تبلیغات درون برنامه ای چیست؟

تبلیغات درون برنامه ای چیست؟

امروز تبلیغات تاثیر بسیار زیادی در فروش محصولات و خدمات دارد به گونه که اگر شما بهترین محصول را با کیفیت بالایی تولید کنید ولی نتوانید برای آن به خوبی تبلیغ و بازاریابی کنید، قادر نخواهید بود تا درآمدی را از فروش آن به دست آورید. تبلیغات باعث می‌شود برند و محصول شما برای افراد نمایان شود و افراد توسط تبلیغات می‌توانند محصولات و خدماتی را که به مشتریان ارائه می‌دهند را مشاهد کرده و در صورت نیاز آن را خریداری کنند‌. یکی از کاربردیترین تبلیغاتی که امروز در تلفن‌های همراه از آن استفاده‌های زیادی می‌شود، تبلیغات درون برنامه ای است.

نکات مهم در بهینه سازی تبلیغات درون برنامه ای

  • برای شناسایی کردن مخاطبان هدف باید مطالعات زیادی را انجام داد.
  • باید به ارزش طول عمر مشتریان توجه زیادی کرد.
  • برای اینکه بتوان تجربه کاربری را بهبود بخشید باید تبلیغات خلاقانه و شخصی سازی شده را انجام داد.
  • بهترین و مناسبترین پلتفرم تبلیغاتی را باید انتخاب کرد.
  • برای اجرای کمپین باید هزینه‌های آن را در نظر گرفت و مورد برسی قرار داد و یک نرخ مناسب را برای آن در نظر گرفت.
  • برای اینکه بتوان نظر کاربران را به خوبی جلب کرد باید یک فرمت مناسب و طراحی جذاب را برای انتقال پیام‌ها برای آنها در نظر گرفت.

انواع تبلیغات درون برنامه ای

در ادامه به انواع تبلیغات درون برنامه ای خواهیم پرداخت:

1- تبلیغات نمایشی درون برنامه ای

این نوع از تبلیغات یکی از روش‌های نمایش دادن تبلیغات درون برنامه ای است و تاثیرات زیاد را بر روی تصمیم کاربران دارد، این تبلیغات انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

Interstitial Ads (تبلیغات میانی)

این روش از تبلیغات در بین مراحل پخش یک ویدئو نمایش داده خواهد شد، مثلا آگهی بازرگانی وسط سریال یکی از تامل بر انگیز‌ترین تبلیغات نمایشی درون برنامه محسوب می‌شوند. (Interstitial Ads) به صورت تمام صفحه به کاربران نمایش داده می‌شود.

Medium Rectangle Ads (تبلیغات بنری بزرگتر از حد معمول)

برای انجام دادن این نوع از تبلیغات بابد هزینه زیادتری را نسبت به تبلیغات معمولی پرداخت کرد و باعث می‌شود تا تبلیغ مورد نظر از فضای بیشتری برخوردار باشد. با توجه به اندازه بزرگی که در تبلیغات Medium Rectangle Ads وجود دارد باعث خواهد شد تا تاثیر بصری بیشتری بر روی کاربران بگذارد.

Native ads (تبلیغات هم شکل)

در تبلیغات هم شکل روش کیفیت کاربری بالا است و این عامل سبب خواهد شد تا کاربران تبلیغات مورد نظر را مزاحم قلمداد نکنند. این نوع از تبلیغات مشابه با تبلیغات درون برنامه نشان داده خواهد شد و پیامی را که برای کاربران به دنبال دارد مانند یک پیام پیشنهادی و یا یک خوش آمد گویی است.

Banner Ads (تبلیغات بنری معمولی)

تبلیغات بنری با توجه به اینکه از اندازه کوچکی برخوردار است، ولی کاربردی زیادی در تبلیغات دارند و با توجه به اینکه این تبلیغات استفاده‌های زیادی دارند یک گزینه مناسب و با ارزش است برای به وجود آوردن آگهی برند است. توجه داشته باشید که شکل اصلی تبلیغات موبایلی به شکل بنری می‌باشد.

2- تبلیغات ویدئویی

یکی از روش‌های جذابی که در تبلیغات موبایلی می‌توان از آن استفاده کرد، تبلیغات ویدئویی است و زمانی که از این روش تبلیغاتی استفاده می‌کنید تاثیرات زیادی را در رساندن پیام و برند شما می‌تواند بر روی مخاطب ایجاد کند، انواع تبلیغات ویدئویی عبارتند از:

 Rewarded Video Ads (تبلیغات ویدئویی جایزه دار)

این نوع از تبلیغات از موثرترین روش‌ها در تبلیغات ویدئویی محسوب می‌شوند و از نرخ کلیک بالایی برخوردار می‌باشند، این تبلیغات در اپلیکیشن و بازی‌هایی که بازی خودشان را جایز دار کرده‌اند استفاده شده است و اگر شما می‌خواهید از این تبلیغات استفاده کنید باید ویدیوهای تبلیغاتی جایز داری را به کاربران ارائه دهید، مثلا بازی که در آن جان اضافه جایزد داده می‌شود تا کاربر بتواند به راحتی به مرحله دیگری بازی برود.

