نکاتی که قبل از خرید هاست باید بدانید+ 6 نکته مهم 🤔

نکاتی که قبل از خرید هاست باید بدانید+ 6 نکته مهم 🤔

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از طراحی سایت باید به آن توجه زیادی داشت، تهیه و خرید کردن هاست مناسب است. زمانی که یک وب‌سایت از یک هاست خوب و مناسب برخوردار باشد می‌تواند به خوبی جوابگوی نیاز کاربران بوده و با توجه به سرعت لود مناسبی که دارد قادر است تا سایت مورد نظر را برای ارائه خدمات به صورت 24 ساعته پشتیبانی کند، اگر هر وب‌سایتی از یک هاست مناسب و برخوردار نباشد به دلیل اینکه نمی‌تواند به خوبی نیازهای کاربران را جواب دهد، با کاهش چشمگیر کاربران و مخاطبان همراه خواهد بود. به همین خاطر شما باید به نکاتی که قبل از خرید هاست باید بدانید توجه زیادی داشته باشید.

اهمیت یک هاست خوب

خرید کردن یک هاست مناسب سبب می‌شود تا در سئو یک سایت اثرات خوب و موثری ایجاد شود و این موضوع بستری را فراهم می‌سازد تا وب‌سایت مورد نظر در نتایج جستجوی بالای گوگل به کاربران نمایش داده شود و روز به روز به تعداد کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما اضافه خواهد شد.

وقتی که یک کاربر وارد وب‌سایتی می‌شود باید تمامی محتوا و مطالبی که در آن سایت وجود دارد کمتر از 4 ثانیه برای او به نمایش درآید، اگر سرعت لود آن سایت بیشتر از این مدت زمان باشد کاربران اقدام به ترک کردن وب‌سایت شما خواهند کرد و این اصلا برای رتبه و جایگاه سایت شما خبر خوبی نخواهد بود.

خرید هاست مناسب سرعت لود محتوای وب‌سایت شما را بالا خواهد برد و زمانی که کاربران از سرعت لود سایت شما راضی باشند دفعات بعد نیز برای برطرف سازی نیاز و خواسته‌های خودشان به سایت شما مراجعه خواهند کرد. برای اینکه بتوانید سایت پربازدید با نرخ کلیک بالایی را داشته باشید نکاتی که قبل از خرید هاست باید بدانید را باید مد نظر قرار دهید.

مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید هاست باید بدانید

در ادامه به نکات مهمی اشاره خواهیم کرد که باید به آنها توجه زیادی داشته باشید:

۱_ هاست باید به صورت شبانه روزی از وب‌سایت شما با سرعت بالایی پشتیبانی کند

شما باید قبل از اینکه یک هاست را انتخاب کنید یک سری نکات مانند سرعت و چگونگی آن را مورد برسی قرار دهید. یک هاست مناسبی که از پشتیبانی تمام وقت برخوردار است، زمانی که با کوچکترین مشکل مواجعه شود باید در کمترین زمان ممکن بتواند مشکل به وجود آمده را برطرف سازد تا تداخلی در کارکرد وب‌سایت شما به وجود نیاورد و شما به راحتی بتوانید در وب سایتتان خدمات و محصولاتی را که در اختیار دارید به کاربران و مشتریانتان ارائه دهید.

در زمان‌هایی که شما قصد دارید یک افزونه کاربردی را بر روی وب‌سایتتان نصب کنید تا در بهبود عملکرد سایت نقش اثر گذاری را ایفا کند، امکان دارد که در زمان نصب و یا حین اجرا این افزونه با مشکل مواجعه شوید و اگر شما از یک شرکت هاستینگ معتبر اقدام به خرید هاست کرده باشید در کمترین زمان ممکن به مشکل به وجود آمده رسیدگی خواهد شد و اختلال به وجود آمده در سایت شما برطرف می‌گردد.

۲_ برسی کردن میزان آپ تایم هاست

زمانی که هاست‌های زیادی از یک سرور خریداری می‌شوند این عامل سبب می‌شود که تعداد دامنه‌هایی که به سرور متصل می‌شود افزایش یابد و به صورت طبیعی با افزایش استفاده منابع از سرور همراه خواهد شد.

هر چقدر وب‌سایت‌های که از این سررور استفاده می‌کنند به صورت همزمان از منابع آن استفاده کنند، سبب خواهد شد تا عملکرد سایت‌ها کندتر شود، با کندتر شدن آنها ارائه و فروش خدمات و محصولات در این سایت‌ها با سرعت پائینی انجام خواهد شد و سرعت خدماتی که این سرور به وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهد با کاهش چشمگیری همراه خواهد شد که اصلا به نفع سایت‌هایی که از خدمات این سرور استفاده می‌کنند نمی‌باشد.

