آشنایی با مراحل طلائی برای فروش بالاتر در سال 2023 |👈 8 راهکار حرفه‌ای

آشنایی با مراحل طلائی برای فروش بالاتر در سال 2023 |👈 8 راهکار حرفه‌ای

در دنیای امروزی فروش و بازاریابی محصولات نقش مهمی را در تجارت و تولید محصول ایفا می‌کند، در واقع زمانی که یک کالا و یک خدمات آماده ارائه به مشتریان است این فروش است که می‌تواند نتیجه نهایی و سود‌آوری را به ارمغان بیاورد. اگر شما بهترین محصول را تولید کنید اما نتوانید آن را به خوبی در اختیار مشتریان و مخاطبانتان قرار دهید، نمی‌توانید شاهد نتایج خوب و مثبتی در فروش آن محصول باشید. مراحل طلائی برای فروش بالاتر موضوع مقاله امروز ماست، پس برای درک بهتر این پروسه با ما همراه باشید.

امروزه روش‌های زیادی وجود دارد که هر کسب‌کاری از آنها برای به فروش رساندن محصولاتش استفاده می‌کند، این روش‌ها با توجه به پیشرفت علم روز به روز در حال تغییر و به روز شدن است. ما در ادامه قصد داریم تا شما را با مراحل طلائی برای فروش بالاتر آشنا کنیم تا دیگر برای فروش و بازاریابی محصول و خدمات با مشکل مواجعه نباشید، در ادامه به این نکات طلایی اشاره خواهیم کرد.

معرفی و شناخت مراحل طلائی برای فروش بالاتر

در فروش و بازاریابی نکته مهمی که باید به آن توجه داشت شناخت مشتری و آگاهی از نیازهای آن است، در ادامه به مراحل طلائی برای فروش بالاتر خواهیم پرداخت تا شما دیگر دقدقه برطرف سازی نیازهای مشتریانتان را نداشته باشید.

۱_ مستمر بودن فعالیت در بازاریابی، بودن همیشگی

این ویژگی سبب خواهد شد تا با تداوم در امر فروش و بازاریابی، افراد را با ضریب بالایی تبدیل به مشتری بلقوه کنید و بتوانید با تاثیراتی که بر روی نحوه نگرش او نسبت به محصول ایجاد می‌کنید اعتماد را در مشتریان بالا ببرید، زمانی که اعتمادی بین شما و مشتریان ایجاد شد شاهد فروش بالاتری خواهید بود. وقتی که شما حضور همیشگی را در کنار مشتری داشته و به مشتری تا حد زیادی نزدیک شده باشید، با تاکید کردن مشتریان را ترغیب به خرید خواهید کرد و این کار را باید یکی از مراحل طلائی برای فروش بالاتر محصول و خدمات به شمار آورد.

۲_ پیدا کردن افراد مناسب و فرد تصمیم گیرنده

رها کردن میز مذاکره بدون اطلاع داشتن از مرحله بعد به نفع شما نخواهد بود و هیچ گاه این کار را انجام ندهید. توجه داشته باشد که تا زمانی که مشتری را بر روی میز مذاکره و یا پشت خط تلفن دارید باید سعی کنید تا وی را برای مرحله و جلسه بعدی آماده کنید، در واقع باید مراحل بعدی فروش و بازاریابی را به اطلاع مشتری برسانید.

یکی از موضوعات مهم و معظلات خیلی از شرکت‌هایی که مشتریان را از طریق واسطه جذب کرده‌اند این است که مشتری را از دیگر مراحل با خبر نمی‌کنند و مشتری نمیداند که در مرحله بعد باید چه کاری را انجام دهد، که این معضل می‌تواند به از دست دادن مشتریان خنم شود. زمانی می‌توانید مراحل طلائی برای فروش بالاتر را تجربه کنید که بعد از دیدن و صحبت کردن با مشتری در مراحل اول سعی کنید که مشتری را به مرحله بعدی سوق دهید و با هماهنگی برای یک قرار حضوری مشتری را به درستی هدایت کنید.