Instream Pre-Roll Video Ads‌ (تبلیغات ویدئویی قبل از پخش فیلم)

این نوع از ویدیو همان طوری که از اسمشان مشخص است قبل از پخش کردن فیلم مورد نظر محتوا و تبلیغ ویدیویی را به کاربران نشان می‌دهد، با توجه به اینکه کاربران تمایل زیادی به تماشای ویدیو در گوشی موبایل دارند، استفاده کردن از تبلیغات ویدئویی قبل از پخش فیلم محبویت بالای را به دست آورده است و این نوع از تبلیغات تاثیرات زیادی را بر روی کاربران ایجاد می‌کند.

Interstitial Video Ads (تبلیغات ویدئویی میان اپلیکیشنی)

تبلیغات میان اپلیکیشنی در زمانی که وقفه‌های در اپلیکیشن به وجود می‌آید (مثلا بستن بازی)، به کاربران نمایش داده خواهد شد. با توجه به اینکه تبلیغات ویدیویی میان اپلیکیشنی به صورت تمام صفحه به کاربران نمایش داده می‌شود از محبویت زیادی در نزد افراد برخوردار است.

Outstream Video Ads (تبلیغات ویدیویی ما بین محتوا)

به تبلیغات ویدیویی گفته می‌شود که در میان محتوایی که در اپلیکیشن قرار دارد مثلا در میان پارگراف‌های نوشتاری و تصاویر اپلیکیشن برای کاربران به نمایش در می‌آید و زمانی که کاربر به قسمت مورد نظر می‌رسد این نوع از تبلیغات به کاربر نشان داده می‌شود، با توجه به اینکه این نوع از تبلیغات در جاهای گونباگونی به کاربران نمایش داده می‌شود از محبویت بالایی برخوردار می‌باشد.

در اجرا کردن کمپین تبلیغ درون برنامه ای باید به چه نکات مهمی توجه کرد

  • در حین انجام یک فرآیند باید آگهی نمایش داده نشود
  • آگهی‌ها باید به صورت هوشمندانه‌ای انتخاب شوند
  • با توجه به نوع برنامه باید رفتارمتفاوتی را اتخاذ کرد
  • با توجه به نوع کاربران باید از رفتار مناسبی استفاده کرد
  • پخش کردن آگهی‌ها قبل و بعد از انجام فرآیند
  • تبلیغات تکراری و کلافه کننده نباید نمایش داده شود
  • باید به مدت زمان نمایش آگهی توجه لازم را داشت

تبلیغات درون برنامه ای دارای چه مزایایی می‌باشد

  • تبلیغات درون برنامه ای با توجه به اینکه به صورت هدفمندی ارائه می‌گردد امکان مشخص کردن جنسیت، موقعیت جغرافیایی، سن، تحصیلات و … در آن وجود دارد تا بتوان با توجه به این مشخصات بهترین عملکرد را به کاربران ارائه داد.
  • به واسطه‌ی اینکه افراد در طول روز مدت زمان زیادی را در موبایل سپری می‌کنند، استفاده کردن از تبلیغات درون برنامه ای با استفاده از اپلیکیشن بهترین گزینه است برای فروش و بازاریابی محصولات و خدمات از طریق گوشی همراه.
  • تبلیغات درون برنامه ای به نسبت به دیگر تبلیغاتی که در وب وجود دارد از جذابیت بیشتری برخوردار است و قدرت جذب بالاتری دارد.

سخن پایانی

تبلیغ کنندگان این امکان را دارند که با تبلیغات درون برنامه ای که در محیط اپلیکیشنی انجام می‌دهند، تبلیغات هدفمند و مفیدی را ارائه داده و کاربران زیادی را جذب کنند. زمانی که اسم از تبلیغات هدفمند درون برنامه ای می‌شود منظور همان اطلاعات موقعیت مکانی‌، جنسیت، سن و تحصیلات افراد است که توسعه دهندگان برنامه و اپلیکیشن می‌تواند به راحتی این اطلاعات را جمع آوری کرده و اقدام به طراحی تبلیغات هدفمندی کنند و از این طریق بتواند کاربران و مشتریان را به سمت فروشنده و تبلیغ کننده سوق دهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.