بلاک شدن ip چیست؟ 7 اقدامی که باعث مسدود شدن حسابتان می‌شود🤔

بلاک شدن ip چیست؟ 7 اقدامی که باعث مسدود شدن حسابتان می‌شود🤔

خیلی از اوقات زمانی که شما اقدام به وارد کردن رمز ایمیل خودتان می‌کنید احتمال دارد که این رمز را به اشتباه وارد کنید. با تکرار کردن این کار امکان دارد دسترسی شما به سایت، پنل هاست و اکانت ایمیل قطع شود، در این مواقع ما فکر می‌کنیم که دسترسی به هاست یا وب‌سایت مورد نظر قطع شده است و این سیستم‌ها دیگر قادر به کار کردن نخواهند بود.

ولی زمانی که از یک اینترنت دیگر برای فراخوانی وب‌سایت استفاده می‌کنیم متوجه خواهیم شد که سایت ما بدون هیچ گونه مشکلی و در کمترین زمان ممکن لود خواهد شد، در چنین مواقعی امکان دارد که ip شما بلاک شده باشد و همچنین اگر اقدام به آپلود کردن فایل‌های مخربی بر روی هاست خودتان کنید یا اگر سعی کنید که به اطلاعات حساس دیگری دسترسی داشته باشید، این کارها به عنوان یک خطر برای سرور قلمداد می‌شود و باعث خواهد شد تا ip شما بلاک شود.

بلاک شدن ip چرا اهمیت دارد

روش‌های هک زیادی وجود دارد که امکان دارد از طریق آن ip شما توسط هکرها هک و بلاک شود، به عنوان مثال یکی از روش‌هایی که هکرها می‌توانند رمز عبور سیستم شما را به دست آورند و شما را هک کنند، روش brute force attack می‌باشد. در این روش هک به این صورت انجام می‌گیرد که شخص هکر با استفاده از یک نرم‌افزار مخصوص رمز عبورهای گوناگونی را امتحان خواهد کرد تا از این طریق بتواند رمز عبور سیستم شما را به دست آورد و به آن نفوذ کند.

در صورت بلاک شدن ip اینترنت از چه طریقی می‌توانیم آن را به دست آوریم

اگر ip اینترنت شما از دسترس خارج شد یکی از راه‌ها برای به دست آوردن آن این است که در مرروگر خودتان وب‌سایت myipaddress.com را باز کرد و وارد این وب‌سایت شوید، زمانی که این کار را انجام دهید این وب‌سایت آدرس ip را در اختیار شما قرار خواهد داد.

چه اقداماتی سبب خواهد شد تا ip بلاک شود

اقدامات زیادی باعث بلاک شدن ip می‌شود که ما در ادامه به مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت:

۱_ وجود ویروس در کامپیوتر

وقتی که ویروس به کامپیوتر شخصی شما نفوذ کرده باشد سبب می‌شود تا میزبانی وب شما نیز به این ویروس آلوده شده و باعث بروز مشکلاتی برای سرور شما خواهد شد، و یا این امکان وجود دارد که این ویروس وارد کنترل پنل هاست شما شود و در چنین مواقعی امکان بلاک شدن ip شما وجود خواهد داشت. برای در امان بودن از این ویروس می‌توانید همیشه کامپیوتر شخصی خودتان را چک کنید تا آلوده به هیچ گونه ویروسی نباشد و یا می‌توانید برای امنیت بیشتر اقدام به نصب افزونه‌ی internet security بر روی کامپیوتر خودتان بکنید.

۲_ کوکی‌ها و کش

وقتی که شما یوزر پسورد را در قسمتی از وب‌سایتتان به اشتباه وارد می‌کنید، این کار سبب خواهد شد تا این قسمت از سایت در کش و کوکی باقی بماند و در هر وقت که این قسمت از سایت کش خوانده شود باعث می‌شود تا لاگین با یوز و پسورد به صورت دائم اشتباه گرفته شود، این پروسه باعث بلاک شدن ip سیستم شما خواهد شد. برای اینکه جلوی بلاک شدن سیستم خودتان را بگیرید باید حتما از کارکرد درست این کش و کوکی‌ها مطمئن شوید و یا اقدام به پاک کردن کش و کوکی‌ها کنید.

۳_ استفاده کردن از outlook در ایمیل

زمانی که شما از outlook در ایمیل استفاده می‌کنید، امکان دارد یکی از همکاران شما اقدام به تغییر پسورد ایمیل کند ولی همچنان در outlook پسورد قبلی شما وجود داشته باشد. در این وضعیت outlook سعی خواهد کرد که لاگین کند اما در هر بار لاگین کردن موفق به این اقدام نمی‌شود و چیزی که مشاهده می‌کنید این عبارت خواهد بود (تلاش ناموفق برای ورود )، در این وضعیت امکان بلاک شدن ip شما وجود دارد. اگر شما با outlook کار می‌کنید اگر قصد داشتید که پسورد ایمیل خودتان را عوض کنید باید outlook را نیز در نظر داشته باشید.

۴_ لاگین سرور از طریق ssh

در مواقعی امکان دارد که عده‌ای از صاحبان سایت‌ها قصد داشته باشند تا از طریق ssh لاگین سرور را انجام دهند در صورتی که آنها عدم دسترسی دارند، در مواقعی که قرار است این اقدام صورت گیرد سرور هدف این اقدام را به عنوان یک حمله قلمداد خواهد کرد و باعث بلاک شدن ip می‌شود. توجه داشته باشید در صوردت عدم این دسترسی اقدام به انجام این کار نکنید.

۵_ ایجاد کانکشن‌هایی که بیش از حد مجاز هستند، دانلود یا آپلود

در زمانی که شما اقدام به آپلود کردن تعداد زیادی از فایل‌ها به صورت پشت سر هم کنید، احتمال بلاک شدن ip شما وجود دارد. برای از بین بردن این مشکل می‌توانید در چند نوبت اقدام به آپلود و دانلود فایل‌های مورد نظر کنید و از کانکشن‌ها بیشتر از حد مجازی استفاده نکنید.

۶_ اقدام به ارسال اسپم

وقتی که شما اقدام به ارسال کردن اسپم می‌کنید، این کار باعث می‌شود تا حجم زیادی از ایمیل در کمترین زمان ارسال گردد و این پروسه ip شما را بلاک خواهد کرد. برای اینکه از بلاک شدن ip جلوگیری کنید از ارسال کردن اسپم خوداری کنید.

۷_ غلط بودن فرمت ایمیل

وقتی که فرمت ایمیل برای ارسال و دریافت محتوا درست نباشد، ip بلاک خواهد شد. افرادی که از وب‌میل استفاده می‌کنند این اتفاق را شاهد نخواهند بود زیرا رد میل تنظیمات و فرمت به خوبی انجام می‌شود و خطر بلاک شده ip در آن وجود ندارد. 

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید سیستم خودتان را از بلاک شدن ip ایمن کنید، باید برای رمز عبور از کارکترهای خاص مانند تلفیقی از اعداد و حروف استفاده کرده و رمز عبور طولانی بسازید. اگر شما در این لحظه اقدام به امتحان کردن رمزهای عبور متعددی کنید سایت مورد نظر شما را به عنوان یک شخص متجاوز شناسایی خواهد کد و اقدام به بلاک کردن ip شما خواهد کرد. علت اینکه ip شما بلاک می‌شود این است که امنیت اطلاعات شما حفظ گردد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.