۳_ به وجود آوردن ارزش

یکی دیگر از مراحل طلائی برای فروش بالاتر این است که یک فروشنده باید بتواند به صورت حرفه‌ای ارزش‌ها را در گفتمان خودش به کار ببرد، زیرا زمانی که شما به عنوان یک فروشنده و بازاریاب برای محصول مورد نظر ارزش آفرینی می‌کنید، می‌توانید یک رابطه قدرتمند را شکل داده و مشتریان بلقوه خودتان را تحریک به خرید کنید. مشتریان به فروشندگانی علاقه دارند که بتوانند به خوبی در فروش و بازاریابی محصولات ارزش آفرینی کند، این ارزشی که به وجود می‌آید برای این است که مشتریان به خرید مجدد محصول روی آورند.

۴_ پیشنهاد دادن راه حل‌های فروش

چگونگی ارائه دادن راه حل‌های فروش توسط فروشندگان یکی از نکات مهمی است که فروشندگان باید به صورت جدی آن را مورد برسی قرار دهند تا شاهد فروش موفق و بالایی باشند، مثلا یک فروشنده حرفه‌ای به دنبال این است که بهترین راه‌حل فروش را پیدا کند، یک فروشنده متوسط به دنبال این است که فروش را همراه با فایده آن انجام دهد و فروشندگانی که به صورت آماتور کار می‌کنند به دنبال این هستند که ویژگی‌های محصول را به فروش برسانند.

۵_ تمرکز بالا بر روی کیفیت محصول به جای کمیت آن

توجه داشته باشد وقتی که مشتریان بعد از تماس گرفتن از شما می‌خواهند تا قیمت مورد نظر را به آنها اعلام کنید، با اعداد و ارقام می‌توانید مشتری را تحریک کنید. این عوامل همگی بازی کردن با اعداد محسوب می‌شوند ولی باید به این نکته توجه کنید که تمامی پروسه فروش و بازاریابی بازی با اعداد نیست، در واقع برای اینکه بتوانید فروش موفق و بالایی داشته باشید باید توانایی برقرار کردن مکالمه‌های با کیفیت را با مشتریان داشته باشید. فروشندگان حرفه‌ای تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا بتوانند هدف را به درستی مشخص کرده و زمان مورد نیاز را برای آن صرف خواهند کرد.

۶_ تحقیق کردن، قبل از اینکه مذاکره فروشی داشته باشید

افرادی که در کار فروش و بازاریابی مشغول به فعالیت هستند تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا با توجه به صلیغه و نیاز مشتریان فایل پرزنت خودشان را پر کنند زیرا تکنیک‌ها و روش‌هایی که در فروش وجود دارد همگی به چگونگی درک نیاز و تقاضای مشتری مربوط است. فروشندگان حرفه‌ای باید به گونه‌ای وارد مذاکر و فروش شوند که اطلاعات کافی را در دسترس داشته باشند و باید به درستی تمامی تحقیقات را قبل از مذاکره در اختیار داشته باشند.

۷_ درک کردن مشتری

فروشندگان مجرب باید این توانایی را داشته باشند که به خوبی علایق مشتری را تشخیص دهند و می‌تواند به تصمیمات مشتریان در مقابل فروش محصولات واکنش لازم را انجام دهند. برای اینکه بتوانید به خوبی مشتریان را درک کنید می‌توانید از شخصیت شناسی استفاده کنید زیرا واکنش مشتریان با توجه به شخصیت و خصوصیات اخلاقی که دارند قابل درک است.

۸_ مدیریت کردن زمان فروش

 زمانی که مدیریت زمان برای یک محصول اتفاق می‌افتد، فروش محصول و کالا افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال برای فروش یک کالای 400 هزار تومانی باید زمانی حدود 40 هزار تومان را صرف کرد.

 سخن پایانی

مراحل طلائی برای فروش بالاتر این امکان را برای شما به وجود می آورد تا فروش بالایی را برای محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید شاهد باشید. اگر شما نیز تکنیک‌هایی برای فروش طلائی سراغ دارید که ما در این مقاله به آنها اشاره نکردیم، می‌توانید به صورت کامنت با ما در میان بگذارید تا ما نیز از تجربیات شما استفاده کنیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.