روش های تبلیغاتی اینترنتی | 9 روش فروش و بازاریابی آنلاین

روش های تبلیغاتی اینترنتی | 9 روش فروش و بازاریابی آنلاین

روش های تبلیغاتی اینترنتی به ترفندهایی گفته می‌شود که در فضای اینترنت شکل می‌گیرد، فرد تبلیغ کنند و فردی که قرار است تبلیغ را مشاهده کند هر دو باید به اینترنت دسترسی داسته باشند. در تبلیغاتی اینترنتی اهدافی دنبال می‌شود که اگر قرار باشد به مهم‌ترین این اهداف اشاره کرد باید افزایش آگاهی از برند و محصول و بهینه کردن فروش را از مهم‌ترین این اهداف قلمداد کرد.

روش های تبلیغاتی اینترنتی به گونه‌های مختلفی انجام می‌شود و هر کدام از آنها دارای خصوصیات و مزیت‌هایی هستند، ما در ادامه برای شما مهم‌ترین این روش ا را بیان می‌کنیم تا بتوانید با استفاده از شرایط کاری و شغلی که دارید روش اینترنتی تبلیغات خودتان را انتخاب کنید.

اهمیت تبلیغات اینترنتی

با توجه به اینکه بازاریابی اینترنتی با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده است، روش های تبلیغات اینترنتی زیادی نیز معرفی شده است. اگر نگاهی به وب و اینترنت بیندازید متوجه خواهید شد که امروزه روش های زیادی از تبلیغات اینترنتی وجود دارند که افراد بسته به نوع و حوزه فعالیتی که دارند از آنها استفاده می‌کنند، یا عده‌ای برای اینکه نتیجه خوبی را در دیجیتال مارکتینک به دست آورند از ترکیبی این روش های تبلیغاتی اینترنتی استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین روش های تبلیغاتی اینترنتی

در ادامه به مهم‌ترین روش های تبلیغاتی اینترنتی اشاره خواهیم کرد:

۱_ بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

در این نوع از بازاریابی برای اینکه تبلیغات را به خوبی نمایش دهند، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب کار استفاده می‌شود، در واقع در تبلیغات زمانی که کلمه کلیدی مورد نظر انتخاب می‌شود آن کلمه به کاربران نمایش داده خواهد شد. هدف اصلی که در بازاریابی موتورهای جستجو افراد به دنبال آن هستند این است که در مدت زمان کمی آگاهی کاربران و مخاطبان وب از نام محصول و برند مورد نظر بالا رود که این کار سبب می‌شود تا فروش بیشتری را تجربه کنید.

هزینه‌ای که در این نوع از بازاریابی باید پرداخت کنید به صورت کلیکی است و هر کاربری بر روی لینک تبلیغاتی کلیک کند و سپس وارد وب‌سایت شما شود، مبلغی از حساب گوگل شما کم خواهد شد (یکی از مهم‌ترین ابزاری که می‌توان از طریق آن بازاریابی موتورهای جستجو را انجام داد گوگل ادورز می‌باشد).

۲_ تبلیغات موبایلی (Mobile advertising)

درست است که برای تبلیغات تلفن همراه فرمت‌های زیادی وجود دارد، ولی شما برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از این گونه تبلیغات به دست آورید باید تمامی تبلیغات اینترنتی را که دارید به خوبی با تلفن‌های همراه تطبیق دهید تا کاربران بتوانند از طریق موبایل به تمامی کمپین‌های شما به خوبی و بدون هیچ گونه مشکلی دسترسی داشته باشند.

یکی از کارهای مهم در این رابطه استفاده کردن از طراحی واکنشگرا برای وب‌سایت است زیرا این روش طراحی می‌تواند اثر بخشی را در تبلیغات موبایلی شما بهبود ببخشد. زمانی که شما از نسخه تبلیغات موبایلی استفاده می‌کنید هم می‌توانید دسترسی بهتری را برای کاربران موبایل ایجاد کنید و هم سئو سایت شما نیز از عملکرد بهتری برخوردار می‌شود.

۳_ تبلیغات ریمارگتینگ (Advertising remarks)

ریمارگتینگ به مدل تبلیغاتی گفته می‌شود که در آن تبلیغات به کاربرانی نمایش داده خواهد شد که قبلا به وب‌سایت شما سر زده‌اند و یا از شما خریدی را انجام داده‌اند، با استفاده از این روش می‌توانید برند سازی موفقی را انجام دهید زیرا برند و تجارت شما به کاربران در تعداد دفعات زیادی نمایش داده می‌شود.

برای استفاده از تبلیغات ریمارگتینگ می‌توانید از گوگل ادروز استفاده کنید، این گونه تبلبغات با توجه به اینکه در چهارچوب گوگل ادورز انجام می‌شود هیچ هزینه اضافی برای شما ندارد و شما اگر قصد استفاده از آن را داشته باشد فقط به ازای هر کلیک مبلغ آن را پرداخت می‌کنید.

۴_ تبلیغات اپلیکیشنی (Application ads)

با توجه به اینکه استفاده از گوشی موبایل امروز در میان تمامی جوامع رواج دارد، تعداد افراد زیادی از این وسیله استفاده می‌کنند اپلیکیشن‌های موبایلی زیادی نیز در قالب سیستم عامل‌های (Android و IOS) برای تلفن‌های همراه طراحی شده است که تمامی کسب کارها می‌تواند از این اپلیکیشن‌ها که از طریق تلفن همراه به افراد نمایش داده می‌شوند اقدام به بازاریابی و فروش محصولات و خدمات کنند.

