بهینه سازی تبلیغات در گوگل ادز | برسی 10 راهکار موثر و هدفمند

بهینه سازی تبلیغات در گوگل ادز | برسی 10 راهکار موثر و هدفمند

بهینه سازی تبلیغات در گوگل ادز را باید یکی از مهم‌ترین کارهایی قلمداد کرد که می‌تواند کسب کار و تجارت شما را در تبلیغات پولی گوگل به کاربران زیادی نمایش دهد و فروش و بازاریابی بالایی را برای شما فراهم سازد.

گوگل ادز یک سرویس تبلیغاتی است شما با توجه به کلمات کلیدی در هر کسب کاری مشخص می‌کنید اقدام به تبلیغات در آن حوزه کنید، در واقع با جستجوی این کلید واژ درموتورهای جستجوی گوگل کاربران این امکان را دارند تا تبلیغات وب‌سایت‌های ارائه دهنده خدمات مربوطه را به خوبی مشاهده کنند و زمانی که بر روی این تبلیغات کلیک کنند، می‌تواند به سایتی که تبلیغات را انجام داده است وارد شوند و از خدماتی که در سایت مورد نظر وجود دارد استفاده کنند.

نحوه امتیاز دهی گوگل ادز

با توجه به اینکه گوگل اهمیت زیادی به کاربران می‌دهد برای اینکه تشخیص دهد کدام وب‌سایت خدمات دهی بهتری را دارد به انجام رتبه‌بندی آگهی‌های تبلیغاتی پرداخته است، با توجه با این تبلیغات است که گوگل مشخص خواهد کرد کدام تبلیغات شرایط لازم را برای نمایش دادن در موتورهای جستجوی گوگل دارند و با توجه به رتبه هر وب‌سایت موقعیت هر تبلیغی در هر نقطه از صفحه نمایش جستجو به کاربران نمایش داده می‌شود.

هر اندازه که تبلیغات از رتبه تبلیغ بالاتری برخوردار باشد، از موقعیت نمایش بالاتری نیز برخوردار خواهد بود و هر کدام از آگهی‌ها که بتوانند رتبه بهتری را در نتایج جستجوی گوگل به دست آورند، می‌تواند در لینک‌های بالایی نتایج جستجو قرار گیرند. ما در ادامه به راه‌کارهایی در بهینه سازی تبلیغات در گوگل ادز می‌پردازیم که می‌تواند وب‌سایت شما را به نتایج بالای گوگل به کاربران زیادی نمایش دهد.

مهم‌ترین راهکارها بهینه سازی تبلیغات در گوگل ادز

در ادامه به برسی راهکارهایی مهم در بهینه سازی تبلیغات در گوگل ادز خواهیم پرداخت:

۱_ برجسته کردن مزیت رقابتی

زمانی که شما یک کالای خاص را دارید و می‌خواهید که آن را به کاربران ارائه دهید، باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان حتما امکان دیدن آن را خواهند داشت. وقتی که محصولات شما بتواند نظرات مشتریان و کاربرانتان را جلب کند حتما در تصمیم گیری آنها برای کلیک روی آگهی شما تاثیر گذار خواهد بود و هر اندازه که بتوایند مزیت‌ها محصول و کالایتان را بیشتر کنید به همان اندازه نیز می‌توانید مشترین بیشتر را به دست آورید.

۲_ اطمینان حاصل کنید که مسیریابی در صفحات فرود شما برای کاربران راحت است

شما باید پروسه‌ای را که مشتریان می‌خواهند بر روی وب‌سایت شما کارهای خودشان را انجام دهند را سریع و آسان کنید، مثلا برقراری تماس، سفارش محصول از کارهایی هستند که مشتریان در سایت شما انجام می‌دهند، برای انجام دادن این کارها باید مشتریان زمان زیادی را صرف نکرده و به راحتی این امکانات را در اختیار داشته باشند. شما می‌توانید اطلاعات مهم خودتان را در بالای صفحه قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

۳_ تطابق دادن تبلیغات با کلمات کلیدی

باید در متن آگهی از کلمات کلیدی استفاده کنید که به حوزه و فعالیت شما مرتبط باشد، زیرا این کار می‌تواند افرادی را که کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند را به سمت وب‌سایت شما جذب کند، این موضوع نشان دهنده این خواهد بود که تبلیغاتی که شما انجام داداید با نیازها و خواسته‌های آنها یکی است و تاثیرات زیاد در بهینه سازی تبلیغات در گوگل ادز برای شما به همراه دارد. توجه داشته باشید که کاربران و مشتریان بیشتر به سمت تبلیغاتی کشانده می‌شوند که به جستجوهای آنها بیشتر نزدیک باشد.

