‌سایت مطلع شده و به خوبی اقدام به برسی کردن سئو سایت رقبا کنید، می‌توانید از این ابزارها استفاده کنید.)
  • Authority labs ،Positionly ،Advanced Web Ranking: (برای برسی کردن رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها می‌توانید از این ابزار استفاده کنید.)

شما زمانی که قصد دارید تا به برسی کردن سئو سایت رقبا بپردازید، باید اول شناخت کافی از آن‌ها به دست آورید چون انجام دادن این کار بدون شناخت امکان پذیر نخواهد بود. امکان دارد که این رقیبان از راهکارها و ترفندهایی در سئو سایتشان استفاده کنند که شما از آن خبر نداشته باشید، ولی زمانی که به برسی سایت رقیب می‌پردازدید با استفاده از ترفندهایی که ما در این مقاله برای شما خواهیم گفت می‌توانید بفهمید که رقیبانتان از چه دستوالعمل‌ها و استراتژی‌هایی برای بهبود و ارتقاء دادن سئو سایت خودشان استفاده می‌کنند و شما نیز با پیروی از این دستوالعمل‌ها شاهد نتایج خوب و مثبتی در سئوسایتتان خواهید بود.

راهکارهایی برای برسی کردن سئو سایت رقبا

در ادامه به راه‌کارهای مهمی برای برسی کردن سئو سایت رقبا اشاره خواهیم کرد:

۱_ سئو سایت رقبایتان را تحلیل و برسی کنید

برسی کردن سئو سایت رقبا یکی از موضوعات مهمی است که باید دقت لازم را بر روی آن داشته باشید، شما باید سایت‌های رقیبی که در کلید واژهای هدف شما از رتبه خوبی برخوردار هستند را مورد برسی قرار دهید تا رقیبان اصلی خودتان را پیدا کنید. دقت کنید زمانی که شما به برسی کلیدواژهایی می‌پردازید که دیگر رقیبانتان نتوانسته اند رتبه مناسبی را در آن به دست آورند، این امکان را برای شما به وجود خواهد آورد تا سئوی وب سایتتان را بهینه تر کنید. برای پیدا کردن کلمات کلید دیگر رقبایتان می‌توانید از ابزارهایی همچون alex) semrush، ahrefs) استفاده کنید.

۲_ کلید واژه‌های هدف را انتخاب کنید

شما می‌توانید داده‌هایی را که از وب‌سایتتان جمع آوری کرده‌اید را با دیگر رقبایتان مورد برسی قرار دهید و با این کار می‌توانید مناسب‌ترین کلید واژه‌ها را برای انجام دادن سئوی کوتاه مدت در وب‌سایت ایجاد کنید. نکته مهمی که در انتخاب کردن کلید واژه باید به آن دقت کنید این است که کلید واژهایی که انتخاب می‌کنید باید سودآوری زیاد همراه با میزان جستجوی بالا را برای شما به ارمغان آورد. شما می‌توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی اصلی سایتتان به این موارد توجه داشته باشید:

  • میزان محبویتی خود و دیگر رقیبانتان را به دقت برسی کنید.
  • رتبه وب‌سایت شما در مقابل رتبه دیگر رقبایتان.
  • تعداد جستجوی وب سایت و میزان درآمد وب سایت خودتان با دیگر رقبا را باید مورد برسی قرار دهید.
  • درصد محبویت رقبایتان نسبت به شما چقدر است.

۳_ شناسایی کردن رقبای بلقوه‌ای که در سئو سایت با شما رقابت می‌کنند.

یکی از موارد مهمی که در برسی سئو سایت رقبایتان باید به آن توجه زیادی داشته باشید، این است که باید برسی کنید که رقبای سئو سایت شما چه کسانی هستند. اینکه شما فکر کنید رقیبانتان شرکت‌ها و سازمان‌هایی هستند که محصولات و خدماتی شبیه به شما را به افراد ارائه می‌دهند، تصور اشتباهی است. رقیبان شما از نظر سئو سایت جزوء سایت‌هایی قلمداد می‌شوند که با جستجوی کلید واژه‌های هدف شما در صفحه نتایج جستجو قرار می‌گرند و شما باید این سایت‌ها را زیر نظر داشته باشید.

۴_ شما باید سایت خودتان را با وب‌سایت‌های دیگر رقبا مقایسه کنید

شما می‌تواند داده‌هایی را که با وب‌سایت رقیبانتان مطابقت دارد به خوبی اولویت‌بندی کنید و به برسی کلید واژه‌های هدف با دیگر رقیبانتان بپردازید، برای اینکه بتوانید به خوبی این مرحله را سپری کنید باید موارد زیر را به خوبی مورد برسی قرار دهید:

  • رتبه فعلی رقبا
  • دامنه جستجوی رقبا
  • چگونگی بهینه سازی محتوا
  • رتبه‌بندی صفحات آنها
  • چگونگی بهینه‌سازی کردن محتوای رقبا
  • تعداد لینک‌های خروجی
  • جایگاه در نتایج جستجو
  • نوع کلمه کلیدی
  • قالب‌هایی که رقبایتان در وب‌سایت استفاده کرده‌اند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به مواردی که باید در برسی کردن سئو سایت رقبا به آن توجه لازم را داشته باشید پرداختیم، پس از همین الان دسته به کار شوید و با برسی‌هایی که بر روی سایت رقیبانتان انجام می‌دهید گوی سبقت را از آنها برباید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.