ریمارکتینگ (Remarketing) چیست؟ 5 روش مهم برای پیاده‌سازی بازاریابی مجدد

ریمارکتینگ (Remarketing) چیست؟ 5 روش مهم برای پیاده‌سازی بازاریابی مجدد

ریمارکتینگ (Remarketing) به روشی از بازاریابی و فروشی گفته می‌شود که شما می‌توانید با استفاده از آن تبلیغات و روش‌های فروشتان را برای افراد به نمایش بگذارید و این امکان را برای آنها فراهم می‌کنید که از اپلیکیشن تبلیغاتی شما بازدید کرده و از سایت شما دیدن کنند.

به عنوان مثال زمانی که یک کاربر بدون انجام هیچ گونه کاری اقدام به ترک کردن وب‌سایت شما کرد، برای جذب کردن دوباره او می‌توانید از روش‌هایی بازاریابی مجدد مانند فرستادن تبلیغات با استفاده از ابزاری مانند ایمیل، فکس و یا اس ام اس برای او پیام‌های مد نظرتان را ارسال کنید و با این کارها دوباره با او ارتباط برقرار کنید. بازاریابی مجدد یک ترفندی است که به عنوام مکمل برای هر کانال بازاریابی می‌توان از آن استفاده کرد.

استراتژی و پیاده‌سازی ریمارتینگ

وقتی شما در هر کار و فعالیتی دارای استراتژی مشخصی باشید، قادر خواهید بود به بهترین شکل آن کار را انجام دهید، بازاریابی مجدد نیز دارای برنامه و استراتژی است که برای موفقیت باید به آنها پایبند باشید، این روش‌ها شامل:

۱_ صفحات مختلف سایت را بهینه کنید

زمانی که قرار است شما اقدام ریمارکتینگ را در سایت خودتان اجرا کنید، باید توجه زیادی به صفحات و فروشگاه اینترنتی و یا وب‌سایتتان داشته باشید، باید با توجه به رفتار و حرکتی که کاربران در وب‌سایت شما انجام می‌دهند عمل بهینه سازی صفحات سایت را انجام دهید تا موفق شوید نرخ کلیک و افزایش بازدید سایتتان بالا ببرید.

۲_ ارسال کردن محتواهای مفید و با ارزش برای کاربران

در برخی مواقع ما شاهد این هستیم که کاربر با توجه به مشکلات در خرید و یا عدم اطلاعات کافی درباره محصول، اقدام به نیمه تمام گذاشتن مراحل خرید کرده و کاربر از خرید کردن پشیمان خواهد شد. برای اینکه با چنین مشکلاتی مواجعه با استفاده از ابزار ایمیل محتواهای مفیدی را در اختیار این افراد قرار دهید تا شک و تردید کاربران برطرف شده و خرید موفقی داشته باشند.

۳_ مخاطبان را بخش‌بندی کنید

باید به این نکته توجه داشته باشید که شناخت کاربر و مخاطب فقط این نیست که تشخیص دهید که آنها از کدام محصولات بازدید کرده‌اند و به کدام صفحات وب‌سایت سر زده‌اند، بلکه باید با توجه به رفتار و علایق و اقدامات کاربران آنها را بخش‌بندی کرده و با فرستادن ایمیل و پیام‌های هوشمند نرخ بازدید وب‌سایت را بالا ببرید.

۴_ کمپین‌های زیادی را ایجاد کنید

یکی دیگر از استراتژی‌هایی که اهمیت زیادی دارد، کمپین‌های متعددی را برای کاربران و مخاطبانتان برگزار کنید. مثلا می‌توانید برای اینکه کاربران خریدشان را نیمه تمام نگذارند برای آنها کدهای تخفیف اقوا کنند ارسال کنید و یا می‌توانید برای مشتریان فعلی که دارید کمپین برگزار کنید و با فرستادن ایمیل به آنها این پیام را دهید که از محصولات شما بازدید کنند.

۵_ انجام دادن تست A/B

با استفاده از تست A/B قادر خواهید بود تا بخش‌های گوناگون در ایمیل و کمپین تبلیغاتی خودتان را برسی کرده و با این کار مشخص کنید که کدام روش بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان می‌آورد.

بازاریابی مجدد چه مزایایی برای وب‌سایت دارد

در ادامه به برسی مزایایی بازاریابی مجدد خواهیم پرداخت:

1- ریمارگتینگ باعث کم کردن هزینه می‌شود

با استفاده از این روش شما قادر هستید تا مخاطبان هدفی را که دارید به خوبی مورد هدف قرار داده و آنها را خوب شناسایی کنید، زمانی که شما این کارها را انجام دهید هم اثر بخشی بهتری را شاهد خواهید بود و هم هزینه تبلیغاتی شما پایین خواهد آمد.

