طراحی سایت تک صفحه ای |👈ساخت سایت مینی همراه با 4 ویژگی مهم آن

طراحی سایت تک صفحه ای |👈ساخت سایت مینی همراه با 4 ویژگی مهم آن

در زمان ساخت و راه‌راه‌اندازی یک وب‌سایت اینترنتی از شرکت و مجموعه‌ی طراح انتظار می‌رود که یک ساختار ثابت و مرسوم را دنبال کند که شامل ساخت صفحه اصلی (خانه)، صفحه درباره ما، صفحه تماس با ما، وبلاگ و غیره می‌باشد. ولی نکته جالب این است که همه وب‌سایت‌های نیاز به چنین ساختاری ندارند و برخی از کارفرمایان با توجه به حوزه‌ی کاری که دارند ترجیح می‌دهند اقدام به طراحی سایت تک صفحه ای برای تجارت خود کنند.

وب‌سایت تک صفحه ای

طراحی سایت تک صفحه ای به یکی از سبک‌های جذاب و پرطرفدار طراحی سایت گفته می‌شود که امروزه از آن استفاده‌های زیادی می‌شود. به صورت کلی مفهوم اصلی وب‌سایت تک صفحه ای به این معنی است که طراحی و ساخت تمامی محتواها و المان‌های مورد نیاز کاربران در یک صفحه مشخص مانند صفحه اصلی سایت پیاده سازی شود تا کاربران به محض ورود به این صفحه دیگر نیاز نداشته باشند به صفحات دیگر سر بزنند و به راحتی نیاز خود را در این بخش برطرف سازند.

اگر تجارت و کسب و کار شما در یک بخش خاص خدمات رسانی می‌کند و تنها در قالب فروش و بازاریابی یک محصول، کالا یا خدمات فعالیت دارد، طراحی سایت تک صفحه ای گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در واقع سایت‌های تک صفحه‌ای(مینی سایت) با توجه به سادگی که دارند از سرعت لود مناسب و تجربه کاربری استانداری برخوردار هستند و به همین خاطر اگر این وب‌سایت به صورت اصولی و استاندارد ساخته شود از ترافیک بالایی برخوردار خواهد شد.

اهمیت طراحی سایت تک صفحه ای

امروزه وب‌سایت‌های زیادی در بستر وب راه‌اندازی شده است که تعداد آنها به چند صد میلیون می‌رسد، این موضوع نشان دهنده‌ی این است که تجارت اینترنتی از اهمیت زیادی در بین افراد برخوردار است. اگر شما یک فروشگاه بزرگ دارید که دارای محصولات زیادی است، قطعا طراحی سایت تک صفحه ای گزینه مناسبی برای تجارت شما نخواهد بود زیرا حجم محصولات شما زیاد است و نمی‌توان آنها را در یک صفحه قرار داد.

اهمیت طراحی سایت تک صفحه ای

ولی اگر تمایل دارید تا یک وب‌سایت برای معرفی یک خدمات، محصول و کالا داشته باشید و یا نیاز دارید تا رزومه خود را در یک فضای آنلاین هدفمند قرار دهید، طراحی سایت تک صفحه انتخابی هوشمندانه در راستای اهداف شما خواهد بود. ساخت سایت تک صفحه‌ ای در مدت زمان کمی انجام خواهد شد و با توجه به حجم کمی که دارد، از المان‌ها و امکانات مفیدی در آن استفاده خواهد شد که سبب می‌شود تا کاربران زیادی این سایت را مشاهده کنند و برای برطرف سازی نیازهای خودشان به آن سر بزنند.

