بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری + شناسایی 10 راهکار قدرتمند😇

بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری + شناسایی 10 راهکار قدرتمند😇

بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که شما برای جذب مشتری انجام می‌دهید و به فروش بیشتر شما می‌انجامد. وقتی که شما یک تجارت و کسب کار اینترنتی راه‌اندازی می‌کنید برای اینکه بتوانید به حیات خودتان ادامه دهید، باید بتوانید مشتریانی را جذب کرده و با فروش کالا یا محصول به آنها رونق اقتصادی را به وجود آورید. تمامی فعالیت‌هایی که در فضاهای آنلاین کسب کار و فضاهای سنتی انجام می‌گیرد برای بقا و پایداری به مشتریان وابسته است.

کسب کارهایی که به صورت آنلاین و اینترنتی فعالیت دارند، مشتریان نقش بسیار مهمی در فروش و بازاریابی دارند و جذب کردن مشتری را باید از مهم‌ترین کارهایی محسوب کرد که در تمامی فعالیت‌های اینترنتی اهمیت زیادی دارد، در واقع باید بهترین راه‌ های تبلیغات برای جذب مشتری را پیاده سازی کرد.

اهمیت مشتری در کسب کارهای آنلاین

وقتی که شما به عنوان یک شخص تازه کار کسب کاری اینترنتی خودتان را راه‌اندازی می‌کنید برای اینکه بتوانید به فعالیتتان ادامه دهید نیاز دارید تا مشتریان شما را بشناسند، در واقع تمامی هدفی که شما از این گونه فعالیت‌ها دارید این است که مشتریان زیادی را به دست آورده و از راه فروش محصولات و خدمات به آنها درآمدی را به دست آورید، اگر شما نتوانید مشتریانی را جذب کنید تمام کارهایی که انجام خواهید داد بیهوده خواهد بود.

معرفی و شناخت بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری

برای اینکه به شکل بهتری بتوانید از طریق اینترنت به تجارت و کسب کار خودتان بپردازید، در ادامه به بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری خواهیم پرداخت:

۱_ استفاده کردن از پیام‌های درون شبکه

پیام‌های درون شبکه پیغام‌هایی هستند که شما با استفاده از آنها قادر هستید تا به بهترین شکل محصولات و خدماتی را که دارید به مشتریان عرضه کنید و این روش یکی از بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری محسوب می‌شود. برای انجام دادن این روش می‌توانید محتوا و پیامی که مد نظرتان دارید را از طریق یک برنامه نرم افزاری که قابلیت اتصال به اینترنت دارد برای مخاطبان ارسال کنید. زمانی که شما اقدام به این کار می‌کنید سبب خواهد شد تا پیام‌هایتان در شبکه ایجاد شده و به صورت مرتب و همیشگی با مشتریان و مخاطبانی که دارید ارتباط داشته و با آنها تامل هدفمند را ایجاد کنید.

۲_ مشتریانتان را سطح‌بندی کنید

شما دو دسته مشتری دارید:

1- مشتریانی که به شما وفادار هستند و همیشه از شما خرید انجام می‌دهند

2- مشتریانی که فقط یک بار اقدام به خرید از شما کرده‌اند

زمانی که شما بتوانید مشتریان جدید را از مشتریان قدیمی جدا کرده و آنها را به خوبی شناسایی کنید، می‌توانید با برنامه‌ریزی منظمی مشتریان جدید را نیز به مشتریان وفادار و همیشگی تبدیل کنید و بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری را پیاده سازی کرده‌اید.

۳_ داشتن روابط عمومی قوی

یکی دیگر بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری، داشتن روابط عمومی قوی است. وقتی که شما بتوانید به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کنید نگرانی بابت جذب مشتریان نخواهید داشت و امکان فروش بیشتری را دارید، شما باید بستری را فراهم سازید تا مشتریانتان به صورت همیشگی با کسب کار شما در ارتباط باشند و این کاراعتماد را در آنها ایجاد خواهد کرد و مشتریان ثابت شما می‌شوند.

۴_ استفاده کرن از اپلیکیشن‌های موبایل

با توجه به اینکه امروزه گوشی موبایل در دسترس همگان قرار دارد و افراد بیشترین کارهای خودشان را با استفاده از این وسیله انجام می‌دهند، تعداد زیادی از کسب کارها به طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل برای تجارتشان روی آورده‌اند. شاید انجام این کار برای شما هزینه بر باشد ولی به یا داشته باشید که (جذب کردن مشتریان و بالا بردن بازگشت سرمایه) را برای شما به همراه دارد و جزوء بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری به شمار می‌رود.

۵_ پذیرفتن نظرهای منفی و منتشر کردن این نظرها در وب‌سایت

در دنیای امروزی نمی‌توان هیچ کسب کاری را پیدا کرد که بدون هیچ گونه عیب و ایرادی باشد و در هر کسب کار و تجارتی هم مشتریان راضی وجود دارد و هم مشتریان ناراضی، این موضوع را باید پذیرفت زیرا علایق و نیازهای افراد با یکدیگر متفاوت است. امکان دارد که شما در فعالیت‌های اینترنتی که انجام می‌دهید با بازخوردها و نظرهای منفی از سوی کاربران و مشتریانتان مواجعه شوید که باید این نظرها را بپذیرید و آنها را به خوبی در سایت منتشر کنید زیرا این روش یکی از بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری محسوب می‌شود.