2- نرخ تبدیل سایت بهبود می‌یابد

اگر بخواهیم به یکی از مهم‌ترین مزایایی ریمارکتینگ اشاره کنیم، بی شک باید نرخ تبدیل سایت را مثال بزنیم زیرا شما قادر خواهید بود تا به خوبی مخاطبان هدف سایت را تشخیص داده و آنها را شناسایی کنید و بفهمید که این افراد از کدام صفحات وب‌سایت بازدید بیشتر دارند، از کدام محصولات بیشتر دیدن می‌کنند و علاقه به کدام محصول و کالا دارند. زمانی که شما به کاربران یادآوری می‌کنید که در زمان بازدید از وب‌سایت قصد داشتند کدام محصول را خریداری کنند هر زمانی که آنها دوباره وارد سایت شما شوند شانس بیشتری برای فروش محصولات به آنها خواهید داد.

3- کم کردن هزینه و تبلیغات هدفمند

زمانی که شما از روش ریمارکتینگ استفاده می‌کنند سبب خواهد شد تا بتوانید بهتر مخاطبان هدف خودتان را پیدا کنید و در زمانی دیگر این مخاطبین را مورد هدف قرار دهید، با توجه به این مورد هم در هزینه تبلیغات کاهش هزینه داشته‌اید و هم با این کار بهینه‌تر و مفیدتر عمل خواهید کرد که نتایج بهتری را برای شما به دنبال دارد. یکی از روش‌های خوب و مفید دیگر برای REMARKETING استفاده از تبلیغات کلیکی است، جاهایی که درصد سر زدن مخاطبان بیشتر است و با توجه به این موضوع زمانی که کاربر بر روی تبلیغات شما کلیک کند این عامل سبب خواهد شد تا هزینه‌ای از شما کسر گردد.

برسی روش‌های ریمارگتینگ

در کل می‌توان بازاریابی مجدد را به 3 روش تقسیم‌بندی کرد که عبارتند از:

۱_ REMARKETING داینامیک (پویا)

یکی از روش‌های انجام دادن ریمارگتینگ، مدل داینامیک آن است. در این روش شما این امکان را ندارید تا برای یک به یک کاربرانی که از محصولات شما دیدن کرده‌اند اقدام به بازاریابی مجدد کنید، ولی می‌توانید با فرستادن فید مختص به خودتان برای گوگل، از گوگل درخواست کنید تا در مواقع جستجوی تبلیغات وب‌سایت شما را در بالاترین نتایج جستجوی مرتبط با جستجوهای تازه کاربران نمایش دهد. 

۲_ REMARKETING ایمیلی

از دیگر روش‌های ریمارگتینک باید به بازاریابی ایمیلی اشاره کرد، زمانی که شما اقدام به فرستادن ایمیل برای کاربران می‌کنید احتمال خواند ایمیل بالا خواهد بود و با توجه به این عامل می‌توانید برای کسانی که از وب‌سایت شما بازدید کرده ولی خریدی انجام نداده‌اند، یک ایمیل جذاب و هدفمند ارسال کرده و دوباره آن را مورد هدف قرار دهید.

۳_ REMARKETING استاندارد

این نوع از ریمارگتینگ مرسوم‌ترین روش بازاریابی مجدد است که انجام دادن آن از طریق فضای مجازی مانند فیسبوک، تویتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی امکان پذیر خواهد بود. روش انجام آن به این صورت است که شما با استفاده از ردیابی و اطلاعات کوکی مرورگر و شناسایی مخاطبان اقدام به ورود به برنامه تبلیغاتی گوگل می‌کنید و تبلیغات مد نظر شما دوباره به مخاطبان هدفتان نمایش داده می‌شود. با توجه به این تبلیغات گوگل نتایج مفید و هدفمندی را به کاربران نمایش می‌دهد و از این طریق می‌توانید بازاریابی موفق و مفید را انجام دهید.

سخن پایانی

وقتی که یک کاربر وارد وب‌سایت شما می‌شود و بدون هیچ گونه خریدی اقدام به ترک سایت شما می‌کند، این موضوع برای هیچ وبمستر و صاحب کسب‌کار خوشایند نیست. اینکه شما این انتظار را داشته باشید که هر کاربری که به سایت شما سر بزند حتما باید پروسه خرید محصولات را سپری کند و کالایی را از شما خریداری کند، انتظار معقولی نیست و این اتفاق هیچ وقت به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

خیلی از کاربران بدون هیچ دلیلی خاصی اقدام به ترک کردن وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی شما می‌کنند، ولی سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا ما باید این افراد را رها کرده و یا خود ما باید به سراغ آنها بریم؟ تبلیغات ریمارکتینگ (بازاریابی مجدد) همان روش مطمئنی است که برای بالا بردن فروش محصولات و خدمات از آن استفاده می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.