حفاظت از حریم خصوصی در وردپرس | 3 راهکار مهم

حفاظت از حریم خصوصی در وردپرس | 3 راهکار مهم

یکی از قسمت‌های مهمی که در سایت‌های وردپرسی کمترین اهمیت به آن داده می‌شود، حفاظت از حریم خصوصی در وردپرس است زیرا تمامی بازدید کنندگان این cms آن را قبول داشته و بر روی آن کلیک می‌کنند ولی به راحتی از کنار آن می‌گذرند. با توجه به این موضوع یکی از مهم‌ترین کارهایی که شما در وب‌سایت وردپرسی خود باید انجام دهید حفاظت از حریم خصوصی است تا با استفاده از این روش امنیت سایت خودتان را بالا ببرید. سیاست‌های حریم خصوصی به کاربران می‌گوید که شما با داده‌های آنها چه کاری می‌توانید انجام دهید، هر وب‌سایتی باید این سیاست‌ها را برای بالا بردن امنیت کاربرانش به کار ببرد.

چرا حفاظت از حریم خصوصی در وردپرس مهم است

وقتی که شما قصد دارید تا چگونگی داده‌هایی که از بازدیدکنندگان و مخاطبان وب‌سیاتتان جمع می‌کنید به همراه چگونگی ذحیره و نحوه استفاده از این داده‌ها با آنها صادق باشید، می‌توانید با استفاده از سیاست‌های حفظ حریم خصوصی به راحتی این کار را انجام دهید. ما در ادامه به 3 روش مهم اشاره خواهیم کرد که شما با استفاده از آنها می‌توانید حفاظت از حریم خصوصی در وردپرس راپیاده کنید:

مهم‌ترین راهکارها برای بالا بردن حفاظت از حریم خصوصی در وردپرس

در ادامه به برسی راهکارهای مهمی که برای بالا بردن حفاظت از حریم خصوصی در وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره خواهیم کرد:

1- به وجود آوردن یک صفحه جدید برای سیاست‌های حفظ حریم خصوصی در سایت

شما برای اینکه بتوانید سیاست‌های حفظ حریم خصوصی را در وب‌سایتتان پیاده سازی کنید باید یک صفحه جدید را در سایت وردپرسی ایجاد کنید و شروع به نوشتن در آن کنید. سیستم مدیریت محتوای وردپرس در شروع کار یک ویژگی را در اختیار شما قرار خواهد داد که باید به صورت دقیقی آن را مورد برسی قرار دهید.

توجه داشته باشید که شما باید وب‌سایت وردپرسی خودتان را مرتب بروزرسانی کنید و باید همیشه از جدیدترین نسخه‌های وردپرسی استفاده کنید. در بخش حفظ حریم خصوصی در سایت وردپرسی صفحات موجود را می‌توانید انتخاب کنید تا از این صفحات به عنوان خط مشی رازداری وب‌سایت شما تعیین شود. در برخی از قسمت‌هایی که قرار است شما عنوانی را به صفحه اضافه کنید برخی از اطلاعات و عناوین قبلا درج شده است و شما فقط کافیست اقدام به پر کردن جای خالی آنها کنید.

2- اضافه کردن اطاعات اختصاصی به وب‌سایتتان

الگوهای پیش فرضی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس در اختیار شما قرار داده است از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده است که به شما این دسترسی را خواهد داد تا نوع اطلاعاتی را که قرار است برای بازدید کنندگان و مخاطبان سایت توضیح دهید به خوبی شناسایی کنید و بعد از اینکه به آشنایی کاملی از داده‌هایی که وجود دارد رسیدید، می‌توانید به مررور کردن هر کدام از بخش‌های الگوها بپردازید.

زمانی که قرار است اطلاعات را دراین بخش اضافه کنید برای اینکه این کار را به شکل بهتری انجام دهید بهتر است که جزئیات بیشتری را ارائه دهید، برای این کار می‌توانید از راهنمایی حفظ حریم خصوصی برای پر کردن برخی از این شکاف‌ها استفاده کنید. در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که می‌توانید در خط مشی رازداری وب‌سیاتتان اضافه کنید:

  • چه چیزهایی در وب‌سایت شما سبب خواهد شد تا داده‌ها جمع آوری شوند مثلا: بخش نظرات، فرم تماس و یا دکمه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی وب‌سایت قرار دارد.
  • چگونگی ذخیره‌سازی داده‌، داده‌ها چه مدت زمانی در وب سایت وردپرسی ذخیره می‌شوند.
  • چگونگی محافظت کردن از داده‌ها از دیگر روش‌هایی است که برای حفظ امنیت از آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • وب‌سایت شما چه نوع داده‌هایی را از کاربران و مخاطبانش جمع آوری خواهد کرد مثلا جزئیات پرداخت، مشخصات ایمیل، نام و غیره…
  • علت اینکه این داده‌ها را دخیره سازی می‌کنید چیست.
  • بازدیدکنندگان و کسانی که در وب‌سایت وردپرسی شما وجود دارند چه حقوقی نسبت به داده‌های خودشان دارند.
  • چه چیزهایی باعث شده تا داده‌ها با کاربران و مخاطبان وب‌سایت شما به اشتراک گذاشته شود، مثلا خدمات ذخیره سازی ابری و یا طرف‌های خارجی.

3- نمایش دادن خط مشی رازداری در وب‌سایت وردپرسی

زمانی که شما یک حریم سیاست‌های خط مشی رازداری را طراحی کردید و از آن رضایت دارید، می‌توانید آن را در وب‌سایتتان به نمایش بگذارید تا کاربران و مخاطبان شما به آن دسترسی داشته باشند، ولی شما باید دسترسی به این اطلاعات را برای کاربران راحتر کنید و کاربران باید بتواند به راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

شما برای اینکه بتوانید بستری را فراهم سازید تا کاربرن وب‌سایت شما به راحتی به خط مشی رازداری دسترسی داشته باشند، باید برای خط مشی رازداری در هر کدام از صفحات وب‌سایت پیوندی را ایجاد کرده و نمایش دهید، مثلا شما می‌توانید با باز کردن ابزارک‌ها در داشبورد وردپرس یک ویجیت متن جدید را در پاورقی موضوعی که دارید ترسیم کنید و بعد اقدام به پیوند کردن یک متن ساده در آن کنید.

یک راه دیگر وجود دارد که شما بتوانید خط مشی رازداری را به سایت وردپرسی اضافه کنید که با استفاده از افزونه orbit fox است. با استفاده از ماژول داخلی که در این افزونه قرار دارد می‌توانید در پایین وب‌سایتتان یک نوار قابل رد به شکل یک اعلامیه‌ای که به خط مشی حریم خصوصی ربط دارد قرار دهید.

سخن پایانی

با توجه به تمامی صحبت‌های آنلاینی که درباره حریم خصوصی وجود دارد به این نکته اشاره دارد که رضایت برای ردیابی داده‌ها و موضوعات مرتبط از ارکان حریم خصوصی کاربران محسوب می‌شود. بسیاری از صاحبان و مدیران کسب کارها این سوال را از خود دارند که چگونه می‌توانند از یک سیاست حفظ حریم خصوصی در وب‌سایتشان استفاده کنند. با توجه به اینکه حفاظت از حریم خصوصی در وردپرس همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین رعایت و پایبندی به آن برای تمامی وب‌سایت‌ها ضروری و لازم اجرا می‌باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.