تفاوت های سئوی خارجی و سئوی داخلی در چیست؟ 4 فرقی که میان آنها است🤫

تفاوت های سئوی خارجی و سئوی داخلی در چیست؟  4 فرقی که میان آنها است🤫

تفاوت های سئوی خارجی و سئوی داخلی را باید جزو مهم‌ترین کارهایی محسوب کردن که یک صاحب و مدیر وب‌سایت باید به خوبی آن را بلد باشد تا در جایگاه وب‌سایتش تاثیرات مثبتی را به وجود آورد.

فرض کنید که شما یک وب‌سایت دارید و محتواهای با کیفیت و مناسبی را در آن تولید می‌کنید و بعد مدیر یک سایت دیگر با توجه به اینکه محتوای تولید کرده شما از کیفیت و ارزش بالایی برخوردار است، اقدام به انتشار این محتوا در وب‌سایت خودش می‌کند و بعد از آن محتوا به وب‌سایت شما لینک مستقیم می‌دهد، این کار سبب می‌شود که اگر وب‌سایت شما موضوعش با آن سایت مرتبط باشد تاثیرات بسیار خوب و ارزشمندی را روی سئو سایت شما ایجاد کند.

اهمیت سئو در وب‌سایت

یکی از مسائل مهمی که در هر وب‌سایت مدیران باید به آن توجه زیادی داشته باشند، سئو و بهینه سازی وب سایت است. هر سایتی وقتی که راه‌اندازی می‌شود برای اینکه بتوان نتایج مثبت و عالی را در هر کسب کار و خدماتی از آن گرفت، باید بر روی سئو آن به صورت مرتب و اصولی کار شود. در واقع وب‌سایت‌هایی که از سئو سایت مناسبی برخوردار نیستند به مانند یک خودرو بدون بنزین میمانند.

 با توجه به این موضوع می‌توان دریافت که سئو و بهینه سازی سایت دارای چه اهمیت و جایگاهی برای هر کسب کار و تجاریی می‌باشد. سئو سایت به تمامی کارهایی گفته می‌شود که برای گرفتن رتبه و جایگاه مناسب باید انجام داد، زمانی که یک وب‌سایت از سئو و بهینه‌سازی مناسبی برخوردار باشد گوگل نیز رتبه و جایگاه آن را ارتقاء خواهد داد و سایت مورد نظر را درنتایج بالای جستجو به کابران نمایش خواهد داد. ابتدا برای آشنایی بیشتر شما به مروری خلاصه از انواع سئو می‌پردازیم و بعد با برسی تفاوت های سئوی خارجی و سئوی داخلی خواهیم پرداخت.

انواع سئو

در ادامه به برسی انواع سئو خواهیم پرداخت:

Off-Page SEO (سئوی خارجی)

سئوی خارجی را باید جزوء اصول مهمی دانست که برای هر وب‌سایت اهمیت زیادی دارد. در سئوی خارجی لینک‌های ارائه شده از اهمیت زیادی برخوردار هستند و تمرکزش بر روی لینک‌های داخلی و خارجی وب سایت است، (Off-Page SEO) به مطالب سایت و کدهای آن مربوط نمی‌شود.

برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را در سئوی خارجی برای وب‌سایتتان ایجاد کنید، باید در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و دیگر پلتفرم‌های معتبر فعالیت داشته باشید و لینک‌های سایت خودتان را دراین شبکه‌ها قرار دهید تا کاربرانی که تمایل دارند با کلیک بروری این لینک‌ها به وب‌سایت شما وارد شوند. فاکتورهای مهمی که در سئوی داخلی باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • استفاده از دامنه مناسب و قوی
  • داشتن فعالیت‌های مفید و مرتب در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و معتبر
  • استفاده کردن از بک لینک (لینک بیلدینگ)

On Page SEO (سئوی داخلی)

سئو داخلی تمامی مواردی هستند که شما در داخل وب‌سایتتان اعمال می‌کنید و فقط با عناصر داخلی سایت شما مرتبط می‌باشد. در سئوی داخلی باید مواردی را همچون ظاهر بصری، استفاده از کدهای بهینه، معماری سایت، استفاده از محتواهای مناسب و متنی را باید به خوبی رعایت کرد. یکی از موارد مهمی که در سئوی داخلی موتورهای جستجو به آن اهمیت زیادی می‌دهند، استفاده از محتواهای با کیفیت است. شما باید از محتوا و مطالبی در وب‌سایتتان استفاده کنید که نیاز و خواسته کاربران را برطرف سازد.