مزایا و معایب طراحی سایت تک صفحه ای

همانگونه که در بخش قبل اشاره کردیم ساخت و راه‌اندازی وب‌سایت تک صفحه ای برای هر تجارت و کسب و کاری مفید نیست و مشاغلی می توانند از این وب‌سایت بهره‌ی کافی را ببرند که در حوزه ارائه یک محصول و خدمات خاص فعالیت داشته باشند. برای اینکه با این وب‌سایت بیشتر آشنا شوید در ادامه برسی مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت:

مزایا و معایب طراحی سایت تک صفحه ای

مزایا وب‌سایت تک صفحه ای

  • سایت تک صفحه ای مختصر و مفید ساخته می‌شود
  • تجربه کاربری ساده در طراحی سایت تک صفحه ای
  • وب‌سایت تک صفحه به صورت کاملا ریسپانسیو خواهد بود
  • اسکرول کردن راحت این وب‌سایت باعث بهتر دیدن شدن خدمات و امکانات دیگر خواهد شد
  • قابلیت بروزرسانی راحت و آسان
  • جلوگیری از المان‌ها و امکانات اضافی
  • دارای سرعت لودینگ بالا
  • امنیت استاندارد
  • با توجه به رابط کاربری ساده، تمامی امکانات در دسترس کاربران خواهد بود
  • بالا بودن نرخ تبدیل
  • با توجه به سادگی سایت تک صفحه توجه کاربران زیادی جلب آن خواهد شد

معایب وب‌سایت تک صفحه ای

  • محدودیت زیاد در تولید محتوا
  • وب‌سایت تک صفحه ای همیشه باید آپدیت شود تا گوگل و کاربران از آن رضایت داشته باشند، این کار کمی مشکل است
  • سئو و بهینه سازی وب‌سایت تک صفحه ای مشکل تر از سایت معمولی است
  • بیشتر سایت‌هایی که رنکینگ بالایی در نتایج جستجو دارند تک صفحه ای نیستند ، دارای چندین صفحه مجزا هستند
  • مناسب نبودن برای برندهای تجاری
  • تاخیر رتبه گیری در نتایج جستجو
  • محدود بودن در استفاده از کلمات کلیدی
  • برای هر تجارت و کسب و کاری مناسب نیست

ویژگی‌های طراحی سایت تک صفحه ای

یک وب‌سایت تک صفحه ای برای اینکه به بهترین نحو ممکن طراحی و راه‌اندازی شود باید یک سری ویژگی‌های داشته باشد، در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی سایت تک صفحه ای می‌پردازیم:

ویژگی‌های طراحی سایت تک صفحه ای

۱_ طراحی مینیمال و ساده

یک وب‌سایت تک صفحه ای برای اینکه به راحتی قادر باشد پیام خود را به کاربران انتقال دهد، باید دارای طراحی ساده و کاربر پسندی باشد. یک کاربر زمانی که وارد سایت تک صفحه ای می‌شود باید در کمترین زمان ممکن نیازش برطرف شود، به همین منظور باید از امکانات و المان‌های غیره ضروری در این وب‌سایت اجتناب شود.

۲_ استفاده از عناصر بصری مفید

استفاده از تصاویر، ویدیو، پادکست و اسلایدشو از ضروریات سایت تک صفحه‌ای محسوب می‌شود و در لابلای محتوای متنی باید از این عناصر استفاده شود. کاربران زمانی که متوجه شوند از عناصر بصری اصولی و مفید در طراحی سایت تک صفحه ای استفاده شده است، برای برطرف سازی نیازهای خود، مرتب به این وب‌سایت سر خواهند زد.

۳_ تجربه کاربری (ux) و رابطه کاربری (ui) استاندارد

تجربه و رابط کاربری اصولی و استاندارد از دیگر ویژگی‌های مهمی است که در وب‌سایت تک صفحه ای باید توجه زیادی به آن شود. لازم نیست نگران این موضوع باشید زیرا مجموعه سایت با سئو با توجه به تجربه زیادی که در این رابطه دارد از بهترین المان‌ها و امکانات در ساخت وب‌سایت تک صفحه ای استفاده خواهد کرد. امکانات و دکمه‌های این وب‌سایت باید هم در جایگاه درست و در دسترس کاربران قرار داشته باشد و هم از رنگ‌های متناسب و جذاب در آنها استفاده شود.