۴_ بهینه سازی کردن صفحات فرود

زمانی که یک فرد بر روی تبلیغات شما کلیک می‌کند، توقع دارد که وارد صفحه‌ای از وب‌سایت شود که با تبلیغات مرتبط است، زمانی که شما صفحات فرود وب سایتتان را بهینه سازی کنید بازدیدکنندگان را می‌توانید به مشتری تبدیل کنید.

۵_ سازگاری وب‌سایت با موبایل

توجه داشته باشید که تمامی وب‌سایت‌های امروزی باید به صورت ریسپانسیو طراحی شوند تا مشتریان و کاربران بتواند با هر ابعادی آن را به خوبی مشاهده کنند. امروزه استفاده از تلفن همراه در میان افراد گسترش پیدا کرده است و خیلی از کاربران با گوشی موبایل وارد اینترنت می‌شوند و به همین دلیل برای اینکه بتوانید تبلیغات بهینه‌ای را در گوگل ادورز انجام دهید، باید سایت شما از قابلیت واکنشگرا یا همان ریسپانسیو برخوردار باشد.

۶_ فراخوانی قوی داشته باشید

شما باید در متن‌ آگهی تبلیغاتی که در اینترنت قرار می‌دهید، مشتریان و کاربران را ترغیب کنید تا آن دسته از کارها و فعالیت‌هایی را که شما دوست دارید را انجام دهند، انجام دادن یک فراخوان قوی و به جا سبب خواهد شد تا مشتریان شما این پیغام را دریافت کنند که باید منتظر چه چیزی باشند و سبب خواهد شد تا به سمت اقدامی که شما دوست دارید کشانده شوند.

۷_ استفاده کردن از افزونه‌های تبلیغاتی

استفاده کردن از افزونه‌های تبلیغاتی سبب می‌شود تا بهینه سازی تبلیغات در گوگل ادز صورت گیرد و مشتریان زیادی به سمت شما بیایند، استفاده کردن از افزونه‌های تبلیغاتی سبب خواهد شد تا میزان دیده شدن آگهی شما بالا رود.

۸_ بهینه کردن تبلیغات از دیگر راهکارهای بهینه سازی تبلیغات در گوگل ادز

تبلیغات را باید جزوء خدمات دانست، هر اندازه این تبلیغات بتوانند بیشتر نظر مشتریان شما را جلب کرده و نیاز بیشتری را از آنها برآورده سازند، میزان به دست آوردن نتایج و رتبه بالا در گوگل را برای سایت شما فراهم خواهد کرد. شما برای اینکه بتوانید نحوه عملکرد تبلیغات خودتان را در مدت زمان کمی اندازه‌گیری کنید این امکان را دارید تا نرخ کلیک را مرتب سازی کنید و با انجام این کار می‌توانید در بهینه‌سازی تبلیغات در گوگل ادز قدم‌های زیادی را بردارید.

۹_ ارائه دادن مطالب مفید و کاربردی

شما باید بر روی صفحات فرود تبلیغات در گوگل مطالبی در خصوص محصول و کالای مورد نظر ارائه دهید و این مطالب باید کاربردی و مفید باشند. باید توضیح دهید که محصول و خدماتتان چیست و قرار است که چه کاری برای کاربران انجام دهید، مثلا شما این امکان را دارید تا با اضافه کردن قابلیت‌ها و نظرات به سایت مشتریان را وادار سازید تا درباره دیگر نظرات کاربران به تحقیق و برسی بپردازند.

۱۰_ اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما با کلمات کلید و صفحات فرود وب‌سایت تطابق داشته باشد

صفحات فرود وب‌سایت شما باید بتوانند متن فراخوان را منعکس کند که در متن تبلیغات شما به آن اشاره شود مثلا اگر تبلیغاتی که شما در سایتتان قرار داده‌اید باعث شد تا مشتریان تشویق شوند در دوره‌های رایگان فنی حرفه‌ای شرکت کنند صفحه فرود سایت باید به صورت برجسته و مشخصی فرم ثبت نام را به مشتریان و کاربران نمایش دهد.

سخن پایانی

بهینه سازی تبلیغات در گوگل ادز را نمی‌تواند تنها راهکار برای قرا گرفتن در جایگاه و لینک‌های بالای گوگل به شما آورد زیرا برای قرار گرفتن در این جایگاه شما باید از روش‌های مهم دیگری نیز برای ارتقاء دادن رتبه سایتتان استفاده کنید، اما این روش می‌تواند تا حد زیادی شما را در رسیدن به این جایگاه همراهی کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.