بهینه سازی نرخ تبدیل (Conversion rate optimization) + 7 قدم مهم برای فروش بیشتر

بهینه سازی نرخ تبدیل (Conversion rate optimization) + 7 قدم مهم برای فروش بیشتر

بهینه سازی نرخ تبدیل از موارد مهمی است که اهمیت زیادی در روند موفقیت و جذب کاربران یک وب‌سایت دارد. نرخ تبدیل به تعداد مشتریان یک سایت گفته می‌شود که به خریداران نهایی تبدیل می‌شوند ، مشتریان بالقوه همان کسانی هستند که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند و یا افرادی که محصولات و خدماتشان را از شما دریافت می‌کنند. در واقع هر فردی که به صورتی با شما در ارتباط است و یک رابطه را تشکیل داده است را مشتری می‌گویند.

زمانی که شما یک وب‌سایت دارید و یکی از صفحات مهم آن به صورت ماهانه هزار بازدید دارد و 10 عدد از این تعداد بازدید به مشتریان شما تبدیل می‌شوند، یعنی اینکه نرخ تبدیل وب‌سایت شما 1 درصد است. شما برای اینکه بتوانید نرخ تبدیل بهتری را در سایتتان پیاده‌سازی کنید باید یک سری نکات را برای بهینه سازی نرخ تبدیل در وب‌سایتتان به کار ببرید.

مهم‌ترین نکات برای بهینه سازی نرخ تبدیل

در ادامه به نکات مهمی که در نرخ تبدیل باید رعایت اشاره خواهیم کرد:

۱_ قدم اول این است که شما بتوانید اعتماد مخاطبان را به دست آورید

یکی از روش‌های مهم و کاربردی که می‌توانید از آن طریق نظر مشتریان را جلب کنید و در بهینه سازی نرخ تبدیل سایت شما تاثیر گذار باشد ، این است که نظرات کاربران راضی را به مخاطبانتان انتقال دهید. زمانی که مخاطبان و کاربران تازه وارد سایت شما شوند و متوجه شوند که مشتریان قدیمی شما از خدمات و محصولات شما رضایت دارند، آنها نیز به شما اعتماد کرده و نرخ تبدیل وب‌سایت شما را بالا خواهند برد.

زمانی مخاطب به شما اعتماد خواهد کرد که بتوانید بهینه‌سازی نرخ تبدیل را به خوبی انجام دهید که و از این طریق اعتماد مخاطبان را به دست آورید، برای این کار هم مخاطب باید مطمئن شود که سایت شما معتبر است و نماد اعتماد دارد. دقت کنید که باید مخاطب شما را بشناسد‌، باید به تمامی راه‌های ارتباطی با شما مانند شماره تماس و آدرس دسترسی داشته باشد، در. واقع باید بدانند که پشت این کسب کار اینترنتی یک تیم انسانی قوی و فعال وجود دارد.

۲_ قدم دوم این است که کاربران وب‌سایتتان را دعوت کنید تا یک عمل انجام دهند

زمانی که شما بتوانید مخاطبان وب‌سایتتان را به صورت مستقیم و یا غیره مستقیم دعوت کنید تا عمل مورد نظر شما را انجام دهند، این امکان وجود دارد تا تعدادی از آنها به پیشنهاد شما جامعه عمل پوشانده و کاری را که شما از آنها درخواست دارید را انجام دهند، درنتیجه به بالا رفتن نرخ تبدیل سایت شما ختم خواهد شد، نرخ تبدیل به معنی اقدام به عمل همان (call to action) می‌باشد.

۳_ قدم سوم این است که به پست‌های وبلاگتان اهمیت زیادی دهید

وقتی شما اقدام به ارائه مقالات معتبر و با کیفیتی در وب‌سایتتان کنید، این کار سبب می‌شود تا نظرات مخاطبان را جلب کنید و بتوانید به راحتی اعتماد آنان را به دست آورید، از این طریق می‌توانید بهینه سازی نرخ تبدیل وب‌سایتتان را بالا ببرید. شما برای اینکه به بهترین نحوه ممکن نرخ تبدیل را بهینه کنید باید مقالات وبلاگ سایتتان را به خوبی برسی کنید و در آنها یک (کال تو اکشن) قرار دهید، سپس با استفاده ابزار گوگل آنالیتیکس مشاهده کنید که کدام صفحات وب‌سایت از نرخ تبدیل بالاتری برخوردار هستند و با استفاده از روش‌هایی مانند سئو و تبلیغات نرخ تبدیل سایتتان را بالا ببرید.

