سایت یا اینستاگرام، کدام برای کسب کار پولسازترند؟ 9 دلیل محکم برای ساخت سایت

سایت یا اینستاگرام، کدام برای کسب کار پولسازترند؟ 9 دلیل محکم برای ساخت سایت

سایت یا اینستاگرام سوالی است که برای بسیاری از افرادی که قصد راه‌اندازی یک کسب کار و تجارت را دارند پیش می‌آید، در واقع کدامیک از آنها بازده بهتری برای کسب‌کار شما دارند؟ زمانی که شما قصد دارید تا یک کسب کار در فضای مجازی راه‌اندازی کنید، شاید همیشه بر سر این دو راهی قرار گرفته باشید که راه‌اندازی وب سایت بهتر است یا استفاده کردن از اینستاگرام؟ از کدام روش برای پیشبرد اهداف استفاده کنم؟ کدام روش برای من مفید، سودمند و بهتر خواهد بود؟ و یک سری سوالاتی دیگر که شما را بر سر دو راهی بزرگی قرار داده است تا نتوانید تجارت خودتان را در فضای اینترنت شروع کنید.

مقایسه کردن سایت یا اینستاگرام با یکدیگر کار درستی نمی‌باشد، زیرا این دو با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. درست است که شما در اینستاگرام مشاهده می‌کنید که افراد زیادی با استفاده از این شبکه اجتماعی موفقیت‌های زیادی را به دست آورداند ولی الگو قرار دادن آن با توجه به حوزه کاری و تخصص هر شخص متفاوت است، زیرا افراد زیادی هستند که از طریق وب‌سایت به موفقیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلفی دست یافته‌اند که این نشان دهنده قدرت بالای وب‌سایت‌های اینترتی است.

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های اینستاگرام و سایت آشنا کنیم و به مقایسه هر دوی آنها بپردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای کسب کارتان داشته باشید.

مهم‌ترین تفاوت‌های سایت یا اینستاگرام

تفاوت‌های مهمی که در میان وب‌سایت و اینستاگرام وجود دارد شامل:

1- راه‌اندازی اینستاگرام نسب به سایت هزینه کمتری دارد

یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد به سمت اینستاگرام کشیده می‌شوند، رایگان بود این شبکه اجتماعی است و بدون هیچ هزینه افراد می‌توانند در آن عضویت داشته باشند. ولی همین مجانی بودن نیز می‌تواند یکی از معایب اینستاگرام در کسب کار باشد، دیگر رقبای شما می‌توانند برنامه‌ریزی و کاری منسجم یک صفحه جدید را در اینستاگرام راه‌اندازی کرده و با پیج شما رقابتی تنگاتنگ را شروع کنند.

شاید خیلی از افراد این تصور را دارند که راه‌اندازی و طراحی سایت هزینه زیادی را در بر دارد، اما هزینه خرید دامنه و تهیه یک هاست مناسب برای کسب کار شما بالا نیست و با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس که به صورت مجانی در اختیار افراد قرار می‌گیرد میتوانید یک وب‌سایت را با هزینه مناسبی راه‌اندازی کنید.

2- با راه‌اندازی وب‌سایت شما امکان در اختیار داشتن همه چیز را خواهید داشت

شما اگر دارای یک پیج اینستاگرامی هستید تا الان به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر این پیج شما بسته شود چه بلایی بر سر کسب کار شما خواهد آمد و این همه زمانی که برای آن صرف کرده‌اید چه می‌شود؟ از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزایایی که وب‌سایت نسبت به اینستاگرام دارد این است که در سایت شما دسترسی آسانی به تمامی اطلاعات خود دارید و در هر زمانی که نیاز داشته باشید قادر خواهید بود تا از تمامی اطلاعات بکاپ بگیرید و آن را در هر کجا که دوست داشته باشید ذخیره کنید.

3- بازاریابی در اینستاگرام و سایت تقریبا برابر می‌باشد

تمامی کسب کارها برای بقا و تداوم نیاز به بازاریابی دارند و همیشه باید اطلاعات به روز و تازه‌ای را در اختیار کاربران و مخاطبانشان قرار دهند، در اینستاگرام با توجه به فراگیری آن شما می‌توانید بازاریابی موفقی داشته باشید، برای این کار می‌توانید از مطالب جدید استفاده کنید و خودتان را به روز نگه دارید و در دیگر صفحات اینستاگرامی که داری مخاطبان زیادی هستند به تبلیغات و بازاریابی مشغول شوید.

