تکنیک های فروش تلفنی موفق چیست؟ 9 روش مهم در بازاریابی تلفنی

تکنیک های فروش تلفنی موفق چیست؟ 9 روش مهم در بازاریابی تلفنی

تکنیک های فروش تلفنی موفق به روشی گفته می‌شود که هدف آن بازاریابی به صورت مسقیم و بدون واسطه است. در این روش کسانی که مسئول بخش فروش هستند با برقراری تماس تمامی تلاش خود را خواهند کرد تا مشتری را از پشت تلفن مجاب به خرید کنند.

با وجود اینکه اینترنت در زندگی و تجارت امروزی نقش زیادی را ایفا می‌کند، خیلی از افرادی که در این ضمینه مشغول به کار و فعالیت هستند اعتقاد دارند که زمان فروش تلفنتی به پایان خودش رسیده است و تمامی افرادی که با استفاده از تلفن فعالیت‌های فروش و بازاریابی خودشان را انجام می‌دهند باید روش و سبک خودشان را به سمت اینترنت تغییر دهند و از روش‌های اینترنتی برای فروش و بازاریابی استفاده کنند.

اما باید توجه داشت که علی‌رغم تصوراتی که خیلی از افراد دارند، امروزه فروش تلفنی موثر و اثر بخش است و شما می‌توانید با استفاده کردن از تکنیک های فروش تلفنی موفق شاهد فروش بالایی توسط این شیوه باشید و هدفی را که به دنبال آن هستید به واقعیت تبدیل کنید.

معرفی تکنیک های فروش تلفنی موفق

در ادامه به برسی موارد مهمی و تکنیک های فروش تلفنی موفق خواهیم پرداخت تا شما با رعایت کردن این موارد فروش و بازاریابی هدفمند و سودآوری را تجربه کنید:

۱_ شناختن مشتریان در حد متوسط

اگر شما از نرم‌افزارها و برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که اطلاعات مشتریان در آن نگهداری و ذخیره شده است، می‌توانید برای شناخت مشتریان از آن استفاده کنید. شما با استفاده از اطلاعاتی مانند تاریخچه تماس مشتری می‌توانید پی ببرید که چه زمانی مناسبترین وقت است برای تماس گرفتن با مشتری و یا از روی انتخاب‌هایی که مشتری قبلا داشته است و خریدهایی که انجام داده می‌توانید پی ببرید که چه نیازهایی دارد.

۲_ یاد گرفتن چگونگی الگوی شروع کردن مکالمه با مشتری

برای اینکه بتوانید از یک الگوی مناسب و درست در شروع مکالمه با مشتری استفاده کنید، باید اول خودتان را معرفی کنید و بعد شرکتی که از طرف آن تماس می‌گیرید و بعد معرفی خدمات یا محصول مورد نظر همراه با مزایای و کاربرد آن. با رعایت کردن این موارد یکی از مهم‌ترین تکنیک های فروش تلفنی موفق را اجرا کرده‌اید.

مثلا می‌توانید اینگونه با مشتری گفتگو را شروع کنید: سلام و روز به خیر خدمت شما جناب ناصری، بنده از مجموعه طراحی سایت با سئو خدمتتون تماس گرفتم ، با توجه به خبرهایی که از شما منتشر شده است شما قصد دارید یک وب‌سایت فروشگاهی برای شرکت خودتان راه‌اندازی کنید و در این راستا ما با توجه به سابقه و فعالیتی که در زمینه طراحی و ساخت سایت فروشگاهی داریم می‌توانیم در انجام این پروژه در کنارتان باشیم و در آمد شما را تا 20 درصد افزایش دهیم.

توجه داتشته باشد که از استفاده کردن جملاتی مانند ببخشید که مزاحم شدم و یا عذر خواهی می‌کنم که وقت شما را گرفتم در شروع مکالمه اولیه با مشتری به هیچ وجه استفاده نکنید زیرا این جملات حس منفی را به مشتری منتقل خواهد کرد.