فاکتورهای مهمی که در سئوی داخلی باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • استفاده کردن ازتوضیحات متا مرتبط با کسب کارتان
  • استفاده از تگ عنوان تایتل
  • استفاده کردن از ساختار url مناسب
  • بالا بودن سرعت لود صفحات سایت
  • استفاده کرن از کلمات کلید مناسب و مرتبط به حوزه فعالیت
  • در تصاویر از متن alt استفاده کنید
  • استفاده کردن از ssl امن https
  • اقدام به لینک سازی داخلی

برسی تفاوت های سئوی خارجی و سئوی داخلی

در ادامه به برسی تفاوت های سئوی خارجی و سئوی داخلی خواهیم پرداخت تا شما بیشتر با تفاوت‌های میان این دو آشنا شوید:

۱_ نوع جذب کاربران در سئو خارجی و سئو داخلی

یکی از تفاوت های سئوی خارجی و سئوی داخلی در نوع چگونگی جذب کاربران است. در سئوی داخلی ما باید مطالبی را در وب‌سایتمان قرار دهیم که نظر کاربران و مخاطبان را به خودش جلب کند و از یک اصول مناسبی برخوردار باشد، یعنی از تگ عنوان‌های متا و از تصاویر بهینه و جذاب در آن استفاده شده باشد و بتواند کاربران زیادی را به وب‌سایت شما سوق دهد، یعنی اینکه ما در سئوی داخلی باید یک سایت با طراحی زیبا ایجاد کنیم تا مخاطبان بتوانند به راحتی هر محتوا و مطلبی را که در آن وجود دارد پیدا کنند، این کار سبب بالا رفتن جایگاه و رتبه وب‌سایت ما خواهد شد.

ولی در سئوی خارجی می‌توانیم با استفاده از شبکه‌های اجتماعی معتبر و پرطرفدار و استفاده کردن از لینک به صورت غیره مستقیم، تاثیرات مثبتی را در رتبه و جایگاه سایت ایجاد کنیم. استفاده کردن از سئوی خارجی هم سبب خواهد شد تا مخاطبان وب‌سایت ما زیاد شوند و سایت از ترافیک زیادی برخوردار شود و هم موتورهای جستجوی گوگل بعد از برسی سایت ما متوجه می‌شوند که کاربران و مخاطبان از ما راضی هستند، این موضوع باعث خواهد شد تا رتبه و جایگاه وب‌سایت بالا رفته رو در نتایج جستجوی بالای گوگل قرار گیرد.

۲_ نوع عملکرد

از دیگر تفاوت های سئوی خارجی و سئوی داخلی این است که تمامی فعالیت‌های در سئو داخلی دست شما است، این درحالی است که سئوی خارجی بیشترین تمرکزش بر روی بالا بردن اعتبار اتوریتی صفحات سایت شما به وسیله بک لینک بوده و شما کنترل کامل بر روی آن ندارید.

۳_ داشتن روابط عمومی و فعالیت‌های آنلاین

زمانی یک وب‌سایت می تواند عملکرد خوب و قابل قبولی در سئوی خارجی داشته باشد که روابط عمومی، فعالیت داشتن در فضاهای تخصصی مرتبط و فعالیت‌های آنلاین را بتواند به خوبی اجرا کند، یا در برخی مواقع برای گرفتن بک لینک باید هزینه‌ای را پرداخت کرد.

۴_ نوع فعالیت

سئوی داخلی به فعالیت‌های گفته می‌شود که مختص به سئو است و شما بر روی آن کنترل دارید و درون سایت شما اتفاق می‌افتد، مثلا تولید کردن محتواهای با ارزش و منظم در وب‌سایت.

هدف اصلی سئوی خارجی

هدف اصلی که سئوی خارجی دنبال می‌کند، این است که به سایت مرجع اعتبار ببخشد و آن را معتبر کند. بنا به گفته گوگل زمانی یک وب‌سایت از نظر گوگل معتبر باشد و این موتور جستجوگر آن را تایید کند، این سایت از سوی دیگر وب‌سایت‌های معتبر دیگر تایید شود دارای سئوی خارجی خوبی است.

سخن پایانی

دانستن تفاوت های سئوی خارجی و سئوی داخلی می‌تواند جایگاه و رتبه وب‌سایت شما را تغییر دهد، در صورت استفاده کردن درست از هر کدام از آن می‌توانید کابران زیادی را به سمت کسب کار اینترنتی خودتان جذب کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.