در وب‌سایت نیز برای اینکه بتوانید در نتایج بالای جستجوی گوگل قرار گیرید باید همیشه به تولید محتوا و قرار دادن محتواهای جدید و مفید در بپردازید تا بازدید کنندگان زیادی را به سمت خودتان بکشانید، یا می‌توانید با به روز کردن مرتب سایت و تبلیغ کردن وب‌سایتتان از طریق دیگر سایت‌ها روند روبه رشدی را شاهد باشید.

4- سایت از اعتبار بیشتری نسبت به اینستاگرام برخوردار است

برای داشتن یک وب‌سایت موفق و معتبر باید سال‌ها تلاش مستمر را انجام داد، باید گفت که اینستاگرام نسبت به سایت از اعتبار کمتری برخوردار است و با توجه به این اعتماد است که افراد به سراغ شما آمده و محصول و کالایی را از شما خریداری می‌کنند.

زمانی که شما یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌کنید، می‌توانید برای بالابردن اعتماد و امنیت از نماد الکترونیکی (اینماد )استفاده کنید و با این کار اعتماد زیادتر را به دست خواهید آورد. زمانی که یک وب‌سایت دارای نشان ثبت ملی یا همان اینماد است، تمامی مشخصات و هویت صاحب آن کسب کار در مرکز مربوطه ثبت گردیده است و صاحب آن وب‌سایت هویت مشخصی دارد و کاربران با خیال راحتی از شما خرید خواهند کرد.

5- حضور تعداد افراد زیادتر در اینستاگرام نسبت به وب‌سایت

حضور افراد در اینستاگرام بیشتر از حضور آنها در وب‌سایت می‌باشد. با توجه به آماری که در سال 1398 گرفته شده است حدود 24 میلیون از افراد جامعه ما در اینستاگرام عضویت داشته و زمان خود را دراین فضا سپری می‌کنند، ولی این عامل را نمی‌تواند نشان دهنده مشتریان زیادتری در اینستاگرام دانست زیرا اغلب افرادی که در اینستاگرام عضویت دارند صفحات اینستاگرامی افراد معروف و سرشناس، پیج‌های سرگرمی و صفحات آموزشی را دنبال می‌کنند. در واقع کسب کارهای زیادی نیز در اینستاگرام وجود دارد که تعداد فالورهای زیادی دارند اما در صد خرید محصولات از آنها زیاد نیست.

با توجه به دیده شدن بیشتر در اینستاگرام سرعت این فضا از وب‌سایت بیشتر است، اما باید دقت داشته باشد که نتیجه سریع و گذرا نتیجه مناسبی را برا صاحبان کسب کار نیست و با راه‌اندازی یک وب‌سایت هدفمند و نتیجه گرا می‌توانید شاهد تداوم و ثبات کاری بوده و مشتران زیادی را به صفحات سایت خودتان سوق دهید و این موضوع از عمده دلایل انتخاب سایت یا اینستاگرام است.

6- پایداری سایت یا اینستاگرام

پایداری را باید یکی از اصول مهم و کاربردی در هر کسب کاری دانست و همیشه کسب کارهایی با پیشرفت زیادی همراه هستند که از پایداری بالایی برخوردار باشند. با فیلتر شدن برخی از شبکه‌های اجتماعی در سالیان گذشته می‌توان به راحتی به این موضوع پی برد اگر با توجه به فیلترنگ و یا تحریم شبکه و کانالی که شما در آن فعالیت‌های مربوط به کسب کارتان را انجام می‌دهید تحریم شود، کسب کار شما نیز صدمات جبران ناپذیری خواهد خورد.

استفاده کردن اینستاگرام هیچ تعهدی برای همیشه بودن به شما نداده است و خود اینستاگرام امکان دارد اقدام به مسدود کردن پیج شما کند همان طور که بارهای شاهد مسدود شدن پیج افراد زیادی در اینستاگرام بوده‌ایم. زمانی که شما یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌کنید با خریداری دامنه تا زمانی که شما اقدام به تمدید آن کنید دامنه مورد نظر در اختیار شما قرار خواهد داشت و هیچ عاملی وب‌سایت شما را تهدید نخواهد کرد.

