تاثیر گوگل ادورز بر سئو سایت، 6 مورد از تاثیرات مهم

تاثیر گوگل ادورز بر سئو سایت، 6 مورد از تاثیرات مهم

یکی از راه‌هایی که سایت‌ها اینترنتی می‌توانند توسط آن به صفحات بالای نتایج جستجو راه یابند، استفاده از تبلیغات گوگل ادورز است. این کار برای وب‌سایت‌ها هزینه بر خواهد بود و برای اینکه با استفاده از تبلیغات گوگل ادورز در صفحات بالایی گوگل قرار گیرند باید با توجه به هدفی که دارند مبلغی را به گوگل پرداخت کنند. حال سوال اینجاست که تاثیر گوگل ادورز بر سئو سایت چیست؟

نقش تبلیغات در کسب کارهای اینترنتی

در دنیای دیجیتال امروزی تبلیغات نقش بسزایی را در حوزه وب ایجاد کرده است و تمام هدفی را که تبلیغات به دنبال آن هستند این است که کاربران را با وب‌سایت‌ها آشنا کنند و کاربران با وارد شده به سایت‌ها امکان استفاده از خدمات و محصولات موجود را داشته باشند، این امر موجب می‌شود تا صاحبان سایت‌ها بتوانند از این طریق فضای کسب کار خودشان را گسترش دهند و کسب درآمد کنند.

زمانی که یک وب‌سایت بتواند کسب درآمد خوبی داشته باشد، باید در نتایج بالای گوگل به کاربران نمایش داده شود. از بهترین و مهم‌ترین کارهایی که وب‌سایت‌ها برای قرار گرفتن در نتایج بالای گوگل از آن استفاده می‌کنند، سئو سایت می‌باشد. زمانی که یک وب‌سایت به خوبی بهینه سازی شود امکان بازدید کاربران زیادی از آن وجود خواهد داشت و در رتبه بالای نتایج جستجوی گوگل نمایش داده خواهد شد.

چه عواملی بر روی سئو سایت تاثیر گذار است

در ادامه به عوامل مهی اشاره خواهیم کرد که در تاثیرات مثبتی بر روی سئو سایت خواهد داشت:

1- دسته اول عواملی هستند که تاثیرات مستقیم بر روی سئو سایت دارند

عواملی زیادی وجود دارند که می‌تواند به صورت مستقیم برروی سئو سایت شما تاثیر گذار باشند مانند محتوا با کیفیت، سرعت سایت، زیبایی، بک لینک و غیره… که شما می‌توانید با رعایت این نکات سایت خودتان را بهینه کنید و زمانی که سئو سایت شما خوب باشد در نتایج جستجوی بالای گوگل سایت شما به کاربران نمایش داده خواهد شد. 

2- دسته دوم عواملی که به صورت غیر مستقیم بر روی سئو تاثیر گذار هستند

عواملی که به صورت غیر مستقیم بر روی سایت شما تاثیر گذار هستند را نمی‌توان بی تاثیر دانست و این عوامل به صورت نامحسوسی تاثیرشان را بر روی وب‌سایت ایجاد خواهند کرد. می‌توان گفت که فضای مجازی یک از عواملی است که به صورت غیر مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر گذار است.

اهمیت گوگل ادورز بر روی سئو سایت

تاثیر گوگل ادورز بر سئو سایت باید جزو عوامل غیر مستقیمی دانست که تاثیر مستقیم بر روی سئو سایت شما ندارد، زمانی که شما از لینک‌های تبلیغاتی در وب‌سایتتان استفاده می‌کنید گوگل این لینک‌ها را به عنوان بک لینک نمی‌شناسد، زیرا لینک‌های تبلیغاتی از فرمت نوفالو استفاده می‌کنند و لینک نوفالو از اهمیت زیادی برای موتورهای جستجو برخوردار نیست.

در واقع گوگل هیچ اهمیتی به این نوع از لینک‌ها نمی‌دهد با توجه به این موضوع در می‌یابیم که تاثیر گوگل ادورز بر سئو سایت شما به صورت مستقیم تاثیر گذار نیست و این نوع از تبلیغات به صورت غیر مستقیم تاثیراتی بر روی وب‌سایت شما خواهند داشت.

