پشتیبانی سایت چیست؟

پشتیبانی سایت چیست؟

پشتیبانی سایت به معنی این است که به صورت مرتب و مدام خطاها و اشکالات به وجود آمد در وب‌سایت بروزرسانی شوند، در واقع این موارد با دقت بالا و به صورت منظم توسط تیم پشتیبانی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه مورد بررسی قرار می‌گیرند. اگر به صورت منظم و همیشگی از وب‌سایت پشتیبانی به عمل بیاید این موضوع باعث می‌شود که در رتبه‌ و جایگاه سایت تاثیرات مثبتی زیادی ایجاد شود. امروزه در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای اینکه تعامل با مشتریان برقرار شود و مشتریان بلقوه حفظ شوند، به نگهداری و پشتیبانی از سایت اهمیت زیادی داده شود.

قرار دادن عکس و تولید محتوا در وب‌سایت کار چندان سختی نیست زیرا این مدل فعالیت برای اکثر کسانی که در زمینه وب تخصص دارند امکان پذیر است. اما نگهداری و پشتیبانی به موقع بعد از راه‌اندازی سایت، یکی از کارهای مهم و حساسی است که باید به صورت دقیقی مورد بررسی و آنالیز قرار گیرد تا وب‌سایت مورد نظر با هیچ گونه مشکلی مواجه نشود و به راحتی نیاز کاربران و مخاطبان خود را برآورده سازد. در واقع یکی از مهم‌ترین کارها بعد از طراحی سایت، پشتیبانی منظم و درست از آن است.

نگهداری سایت

اگر شما نیز جزء آن دسته از مشاغل و کسب‌وکارهایی هستید که برای تجارت اینترنتی خود یک وب‌سایت در اختیار دارید؛ اما به هر دلیلی تا به امروز از وب‌سایت شما پشتیبانی خوبی به عمل نیامده است، لازم نیست نگران باشید زیرا مجموعه سایت با بیش از ۱۷ سال سابقه در زمینه خدمات پشتیبانی سایت با در اختیار داشتن تیم فنی متخصص، از وب‌سایت شما به بهترین شکل نگهداری می‌کند. برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه پشتیبانی و نگهداری سایت فقط کافیست با ما در ارتباط باشید.

هزینه پشتیبانی سایت

هزینه پشتیبانی سایت شاید برای شما سنگین باشد؛ اما به مراتب ضررهایی که عدم پشتیبانی وب‌سایت به همراه دارد، بیشتر است. به صورت کلی هزینه پشتیبانی سایت به عوامل مختلفی نظیر سابقه و تخصص تیم پشتیبان، در دسترس بودن، مدت زمان پاسخگویی، نوع خدمات ارائه شده و… بستگی دارد. توجه داشته باشید که قبل آنکه پشتیبانی وب‌سایت خود را به مجموعه و شرکتی واگذار کنید، باید حتما از سابقه، تخصص و مسئولیت پذیری آنها اطمینان کسب کنید تا در آینده تجارت شما با چالش مواجه نشود. برای اطلاع از قیمت دقیق پشتیبانی سایت‌های اینترنتی، فقط کافیست با کارشناشان ما تماس حاصل کنید.

تعرفه پشتیبانی سایت

تمامی وب‌سایت‌های اینترنتی نیاز به پشتیبانی دارند که این امر شامل وب‌سایت‌های وردپرسی و سایت‌های اختصاصی می‌شود. تعرفه‌ پشتیبانی سایت وردپرسی به نسبت تعرفه پشتیبانی سایت اختصاصی کمتر است. تعرفه پشتیبانی وب‌سایت یکی از موضوعات مهمی است که از اهمیت زیادی برای کارفرمایان برخوردار است زیرا آنها تمایل دارند تا با صرف هزینه مناسبی، بیشترین نتیجه را به دست آورند. به راستی هزینه ماهانه پشتیبانی سایت چقدر است؟ یک کارفرما چه مبلغی را باید بایت هزینه پشتیبانی سایت پرداخت کند؟

توجه داشته باشید که هزینه تعرفه پشتیبانی سایت وردپرس به نسبت وب‌سایت اختصاصی کمتر است و دلیل آن هم این است که این سایت وردپرسی از پیچیدگی کمتری به نسب سایت اختصاصی برخوردار است. در جدول زیر به صورت کامل به شما توضیح می‌دهیم که تعرفه‌های پشتیبانی سایت در مجموعه سایت با سئو، چه مواردی را شامل می‌شود.