۳_ استفاده کردن از ادب، مهربانی و جدی بودن در زمان صحبت کردن با مشتری به صورت تلفنی

باید توجه داشته باشید که استفاده کردن از جدیت در مکالمه تلفنی سبب خواهد شد تا شما در زمان معین و مشخصی با مشتری تماس بگیرید. زمانی که با مهربانی با مشتریان صحبت می‌کنید به دلیل اینکه حس مسئولیت پذیری و وفاداری را به مشتری انتقال می‌دهید، احساس خوبی در مشتری پدیدار خواهد شد. مودب بودن در زمان مکالمه تلفنی با مشتریان سبب می‌شود که شما فارغ از جنس و جایگاهی که مشتری دارد با وی به صورت رسمی صحبت کنید.

۴_ سعی کنید از مشتری تعریف کنید و این تعریف به چابلوسی تبدیل نشود

دقت داشته باشد زمانی که به صورت تلفنی با مشتریان حرف می‌زنید از آنها به گونه‌ای تعریف کنید که مشتری مشتاق به دیدن و خرید کردن از شما شود، باید این تعریف‌ها به گونه‌ای انجام شود که در آن اغراقی صورت نگیرد و مشتری تعریف شما را با چابلوسی اشتباه نگیرد زیرا اگر این تصور در وی ایجاد شود شما را زبان باز و دروغگو فرض خواهد کرد و دید بدی به شما پیدا خواهد کرد.

۵_ تشکر کردن قبل از پایان مکالمه تلفنی با مشتری

به این نکته توجه داشته باشد که فارغ از هر نتیجه‌ای که در زمان صحبت کردن تلفنی با مشتری رقم می‌خورد، قبل از خداحافظی و اتمام مکالمه از وی به خاطر زمانی که در اختیار شما قرار داده است کمال تشکر و قدر دانی را به عمل آورید و اجازه دهید تا اول مشتری اقدام به قطع کردن تلفن کند و بعد شما این کار را انجام دهید.

۶_ شناحت کافی از محصولات و خدماتی که به صورت تلفنی به مشتریان معرفی می‌کنید

از دیگر تکنیک های فروش تلفنی موفق که باید به آن توجه کنید این است که قبل از هر چیزی شما باید به صورت کامل از محصول و کالایی که قرار است به مشتریان معرفی کنید اطلاعات و شناخت لازم را داشته باشید و تمامی جزئیات آن محصول را به خاطر بسپارید تا در صورت پرسیدن هر سوالی از طرف مشتری جواب قانع کنند و مناسبی را به او ارائه دهید.

۷_ حاضر شدن برای مکالمه تلفنی

توجه داشته باشید که قبل از اینکه با مشتریان تماس برقرار کنید چند بار مکالمه‌ای را که قرار است به صورت تلفنی با مشتری داشته باشید در جلوی آینه تمرین کنید که در زمان صحبت کردن با مشتری از تسلط کافی برخوردار بوده و تپق نزنید. دقت داشته باشید که از به کاربردن کلمات تکراری و خسته کننده اجتناب کنید، زیرا مشتری را خسته و کلافه خواهد کرد. این ترفند را باید راهکار مهمی در تکنیک های فروش تلفنی موفق به شمار آورد.

۸_ توضیح دادن مزایای کالا و خدماتی که به مشتری ارائه می‌دهید

شما می‌توانید در زمان برقرار تماس تلفنی از مزایایی همچون صرفه جویی در زمان، منطبق بودن با تحولات جدید، افزایش بهروری و صرفه‌جویی مالی و موارد این چنینی از کالای مورد نظر برای مشتری توضیح دهید تا او را مجاب کنید از محصول شما استفاده کند.

۹_ استفاده کردن از قلم و خودکار وسایلی همچون ماشین حساب در زمان مکالمه تلفنی با مشتری

در زمان صحبت کردن با مشتری می‌توانید تمامی نکات و مسائلی را که مشتری بیان می‌کند یاداشت کنید، مثلا اگر مشتری در پشت تلفن به شرکتی یا شخصی و یا آدرسی اشاره کرد شما بتوانید در کمترین زمان این اطلاعات را یاداشت کنید.

سخن پایانی

تکنیک های فروش تلفنی موفق را باید از راهکارهای مهمی محسوب کرد که می‌توانید با استفاده از آن فروش موفق تلفنی را طی کنید و محصولات و کالای خودتان را از این طریق به مشتریان ارائه دهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.