ویژگی‌های طراحی سایت تک صفحه ای

۴_ سرعت و امنیت مناسب

سرعت و امنیت نقش زیادی در موفقیت سایت تک صفحه ای دارد و باید به این دو ویژگی توجه زیادی شود. هر چقدر سرعت لودینگ در این وب‌سایت بیشتر باشد کاربران در مدت زمان کمتری نیازهای خود را برطرف خواهند ساخت و این موضوع به افزایش مشتری ختم خواهد شد و از اهمیت زیادی در طراحی سایت تک صفحه ای برخوردار است.

امنیت استاندارد در وب‌سایت تک صفحه ای به منظور حفاظت کاملا از اطلاعات و داده‌های کاربران است، هر چقدر امنیت یک سایت بالاتر باشد باعث خواهد شد تا موتورهای جستجو توجه بیشتری به آن داشته باشند و در صورتی که این وضعیت ثبات داشته باشد گوگل امتیازات مثبتی را برای وب‌سایت تک صفحه ای در نظر خواهد گرفت، این موضوع باعث می‌شود تا تجارت و کسب و کار شما در لیست بالای نتایج جستجو به کاربران زیادی نمایش داده شود.

طراحی سایت تک صفحه ای مناسب چه افرادی و مشاغلی است

  • تمامی کسانی که نیاز به یک وب‌سایت برای معرفی نمونه کارهای خود دارند
  • فروشگاه‌هایی که در زمینه فروش یک محصول فعالیت دارند
  • شرکت‌هایی که یک خدمات خاص را به مشتریان ارائه می‌دهند
  • تمامی کسانی که برای تجارت و کسب و کار خود نیاز به یک وب‌سایت رزومه‌‌ای دارند
  • افرادی که قصد برگزاری رویدادهای مهمی مانند کنفرانس، جشنواره و همایش را دارند
  • وب‌سایت تک صفحه گزینه مناسبی برای صفحه فرود (لندینگ پیج) خواهد بود
  • طراحی سایت تک صفحه برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی گزینه مناسبی خواهد بود

قیمت طراحی سایت تک صفحه ای

قیمت طراحی سایت تک صفحه ای

قیمت ساخت سایت تک صفحه به یک سری عوامل مانند تکنولوژی و سیستم مدیریت محتوا، امکانات، قابلیت‌ها، مدت زمان طراحی و غیره بستگی دارد. اینکه برخی از شرکت‌های طراحی سایت در قبال ساخت و راه‌اندازی وب‌سایت تک صفحه ای قیمت بالایی را دریافت می‌کنند، دلیل بر بالا بودن کیفیت پروژه نیست و عکس این موضوع نیز صدق دارد.

قیمت بالای طراحی سایت تک صفحه ای گران‌ فروشی محسوب می‌شود و قیمت کم و ناچیزی که برخی از شرکت‌ها در قبال ساخت این وب‌سایت دریافت می‌کنند دلایل زیادی مانند بی کیفیتی سایت، فقدان امکانات ضروری، استفاده از هاست و تکنولوژی بی کیفیت و غیره دارد (یادتان باشد هیچ ارزانی بی دلیل نیست).

لازم نیست که شما هیچ گونه نگرانی بابت قیمت و هزینه طراحی سایت تک صفحه ای داشته باشید، مجموعه سایت با سئو در جلسه رایگانی که با شما برگزار می کند با توجه به سلیقه و امکاناتی که نیاز دارید، بهترین و به صرفه‌ترین پلن قیمتی را برای شما در نطر خواهد گرفت.