۴_ قدم چهارم بازگردانی کردن سبد‌های خرید رها شده است

اگر شما یک فروشگاه اینترنتی را در اختیار داشته باشید بعد از اینکه تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت شما بالا رفت با تعداد زیادی از سبدهای خریدی که هزینه آنها پرداخت نشده است روبرو خواهید شد، دلیلش هم این است که تعدادی از کاربران بعد از اینکه محصول و کالای مورد نظر را انتخاب کردند تا مرحله پرداخت پیش می‌روند اما قبل از خرید نهایی یک دفعه از وب‌سایت بیرون خواهند رفت.

در اکثر فروشگاه‌های اینترنتی کاربران برای اینکه بتوانند به مرحله پرداخت برسند، باید شماره تلفن یا ایمیل خودشان را وارد کنند و شما با استفاده از این اطلاعات این امکان را دارید تا تمای سبدهای خرید رها شده در وب‌سایت را بازگردانی کنید.

۵_ قدم پنجم بالا بردن تجربه کاربری وب‌سایت ux

یکی از قدم‌های مهی که می‌توانید برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل سایتتان بردارید، این است که تجربه کاربری آن را افزایش دهید. شما باید به گونه‌ای سایتتان را طراحی و راه‌اندازی کنید که کاربران در زمان ورود به سایت شما بتوانند به تمامی بخش‌های آن سر زده و به راحتی از هر امکاناتی که دوست داشته باشند استفاده کنند و یک تجربه کاربری خوب را از سایت شما داشته باشند. باید سایت شما هم دارای ظاهر و گرافیک مناسبی باشد و کاربران بتوانند به راحتی به منو آن وارد شوند و با انجام دادن یک کلیک به هر قسمتی که دوست داشته باشند سر بزنند.

۶_ قدم ششم برسی کردن مسائل فنی

یکی از مسائل مهمی که خیلی از وب‌سایت‌های فروشگاهی با آن مواجعه هستند، عدم قابلیت ریسپانسیو و نداشتن سرعت لازم است. یک وب‌سایت زمانی که به راحتی و با هر دستگاه دیجیتالی برای تمامی کاربران قابل روئیت باشد و کاربران هر محتوایی را که دوست دارند در کمترین زمان ممکن برای آنها لود شود، از بهینه سازی نرخ تبدیل بالایی برخوردار است و کاربران زیادی را می‌تواند به سمت خودش جذب کند. توجه داشته باشید که حتی اگر یک مشکل کوچک در وب‌سایت شما به وجود آید امکان دارد که کاربران زیادی را به همین خاطر از دست دهید.

۷_ قدم آخر در بهینه سازی نرخ تبدیل این است که از محتواهای با کیفیت استفاده کنید

اگر شما بتوانید از محتواهای یونیک و با کیفیت در وب‌سایتتان استفاده کنید کاربران زیادی را برای خواندن این محتواها به سمت خود سوق خواهید داد. این کار سبب می‌شود تا هم نرخ تبدیل بهینه و بالایی را تجربه کنید و هم امتیازات زیادی را از گوگل بابت رضایت مشتریان دریافت کنید. کاربران دوست دارند تا از محتواهایی بازدید کنند که هم بتواند نیاز آنها را برطرف سازد و هم اعتمادی 2 طرفه را میان آنها و فرشندگان به وجود آورد.

سخن پایانی

هر چقدر بهینه سازی نرخ تبدیل در یک وب‌سایت اینترنتی بهتر صورت گیرد، در نتیجه افراد زیادی با شما در ارتباط خواهند بود و این موضوع به فروش بیشتر شما ختم خواهد شد. ما سعی کردیم در این مقاله به برسی نکاتی که می‌تواند (Conversion rate optimization) وب‌سایت شما را با تغییرات مثبتی همراه کند اشاره کنیم، شما نیز اگر هر سوال و پیشنهادی در این رابطه داشتید می‌توانید به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.