پلن برنزی
(پشتیبانی اقتصادی)
پلن نقرای
(پشتیبانی ویژه)
پلن طلایی
(پشتیبانی اختصاصی)
✔️ تهیه یک نسخه کامل از پشتیبانی وب‌سایت✔️ بهینه کردن سئو تکنیکال وب‌سایت✔️ پاک سازی قالب سایت
✔️ بررسی ایرادات فنی ✔️ بهبود سرعت سایت✔️ ارائه مشاوره تخصصی توسعه کسب‌وکار
✔️ بهینه کردن پایگاه داده سایت✔️ بهبود امنیت سایت✔️ افزایش امنیت کامل سایت
✔️ بروزسانی کردن افزونه و ماژول‌های سایت✔️ تولید و بارگزاری محتوا (در صورت نیاز)✔️ بهبود سرعت لودینگ تمامی صفحات
✔️ تولید و بارگزاری محتوا (در صورت لزوم)✔️ بهینه کردن تصاویر صفحات سایت✔️ پشتیبانی تمام وقت
✔️ پیدا کردن مشکلات احتمالی و برطرف سازی آن✔️ بک آپ گیری مرتبط ✔️ گزارش مرتبط سرچ کنسول و آنالیتیکس
✔️ اخذ اینماد و درگاه پرداخت بانکی ✔️ مانیتورینگ و رفع ارورهای سایت✔️ بک آپ گیری هفتگی

وظایف پشتیبان سایت چیست؟ چرا باید پشتیبانی سایت خود را به مجموعه سایت با سئو واگذار کنیم؟

وظایف پشتیبان سایت، بهینه سازی و توسعه یک وب‌سایت است. در واقع تمامی کارهایی که باعث می‌شود وب‌سایت شما در لیست نتایج جستجو قرار گیرد و جایگاه خود را تثبیت کند، از جمله وظایف پشتیبان سایت است. کار پشتیبان سایت این است که با حفظ جایگاه فعلی سایت، در بهبود وضعیت آن نیز تلاش کند تا تجارت شما در جایگاه واقعی خود قرار گیرد. حالا سؤال اینجاست که وظیفه پشتیبانی از سایت خودمان را به چه شرکت و مجموعه‌ای بسپاریم؟

چرا باید پشتیبانی سایت خود را به مجموعه سایت با سئو واگذار کنیم؟ چه تضمینی در نگهداری درست و به موقع از سایت وجود دارد؟ این دست از سوالات شاید برای شما نیز به وجود آمده باشد که ما در ادامه دلیل آن را در ادامه به شما می‌گوییم:

  • خدمات پشتیبانی سایت در سایت با سئو، به صورت ۲۴ ساعتی است.
  • ما سابقه پشتیانی انواع وب‌سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، خبری، اختصاصی، شخصی، پزشکی، آموزشی و… را داریم.
  • بهره‌گیری از متخصصان توانمند و با تجربه
  • انجام تمامی خدمات پشتیبانی نظیر مسائل فنی، محتوایی و… را با کیفیت بالایی به شما ارائه می‌دهیم.
  • مانیتورینگ روزانه وب‌سایت
  • بک‌ آپ مرتبط از فایل‌های وب‌سابت به صورت روزانه و هفتگی

آیا به پشتیبانی سایت نیاز دارید؟

اهمیت پشتیبانی سایت

با توجه به پیشرفت‌های زیادی که در حوزه اینترنت و تکنولوژی رخ داده است، روز به روز کسب‌‌وکارهای زیادتری شکل اینترنتی و آنلاین را به خود خواهند گرفت و با راه‌اندازی و‌ب‌سایت خدمات زیادی را به کاربران ارائه می‌دهند که پاسخگوی نیاز کاربران و مخاطبان در هر ساعت شبانه روز خواهند بود، از این رو وب‌سایت‌ها اینترنتی نیاز به پشتیبانی و نگهداری همیشگی دارند تا به صورت موفقی به فعالیت خود ادامه دهند.

اگر پشتیبانی از سایت انجام نشود، طولی نخواهد کشید که ظرف مدت کوتاهی وب‌سایت شما بر اثر به وجود آمدن باگ‌های زیادی، از دسترس خارج می‌شود و امکان فعالیت اینترنتی شما دیگر وجود ندارند، این به منزله توقف درآمد شما خواهد بود. ما در مجموعه سایت با سئو بر این باوریم که یک وب‌سایت هرچقدر هم که از لحاظ گرافیک و ظاهر استاندارد باشد؛ ولی به صورت منظم از آن پشتیبانی نشود، آوردی را برای شما به همراه ندارد.