7- هدایت مشتریان هدف و واقعی توسط گوگل

با توجه به وجود الگوریتم‌های زیادی که در گوگل وجود دارد، شما می‌تواند سایتتان را براساس این الگوریتم‌ها بهینه‌سازی کنید. زمانی که گوگل متوجه شود که وب‌سایت شما مطابق با این الگوریت‌ها بهینه شده است، در نتایج جستجو مشتریان زیادی را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند و باعث خواهد شد تا شما مشتریان واقعی خودتان را به دست آورید و فروش بالایی را تجربه کنید، حالا شما جواب دهید سایت یا اینستاگرام؟

8- امنیت وب‌سایت از اینستاگرام بیشتر می‌باشد

امنیت را باید یک عامل نسبی در شبکه‌های مجازی و سایت‌ها اینترنی دانست، اگر شما یک سری موارد را به خوبی رعایت نکنید امکان نفوذ هکرها و مهاجمان به وب‌سایت شما وجود خواهد داشت.

از ایرادات مهمی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد این است که شما امکان دسترسی به پایگاه داده‌های این شبکه‌ها را ندارید و هر زمانی که بنا به هر دلیلی پیج و صفحه شما در اینستاگرام هک شود احتمال از دست دادن کسب کار شما در این پلتفرم وجود دارد. سایت‌ها از امنیت بالاتری نسب به شبکه‌های مجازی برخوردار می‌باشند، زیرا در وب‌سایت امکان دسترسی به پایگاه داده را دارید و اگر بنا به هر دلایلی مشکلی برای وب‌سایت شما به وجود بیاید می‌توانید از آخرین بکاپ خودتان استفاده کنید.

9- بالا بودن امکانات سایت یا اینستاگرام

مقایسه کردن امکانات سایت یا اینستاگرام اصلا با یکدیگر قابل قیاس نیست، زیرا به عنوان مثال شما در اینستاگرام برای اینکه بتوانید طبقه‌بندی محصولات را انجام دهید و یا لینک قرار دهید و برای اینکه بتوانید فروش اینترنتی داشته باشید باید همیشه فعالیت آنلاین داشته باشد.

این مشکلات در سایت وجود ندارد و شما بعد از راه‌اندازی یک وب‌سایت برای کسب کارتان می‌توانید از امکاناتی از قبیل فروش آنلاین به صورت غیره حضوری، دسته‌بندی محصولات، استفاده از درگاه مستقیم بانکی، قرار دادن کدهای تحفیف در سایت، امکان مقایسه کردن محصولات، انجام دادن فرآیند خرید به صورت اتوماتیک، امکان جستجوی پیشرفته و تعداد زیادی از امکانات دیگر که در وب‌سایت وجود دارد استفاده کنید.

سخن پایانی

مقایسه کردن سایت یا اینستاگرام از پایه اشتباه است و باید توجه داشته باشید که برای ارتقاء کسب کار و فعالیتی که دارید می‌توانید از هر دوی ظرفیت‌هایی که در اینستاگرام و سایت وجود دارد استفاده کنید تا شاهد عملکرد بهتر و بهینه‌تری در تجارت خودتان باشید. شما اگر قصد ورود به دنیای اینترنت را برای راه‌اندازی کسب کار آنلاین را دارید، اصلا فکرتان را درگیر این موضوع نکنید که آیا از اینستاگرام استفاده کنم و یا از وب‌سایت، باید از تمامی ظرفیت‌هایی که در این حوزه‌های وجود دارد استفاده کنید.

توجهه داشته باشید که راه‌اندازی سایت از پایداری و اعتبار بالایی برخوردار است در صورتی که هیچ کدام از این فضاهای مجازی داری این قابلیت نیستند، در مقابل اینستاگرام فضایی است که شما می‌توانید در آن ارتباط راحتر را با مشتری برقرار کنید و استفاده کردن از این فضای مجازی راحت است. با توجه به مواردی که ما در این مقاله به آنها اشاره کردیم حال می‌توانید تصمیم خودتان را بگیرد و بهترین انتخاب را انجام دهید که آیا برای تجارت و کسب کار سایت یا اینستاگرام بازدهی بهتری دارد…

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.