اگر این نظرات را حذف کنید غیره حرفه‌ای بودن شما را مشخص خواهد کرد، بازخورد نظرات منفی و انتقادات در سایت می‌تواند اعتماد مشتریان و کاربران را نسبت به شما بالا ببرد و با توجه به اینکه مشتریان درخواهند یافت که شما با آنها صداقت دارید و پنهان کاری در کار شما نیست، مشتریان زیادی را جذب خواهید کرد. زمانی که شما بازخوردهای منفی و انتقادات را به خوبی در وب‌سایتتان منتشر کنید، مشتریان شما نیز به شما کمک خواهند کرد تا بهترین راهکارها را برای برطرف سازی این گونه مشکلات پیدا کنید.

۶_ فعالیت داشتن در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی امروز در دنیای دیجیتال جایگاه والایی را به دست آورده‌ و به یک ابزار قدرتمند وکاربردی برای ایجاد تامل بین افراد تبدیل شده است و یکی از بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری قلمداد می‌شود، با توجه به اینکه تعداد افراد زیادی به شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارند شما می‌توانید با تعداد زیادی از افراد ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید محصولات و خدماتی را که دارید در شبکه‌های اجتماعی با افراد زیادی به اشتراک بگذارید و از این راه مشتریان جدید زیادی را به سمت خودتان سوق دهید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برند شما را در میان افراد معروف کند و آنها شما را همیشه در ذهنشان به یاد داشته باشند.

۷_ تولید و انتشار پست در وبلاگ

تولید کردن پست در وبلاگ نقش بسازایی در جذب مشتریان دارد، زیرا از این طریق امکان تامل و ارتباط با مشتریان و مخاطبان را خواهید داشت و فعالیت‌های خودتان را به آنها معرفی کنید و به تمامی سوالات آن از طریق وبلاگ پاسخ دهید. باید وبلاگ سایت شما همواره فعال، پویا و زنده باشد تا بتواند جذابیت بالایی برای کاربران داشته باشد.

۸_ برگزار کردن وبینار

به گردهمایی و مراسم‌هایی که به صورت آنلاین و درباره یک موضوع خاص برگزار می‌شود، وبینار گفته می‌شود. شما با برگزار وبینار این امکان را دارید تا جلسات آنلاینی را در رابطه با کسب کار و تجارتی که دارید برگزار کنید و تمامی کاربران و مخاطبان شما امکان دیدن شما را به صورت همزمان دارند. زمانی که شما اقدام به برگزاری گردهمایی و وبینار می‌کنید، می‌توانید به تمامی سوالات و ابهامات کاربران در مورد فعالیت و کسب کارتان به خوبی پاسخ دهید و کم کم این روند باعث می‌شود تا کاربران و مخاطبان جدید به شما علاقه‌مند شده و به مشتریان بلقوه شما تبدیل شوند.

۹_ پشتیبانی قوی و آنلاین

به جرات می‌توان گفت که از مهم‌ترین مواردی که سبب می‌شود تا یک کسب کار روند موفقیت را سپری کند، پاسخگویی به نیاز و سوالات مشتریان است. زمانی که مشتری اقدام به خرید محصول و کالای می‌کند این احتمال وجود دارد که در اوایل استفاده از آن با مشکلاتی مواجعه شود و اگر شما بتوانید با پشتیبانی به موقع مشکل او را برطرف سازید حس رضایت از شما خواهد داشت و اعتمادش نسبط به شما بالا خواهد رفت. زمانی می‌توانید مشتریان زیادی را به دست آورده و این مشتریان را حفظ کنید که بتوانید به خوبی پاسخگوی نیازها و خواسته‌های آنها باشید.

۱۰_ ایجاد نظر سنجی در میان مخاطبان یکی دیگر از بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری

زمانی که شما از مخاطبان و مشتریانتان نظر سنجی می‌کنید می‌توانید با نیازها و خواسته‌های آن بیشتر آشنا شوید، مخاطبان زیادی به سمت شما خواهند آمد، حس اعتماد و ارزشمند بودن شما در نزد مشتریان بالا خواهد رفت و می‌توانید به خوبی نقاط ضعف و قوتی را که دارید شناسایی کنید و آنها را کمکم برطرف سازید، این موارد از مزیت‌هایی بود که قرار دادن نظر سنجی مخاطبان در سایت برای شما به ارمغان خواهد آورد.

سخن پایانی

بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری بسیار مهم است زیرا مشتریان می‌تواند برای شما سود آوری را به همراه داشته باشند، یک کسب کار هدفمند با مشتریانش اعتبار به دست خواهد آورد و از این طریق می‌تواند نقاط ضعف و نقاط قوتش را بشناسد. حالا به این مهم پی بردید که تمام کارها در بیزینس و فروش به مشتری بستگی دارد و اگر مشتری نباشد یعنی هیچ فروش و بازاریابی وجود ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.