برسی کردن وب سایت های رقبا | با 5 راهکار رقیباتو جا بذار😉

برسی کردن وب سایت های رقبا | با 5 راهکار رقیباتو جا بذار😉

برسی کردن وب سایت های رقبا و تحلیل کردن آنها در فضای وب می‌تواند شما را با اصول و قواعدی آشنا کند ودر موفقیت شما تاثیرات مثبتی را ایجاد خواهد کرد. اینکه شما در چه کسب کار و تجارتی فعالیت دارید مهم نیست بلکه نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این موضوع است که همیشه در دنیای اینترنت رقابت وجود دارد و شما می‌توانید به صورت مستمر با دیگر همکاران و رقبایتان به رقابت بپردازید.

اگر اصول و قواعدی را به درستی اجرا کنید می‌توانید از دیگر رقیبانتان گوی سبقت را بربایید، شما باید به صورت مرتب با استفاده از روش‌هایی به برسی کردن وب‌ سایت های رقبا بپردازید تا با این کار بتوانید از نکات مثبت و کاربردی که آنها در جهت کسب کارشان استفاده می‌کنند بهره لازم را ببرید.

اهمیت برسی کردن وب سایت های رقبا

برسی کردن وب سایت های رقبا به این دلیل مهم و ضروری است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل از روش کاری رقبایتان با خبر شوید و بتوانید از این رقبا پیشی بگیرید. زمانی که شما در نتایج جستجوی گوگل جزوء 10 وب‌سایت اول نباشید، بنابراین به میزان کمتری شانس پیدا کردن مشتری را خواهید داشت و باید با راهکارهایی که اتخاذ می‌کنید تمامی تلاش خود را انجام دهید تا در میان این سایت‌ها قرار بگیرید.

شما باید متوجه شوید که دیگر رقیبانتان از چه استراتژی و راهکاری برای تجارتشان استفاده می‌کنند و چگونه توانسته‌اند وب‌سایتشان را در نتایج بالای جستجوی گوگل قرار دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا با استفاده از بهترین روش‌ها به شما بگویید که چگونه به برسی کردن وب سایت های رقبا بپردازید.

بهترین راهکارها برای برسی کردن وب سایت های رقبا

برای برسی سایت‌های دیگر رقیبانتان از راهکارهایی می‌توانید استفاده کنید که ما در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

۱_ برسی کردن تحولاتی که به مرور زمان در وب‌سایت رقبا به وجود می آید

شما باید به خوبی تشخیص دهید که رقبایتان چگونه توانسته‌اند در نتایج جستجوی بالای گوگل قرار بگیرند و آنها چه مراحلی را سپری کرده اند؟ هر روز و یا هر ما چند مقاله آموزشی و علمی را در وب‌سایتشان انتشار می‌دهند؟ چگونه سئو سایت انجام می‌دهند و در یک بازده زمانی موفق به دریافت چند بک لینک با ارزش شده‌اند؟ با برسی کردن این موارد می‌توانید به خوبی تحولاتی که در سایت رقبا ایجاد می‌شود را مورد برسی قرار دهید و یکی از راهکارهای موثر در برسی کردن وب سایت های رقبا محسوب می‌شود.

۲_ فعالیت کردن رقبا در رسانه‌های اجتماعی را به دقت زیر نظر بگیرید

توجه داشته باشد که امروزه اکثر افراد به نوعی با یک یا چند شبکه اجتماعی به تعامل مشغول هستند و با توجه به این موضوع استفاده از این فضای قدرتمند و جامع می‌تواند نقش زیادی را در جذب مشتری و کاربر جدید یک سایت ایفا کند. وقتی که دیگر رقبایتان به خوبی از شبکه‌های اجتماعی برای جذب کردن کاربران استفاده می‌کند و استراتژی مشخص برای این کار دارند، شما نیز بدون هیچ گونه درنگی باید این کار را انجام دهید.