برای استفاده از تبلیغات اپلیکیشنی می‌توانید از گوگل ادورز استفاده کنید، زیرا این پلتفرم یکی از بزرگترین بسترهایی است برای انجام تبلیغات اپلیکیشنی، شما از طریق آن قادر هستید تا تبلیغات خودتان را در قالب تعداد زیادی از اپلیکیشن‌هایی که وجود دارد برای کاربران و مخاطبانتان نمایش دهید.

۵_ تبلیغات همسان (NATIVE)

در این روش از تبلیغات می‌توان از طریق راه‌های زیادی نظر کاربران را جلب کرد، اما یکی از بهترین و موثرترین روش‌های تبلیغات همسان (تولید کردن وبلاک) در سایت است.

شما می‌توانید با ایجاد کردن یک وبلاگ درباره حوزه فعالیت و تخصصی که دارید مطالبی را در آن فرار دهید و در این باره با کاربران صحبت کنید و همچنین شما این امکان را دارید تا با کمک گرفتن از سئو، پرورش لید و ایمیل مارکتینگ هر محصول و خدماتی را که دوست دارید (درمراحل قیف فروش) به مشتریانتان ارائه دهید.

۶_ تبلیغات بنری (Banner ads)

تبلیغات بنری را باید یکی از رایج‌ترین نوع تبلیغاتی دانست که در اینترنت انجام می‌شود، برای اینکه بتوانید از این گونه تبلیغات برای بازاریابی و فروش محصولاتتان استفاده کنید می‌توانید با عضویت و ثبت کردن آدرس وب‌‌سایت در سیستم‌های بازاریابی که در این رابطه وجود دارد به فعالیت و تبلیغات بپردازید.

هزینه‌هایی که در این نوع از تبلیغات باید بپردازید به صورت کلیکی است و هر کاربری که بر روی تبلیغات شما کلیک کرد و وارد سایت شما شود از مبلغ حساب شما کم می‌شود.

۷_ تبلیغات شبکه‌های اجتماعی (Social media ads)

امروزه شبکه‌های اجتماعی به بخش بزرگی از زندگی افراد تبدیل شده است و تقریبا تمامی افراد بالغ در جامعه از یک پلتفرم شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، فعالیت در این فضا یکی از روش های تبلیغاتی اینترنتی مهم محسوب می‌شود.

برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و تبلیغات لینکدین استفاده کنید و با توجه به فعالیت‌های تعداد زیادی از افراد در این شبکه‌ها، تبلیغ کردن در این فضاها می‌تواند بسیار مفید و هدفمند باشد و تاثیرات مثبت زیادی را بر روی کسب کار و تجارت شما داشته باشد. شما با ایجاد کمپین در این شبکه‌های اجتماعی می‌توانید تعداد زیادی از افراد را به سمت خودتان جذب کنید.

۸_ ایمیل مارکتینگ (email marketing)

شما می‌توانید با کمک یک سیستم جامع در رابطه با ایمیل مارکتینگ اهداف تجاری زیاد را دنبال کرده و از این طریق درآمد بالایی را تجربه کنید، با توجه به آمار هزینه‌ای که برای جذب مشتریان جدید صرف می‌شود هفت برابر هزینه‌ای است که برای نگه داری مشتریان قدیمی صرف خواهد شد. با توجه به این موضوع شما می‌توانید برای بالا بردن میزان وفاداری و رضایت مشتریان قدیمتان ایمیل‌های تبلیغاتی حرفه‌ای را برای آنها ارسال کنید تا دوباره ترغیب به خرید محصول و کالا از شما شوند.

۹_ تبلیغات ویدئویی (Video ads)

ویدئو را باید به عنوان یک محتوای جذاب و مفید که می‌تواند کاربران و مخاطبان شما را تا حد بسیار زیادی سرگرم کند به شمار آورد. زمانی که شما از ویدئو برای تبلیغات محصولات و خدمات استفاده می‌کنید به دلیل جذابیتی که این گونه از محتواها دارند تاثیر زیادی را بر روی نظر افراد می‌گذارند.

برای اینکه بتوانید تبلیغات ویدئویی را انجام دهید باید ویدیوهای مورد نظرتان را در سایت‌های اشتراک ویدیو مانند یوتیوب و یا آپارات قرار دهید، از این طریق ترافیک زیاد را برای وب‌سایتتان ایجاد می‌کنید و کاربران زیادی ترغیب خواهید کرد تا به سایت شما سر بزنند.

سخن پایانی

تبلیغات اینترنتی به استفاده کردن از ابزاری گفته می‌شود که افراد می‌توانند از طریق آن به ارسال پیام‌های تبلیغاتی به مردم تمامی دنیا بپردازند، در این روش باید از اینترنت استفاده کرد. روش‌های تبلیغاتی اینترنتی سبب می‌شود تا شما بتوانید تبلیغات گسترده‌ای را در اینترنت انجام دهید و از این طریق درآمد و فروش بالایی را تجربه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.