تاثیر گوگل ادورز بر سئو سایت به چه شکل است

در ادامه به برسی تاثیر گوگل ادورز بر سئو سایت خواهیم پرداخت تا شما دریابید که از این نوع تبلیغات می‌تواند برای بهبود عملکرد سئو در وب‌سایت استفاده کرد:

۱_ تاثیر گوگل ادورز بر روی صفحات مجازی وب‌سایت

با توجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی از آن دسته عواملی می‌باشند که به صورت غیره مستقیم بر روی سئوی سایت شما تاثیر گذار هستند، شما این امکان را دارید تا با راه‌اندازی گوگل ادورز از مزایایی که در فضای مجازی ایجاد می‌کند به صورت بهینه استفاده کنید. زیرا زمانی که کاربران از طریق لینک‌های تبلیغاتی محتوایی را در شبکه‌های مجازی شما با دیگر کاربران اشتراک گذاری می‌گذارند این عامل سبب می‌شود تا افراد زیادی به سایت شما وارد شوند و این موضوع را باید جزوء تاثیر گوگل ادورز بر سئو سایت به شمار آورد.

۲_ استفاده از فیلتر با استفاده از گوگل ادورز

زمانی که ار تبلیغات گوگل ادورز استفاده می‌کنید این امکان را به شما خواهد داد تا به مانند اکسل بتوانید یک فیلتر سریع را ایجاد کنید و با کمک این فیلتر قادر باشید اطلاعات خوب و جالبی را جمع‌آوری کنید.

۳_ برسی کردن نرخ کلیک روی کلمات کلیدی وب‌سایت

وقتی که شما به برسی کلمات کلیدی خاص در حساب گوگل ادورزتان پرداختید، به این آگاهی خواهید رسید که کدامیک از عبارت‌های کلیدی و اصطلاحات می‌تواند عملکرد بهتری را در سایت شما به وجود آورد. با توجه به این اطلاعات این امکان برای شما به وجود می‌آید تا توضیحات متای کلمات کلیدی و تگ‌های عنوان آن صفحاتی را که قصد دارید رتبه آنها را بالا ببرید به خوبی بهینه سازی کنید.

۴_ تاثیر گوگل ادورز بر روی برند شما

وقتی که شما اقدام به استفاده کردن از تبلیغات گوگل ادورز می‌کنید، برند خودتان را نیز می‌توانید در میان کاربران و مخاطبانتان برجسته کنید و آنها با برند شما آشنا شوند. گوگل ادورز بستری را فراهم می‌سازد تا وب‌سایت شما به خوبی دیده شود و به یک برند ارزشمند و سرشناس در حوزه خوتان تبدیل شوید.

۵_ آدرس‌های مقصد

گزارش‌هایی که در آدرس‌های گوگل ادورز قرار دارد این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید تشخیص دهید کدامیک از صفحات فرود سایت شما نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتریان بلقوه بهینه‌تری را برای شما به همراه خواهد داشت .

۶_ تخمین زدن ترافیک در سایت

گوگل ادورز به شما کمک خواهد کرد به صورت مشخصی بتوانید کلیک تخمینی را برای هر کدام از کلمات کلیدی به خوبی مشاهده کنید، ادوز را باید یک ابزار دقیق برای این کار به حساب آورد و زمانی که شما این داده‌ها را داشته باشید می‌توایند بهتر تشخیص دهید که دیگر رقبای شما چه حجم نسبی از کلمات کلیدی را تجربه کرده و اینجاست که به تاثیر گوگل ادورز بر سئو سایت پی می‌برید.

سخن پایانی

برای اینکه یک وب‌سایت بتواند نتایج خوب و ارزشمندی را در نتایج جستجوی گوگل به دست آورد و در صفحات بالایی نتایج جستجو قرار گیرد، باید به خوبی از اصول و قواعد سئو پیروی کند.

دقت داشته باشید که یکی از باورهای غلطی که افراد زیادی با آن مواجعه هستن این است که گوگل ادوز می‌تواند به صورت مستقیم در سئو سایت تاثیر گذار باشد و باید گفت که این فرضیه از بیس اشتباه است زیرا هم آن طور که در این مقاله به آن اشاره شده تاثیر گوگل ادورز بر سئو سایت به صورت غیره مستقیم خواهد بود و از این طریق تاثیرات ارزشمندی را برای وب‌سایت شما ایجاد می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.