در هر وب‌سایتی با توجه به تکنولوژی و حوزه فعالیتی که دارد از زبان‌های برنامه نویسی و کدنویسی مختص به خود استفاده شده است که کارشناسان و طراحان سایت برای اینکه بتوانند مشکلات احتمالی به وجود آمده در یک سایت را برطرف سازند، نیاز دارند تا کدهای وب‌سایت را به خوبی درک کنند. با بررسی به جا و صرف کردن زمان برای پیدا کردن خطاها و اختلالات احتمالی می‌توان پشتیبانی سایت را به خوبی پیاده‌سازی و اجرا کرد.

فواید پشتیبانی سایت

پشتیبانی سایت به مانند یک محرک است که وب‌سایت اینترنتی شما را به سمت جلو و قرار گرفتن در لیست نتایج جستجو سوق می‌دهد. هرچقدر پشتیبانی به صورت اصولی و حرفه‌‌ای‌تر پیش رود، روند موفقیت کسب‌‌وکار آنلاین شما نیز با سرعت بیشتری همراه است. اگر تمایل دارید تا با فواید پشتیبانی وب‌سایت بیشتر آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

  • پشتیبانی سایت در زمان و هزینه کارفرما صرفه جویی به عمل می‌آورد.
  • سایت با سرعت بیشتری مراحل سئو و بهینه سازی را پشت سر می‌گذارد که مساوی است با قرار گرفتن در لیست نتایج جستجو
  • خدمات پشتیبانی سایت، همیشگی و بدون تعطیلی ارائه می‌شود.
  • با پشتیبانی خوب و اصولی، تجارت شما در صفحات ابتدایی گوگل قرار می‌گیرد که این موضوع به برند شدن تجارت شما کمک خواهد کرد.
  • پشتیبانی سایت یک راه مطمئن برای افزایش فروش و ارائه خدمات با کیفیت به کاربران است.
  • هزینه پشتیبانی سایت به نسبت دیگر نظیر ریپورتاژ و تبلیغات گوگل، به مراتب کمتر است.

خدمات پشتیبانی سایت مجموعه سایت با سئو شامل چه مواردی است؟

✅️ برطرف سازی خطاهای پلاگین

✅️ پیدا کردن و برطرف سازی مشکلات css قالب

✅️ اصلاح مشکلات به عضویت و پر کردن فرم ثبت نام کاربران

✅️ حل مشکلات سرور و انتقال فضای ذخیره سازی در صورت نیاز

✅️ چک کردن سرعت لودینگ سایت و برطرف کردن کندی سرعت سایت

✅️ نظم بخشیدن به ساختار ناو منوها

✅️ برطرف سازی ایرادات فنی سایت‌های وردپرسی

✅️ رفع خطاهای پلاگین از دیگر خدمات پشتیبانی سایت محسوب می‌شود.

✅️ چک کردن مشکلات سرچ کنسول، برنامه ریزی و برطرف کردن ارور‌های سرچ کنسول

✅️ بررسی مشکلات فروشگاه اینترنتی، برنامه ریزی جهت از بین بردن باگ‌های طراحی سایت فروشگاهی که باعث افزایش سرعت و عملکرد سایت فروشگاهی می‌شود.

✅️ سفارشی سازی تمامی امکانات وب‌سایت با توجه به نیار کارفرما

انواع پشتیبانی سایت

با توجه به اینکه خدمات زیادی شامل پشتیبانی سایت می‌شود، نگهداری از سایت را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد که هر کدام نقش مهمی در محافظت از وب‌سایت اینترنتی شما دارند. ما در مجموعه سایت با سئو انواع پشتیبانی سایت را به ۲ صورت به کارفرمایان عزیز ارائه می‌دهیم که عبارتنداز:

خدمات پشتیبانی محتوایی سایت

1- پشتیبان محتوایی سایت

یکی از مسائل مهم واصولی در سئو سایت، تولید محتوای با کیفیت و با ارزش است و هر وب‌سایتی برای اینکه در نتایج جستجوی گوگل قرار گیرد باید محتواهای ارزشمند و مفیدی را منتشر کند. زمانی که شما اقدام به تولید محتوای مناسب می‌کنید این فرصت را دارید که مخاطبان و کاربران زیادی را جذب سایت خودتان کنید و با معرفی محصولات و خدماتی که در تجارت شما وجود دارد، فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد. در ادامه به معرفی وظایفی که یک پپشتیبانی سایت محتوایی دارد اشاره خواهیم کرد:

بهینه‌سازی موتورهای جستجو

توجه داشته باشید که محتوایی که شما برای وب‌سایت خودتان تولید می‌کنید باید طبق اصول سئو نوشته شود، در این میان وظیفه‌ی پشتیبانی محتوایی سایت این است که کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار مورد نظر را پیدا کرده و با توجه به این کلمات، مقاله‌ای را منتشر کند. پشتیبانی محتوا با استفاده از ترفند‌های سئو تلاش خواهد کرد تا محتوای تولید شده در سایت شما از دیگر رقبا پیشی گرفته و در صفحات اول نتایج جستجوی گوگل به کاربران زیادی نمایش داده شود.