امکانات طراحی سایت تک صفحه ای

امکانات طراحی سایت تک صفحه ای
  • عضویت
  • ورود
  • پنل کاربری
  • سیستم چت آنلاین
  • درگاه مستقیم بانکی
  • پنل مدیریتی
  • عضویت ویژه(vip)
  • امکان چند زبانه کردن وب‌سایت تک صفحه ای وجود دارد
  • سیستم تیکتینگ
  • امکان اضافه کردن بسیاری از امکانت دیگر

تفاوت طراحی سایت تک صفحه ای با وب‌سایت چند صفحه ای

در وب‌سایت چند صفحه ای از تکنولوژی و مطالب مختلفی استفاده می‌شود زیرا اهداف گسترده‌تری در این نوع سایت وجود دارد، ولی وب‌سایت تک صفحه ای به این شکل نیست و در این مدل از سایت با قرار دادن تمامی محتوا و امکانات در یک صفحه‌ی خاص هدف نگه داشتن کاربر است. در ادامه به مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین این دو مدل از وب‌سایت وجود دارد خواهیم پرداخت:

تفاوت طراحی سایت تک صفحه ای با وب‌سایت چند صفحه ای

✅️ تجربه کاربری (ui) در وبسایت چند صفحه ای به دلیل حجم بیشتر، از اشکالات بیشتری به نسبت ui وب‌سایت تک صفحه ای برخوردار است.

✅️ تجربه کاربری در سایت تک صفحه ای بهتر است، اهمیت سایت‌های چند صفحه ای به نسبت تک صفحه ای بیشتر است.

✅️ با توجه به ساختاری متفاوت این دو وب‌سایت، حجم محتوایی در سایت چند صفحه به نسبت سایت تک صفحه ای بیشتر است.

✅️ دسته بندی اطلاعات و محتوا در سایت چند صفحه ای به نسبت وب‌سایت تک صفحه ای مجزا بوده و کاملتر است.

✅️ به صورت کلی با توجه به ساختار و حجم زیادتری که سایت چند صفحه ای دارد، قیمت ساخت و راه‌اندازی آن از سایت تک صفحه ای بیشتر است.

مراحل طراحی سایت تک صفحه ای

برای ساخت و راه‌اندازی وب‌سایت تک صفحه یک سری مراحل باید به صورت مرتب انجام شود تا پروسه ساخت این وب‌سایت با موفقیت سپری شود، با ما همراه باشید تا شما را با مراحل طراحی سایت تک صفحه ای در مجموعه سایت با سئو آشنا سازیم:

مراحل طراحی سایت تک صفحه ای

۱_ مرحله اول: نیاز سنجی و مشاوره با کارفرما

۲_ مرحله دوم: عقد قرارداد بین مجموعه و کارفرما

۳_ مرحله سوم: ساخت طرح اولیه وب‌سایت تک صفحه ای

۴_ مرحله چهارم: بازبینی طرح اولیه توسط کارفرما

۵_ مرحله پنجم: ساخت طرح نهایی وب‌سایت

۶_ مرحله ششم: بازبینی طرح نهایی وب‌سایت توسط کارفرما و تیم فنی

۷_ مرحله هفتم: راه‌اندازی و پشتیبانی از وب‌سایت توسط مجموعه سایت با سئو

سخن پایانی

طراحی سایت تک صفحه ای روشی نوین و ایدال است که تجارت و کسب و کار شما را به صورت آنلاین به کاربران زیادی نمایش خواهد داد و باعث افزایش درآمد تا چندین برابر خواهد شد. ما در این مقاله به برسی وب‌سایت تک صفحه ای پرداختیم تا شما به درک بهتری از این مدل سایت دست یابید.

اینکه تجارت شما نیاز به وب‌سایت چند صفحه ای و یا یک سایت تک صفحه ای دارد بستگی به حوزه فعالیت شما دارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه تنها کافیست تا با کارشناسان مجموعه سایت با سئو در ارتباط باشید تا بهترین پلن را برای آنلاین شدن مشاغل شما در نظر بگیرند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.