شما باید دریابید که وب‌سایت‌ها رقبا از کدام کانال‌های شبکه اجتماعی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند و شما هم از همین کانال به فعالیتتان ادامه دهید، مثلا اگر آن عمده فعالیتشان در اینستاگرام است شما نیز از این فضا برای تبلیغات و جذب مخاطب اقدام کنید. دقت کنید که فعالیت در رسانه‌های اجتماعی فقط منوت به جذب مشتری نیست، بلکه سبب ارتقاء برند شما شده و کانال‌های زیادی برای بازاریابی و فروش شما مهیا خواهد کرد و یکی از راهکارهای برسی کردن وب سایت های رقبا به شمار می‌رود.

۳_ شناسایی کردن و طبقه‌بندی رقبا

یکی دیگر از روش‌های ارزشمند برسی کردن وب سایت های رقبا، طبقه بندی کردن و شناسایی آنها است زیرا اطلاعاتی حیاتی را در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید به خوبی رتبه و جایگاه وب‌سایتتان را ارتقاء دهید. اینکه رقبای شما چه افرادی هستند و شما باید با چه سایت‌هایی به رقابت بپردازید، اطلاعاتی هستند که در موفقیت و بهبود کسب کارتان مهم است. طبقه بندی رقبا دو‌ بخش اصلی دارد:

اولین بخش مربوط به رقبای مستقیم است و به رقبای گفته می‌شود که محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهند شبیه محصولات شما است و شما باید این وب‌سایت ها را به دقت برسی کنید زیرا در بقا و موفقیت شما نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

دومین بخش مربوط به رقبای غیر مستقیم شما می‌باشد و به شرکت‌هایی گفته می‌شود که تولید کنندگان محصولاتی هستند که یک جایگزین مناسب برای کالا و خدمات شما می‌باشد.

۴_ انجام دادن اقدامات موثر و مفیدی

شما برای اینکه بتوانید وب‌سایت موفق و به روزی داشته باشید، باید خلاقیت زیادی را ارائه دهید و می‌توانید مهم‌ترین کارهایی که دیگر رقبایتان نیز انجام داده‌اند، شما نیز انجام دهید. مثلا اگر رقیب شما در 1 ماه گذشته 10 مقاله را در وب‌سایتش قرار داده است شما نیز می‌توانید این روند را پیش روید، شما باید تعداد کلمات کلید و تعداد بک لینک‌ها که سایت رقبایتان استفاده کرده است را با استفاده از ابزار تحلیل که در اینترنت وجود دارد محاسبه کنید و بدانید که رقیبتان از چه تعدادی از کلمات کلیدی و بک لینک استفاده کرده و شما نیز این روند را ادامه دهید.

۵_ برسی کردن وب‌ سایت رقبا به صورت مستمر

دقت کنید که تمامی نکاتی را که در قسمت‌های بالا به آنها اشاره کریم نیاز به تکرار دارد و شما باید به صورت همیشگی این نکات را در وب‌سایت رقیبانتان مورد برسی قرار دهید تا بتوانید نتایج مثبت و تاثیرگذاری را در وب‌سایتتان ایجاد کنید. مواردی را که باید مرتب انجام دهید عبارتند از:

1- شما باید محصولات جدید و بروزرسانی‌هایی را که در وب‌سایت رقبا ایجاد می‌شود را مورد برسی قرار دهید.

2- باید تغییر رتبه رقیب را در گوگل مورد برسی قرار دهید تا متوجه شوید که کارهای صورت گرفته سودمنده بودن یا خیر.

3- چک کردن بروزرسانی ساختار رقیبان از دیگر کارهایی است که باید انجام دهید.

4- شما می‌توایند به سایت الکسا مراجعه کنید و تغییرات رتبه الکسای وب‌سایت رقیب را مشاهده کنید.

5- با توجه به اینکه به اهمیت شبکه‌های اجتماعی در قسمت‌های بالا اشاره کردیم، شما می‌توانید پروفایل رقیب را در شبکه‌های اجتماعی مورد برسی قرار دهید و تغییرات به وجود آمده را مشاهده کنید.

سخن پایانی

برسی کردن وب‌ سایت های رقبا از نکات مهم و کاربری است که در روند موفقیت وب‌سایت شما می‌تواند تاثیرات زیادی را به همراه داشته باشد، باید تمامی مواردی را که ما در قسمت بالا به آن اشاره کردیم مو به مو انجام دهید تا به یک نتیجه مطلوب و راضی کننده دست یابید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.