۳_ ثبت کردن یکسان دامین و هاست

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید هاست باید بدانید این است که از شرکتی هاست خود را خریداری کنید که خدمات دامنه را هم به شما ارائه دهد، این موضع سبب می‌شود تا بهتر بتوانید سایت خودتان را مدیریت کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که دریافت هاست و دامنه از دو شرکت مجزا کار درستی نیست زیرا اگر یکی از آنها دچار مشکلی شده و یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه دچار مشکلی شود، این امکان وجود دارد که وب‌سایت شما از دسترس خارج شود.

۴_ استفاده کردن از تجربه متفاوت در زمینه هاست از افراد با تجریه و متخصص

از دیگر نکاتی که قبل از خرید هاست باید بدانید این است که از مشاوران و کارشناسان و افرادی که تجربه زیادی در اینترنت داشته و مدت زمان زیادی را از انواع هاست‌ها استفاده کرده‌اند، بهره ببرید تا شما را در انتخاب یک هاست معتبر و با کیفیت کمک کنند. وقتی که شما با این افراد مشورت می‌کنید و از رهنمودهای آنها استفاده می‌کنند این کار سبب می‌شود که با توجه به نیاز و خواسته‌ای که شما دارید هاست متناسب با کار و تجارتتان را به شما معرفی کنند.

۵_ بالا بودن امنیت در هاست از دیگر نکاتی که قبل از خرید هاست باید بدانید

اگر یک هاست از امنیت بالایی داشته باشد به همان میزان نیز وب‌سایت شما از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود، زیرا در صورتی که هاست از رمزهای امنیتی قوی برخوردار باشد دیگر هکرها و افراد سودجو قادر نخواهند بود که از وب‌سایت شما سوء استفاده کنند و سایت شما همیشه از امنیت و صلابت خوبی برخوردار خواهد بود.

۶_ آشنایی و شناخت از پلتفرم‌های خرید هاست

وقتی که شما قبل از خرید هاست به خوبی بتوانید هاست لینوکس و ویندوز را شناسایی کنید، می‌توانید با شرایط بهتری هاست مورد نظرتان را خریداری کنید. پس حتما باید قبل از اینکه بخواهید هاست مناسب خودتان را انتخاب کنید باید شناخت خوبی را از پلتفرم‌های ارائه دهنده هاست کسب کنید.

۷_ کیفیت و خدماتی که شرکت‌های هاستینگ به شما ارائه می‌دهند

گارانتی و خدمات که شرکت‌های هاستینگ به کاربران در قبال خرید هاست ارائه می‌دهند، یکی از دیگر نکاتی که قبل از خرید هاست باید بدانید . حتما از هاستی استفاده کنید که از خدمات دوره آزمایشی برخوردار است، زیرا زمانی که شما امکان استفاده کردن از دوره آزمایشی یک هاست را داشته باشید اگر در زمان استفاده با محدودیت و یا اختلالی برخورد کردید می‌توانید در صورت ناراضی بودن از خدمات، هاست مورد نظر را به شرکت هاستینگ برگردانید و از هاست‌های دیگری که از امکانات و ویژگی‌های بهتری برخوردار هستند استفاده کنید.

 سخن پایانی

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید تا با راه‌اندازی یک وب‌سایت کسب کار و تجارت خودتان را به صورت اینترنتی و از طریق سایت مدیریت کنید، قبل از اینکه سایت خودتان را راه‌اندازی کنید باید اقدام به انتخاب و خرید یک هاست برای قرار دادن اطلاعات وب‌سایت درون آن کنید، باید به نکاتی که قبل از خرید هاست باید بدانید توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای یک هاست مناسب و کاربردی داشته باشید.

اگر شما بخواهید از هاست‌های داخلی و یا خارجی استفاده کنید، باید گفت که اگر کسب کار شما در داخل ایران است به دلیل مسائل امنیتی و تحریم‌هایی که ما با آن مواجعه شده‌ایم بهتر است از شرکت‌های هاستینگ داخل کشور استفاده کنید، ولی توجه داشته باشید که هر شرکت هاستینگی که قرار است از آن هاست خریدرای کنید باید تمامی این استانداردها را به خوبی رعایت کند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.