اپدیت کردن و بروزرسانی محتوا

اگر محتوای سایت به صورت دوره‌ای آپدیت شود سبب خواهد شد تا رتبه و جایگاه وب‌سایت شما در نتایج جستجو در رتبه بالا قرار گیرد، اگر محتوایی را که قبلا در سایت خودتان قرار داده باشید با محتوا و داده‌های امروز سنخیت نداشته باشد، پشتیبانی سایت محتوا می‌تواند این محتوا را بروزرسانی و کامل کرده و در وب‌سایت قرار دهد.

تولید محتوا متنی برای سایت

زمانی که شما از خدمات پشتیبانی سایت تولید محتوا استفاده می‌کنید، این امکان برای شما فراهم شد تا بتوانید اقدام به تولید محتوا برای تمامی بخش‌های سایت کنید.

2- پشتیبانی فنی سایت

تمامی وب‌سایت‌ها با توجه به فعالیت و خدماتی که به کاربران و مشتریان ارائه می‌دهند نیاز دارند تا از خدمات پشتیبانی فنی استفاده کنند. کسانی که در تیم پشتیبانی سایت فعالیت دارند با توجه به بررسی و آنالیز عملکرد سایت به صورت مستمر و روزانه در صورت مشاهده و دیدن نشانه غیرعادی، به سرعت آن را مورد برطرف قرار خواهند داد.

پشتیبانی فنی یکی دیگر از انواع پشتیبانی سایت است که با توجه به اینکه وظیفه‌ی مربوط به حیات اصلی سایت را به عهده دارد، باید مهارت و دانش فنی مورد نظر را فرا گرفته باشد. اگر این خدمات به صورت درستی انجام نشود، امکان از دسترس خارج شدن وب‌سایت وجود خواهد داشت. حالا نوبت آن رسیده تا شما را با وظایف اصلی که یک پشتیبان فنی وب‌سایت باید داشته باشد آشنا سازیم:

پشتیبانی فنی سایت

گرفتن نسخه پشتیبانی از پروند‌ها و دیتا

 در خدمات پشتیبانی سایت به صورت خودکار از اطلاعات و داده‌ها، پست، عکس و فیلم‌ها نسخه پشتیبانی گرفته خواهد شد تا در آینده اگر نیاز به این داده‌ها داشته باشیم، به راحتی بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

بهبود در سرعت سایت

زمانی که سرعت لود و بارگزاری در یک سایت بالا باشد، کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپر خواهند کرد و این موضوع بر روی سئو سایت شما تاثیرات مثبتی را به جا خواهد گذاشت. پشتیبان فنی سایت با استفاده از امکانات و ابزارهایی که در اختیار دارد باعث بالا رفتن سرعت بارگزاری و لود در وب‌سایت شما خواهد شد.

بروزرسانی افزورنه‌ها و نرم‌افزارها در سایت

از دیگر وظایف مهمی که پشتیبان فنی سایت برعهد دارد، بروزرسانی و آپدیت کردن سیستم مدیریت محتوا و پلاگین‌ها و افزورنه‌های است که در سایت وجود دارد. زمانی که شما اقدام به نصب و راه‌اندازی پلاگین و افزونه در سایت خوتان می‌کنید امکان دارد در این ابزارها باگ‌های امنیتی وجود داشته باشد و زمانی که اقدام به بروزرسانی این ابزارها می‌کنید، تمامی این تهدیدات از بین خواهند رفت. این موضوع از اهمیت زیادی در پشتیبانی سایت برخوردار است.

اطمینان از هماهنگی سایت در تمامی مرورگرها

زمانی که شما از مرورگرهای مانند سافاری، فایرفاکس و گوگل کروم استفاده می‌کنید به واسطه اینکه کاربران زیادی از این مرورگرها استفاده می‌کنند باید سایت شما قابلیت نمایش را در تمامی این مرورگرها داشته باشد. وقتی که به صورت مدام و مرتبی پروسه‌ی پشتیبانی سایت انجام شود این امکان را برای کاربران و مخاطبان فراهم خواهید کرد تا بتوانند بدون هیچ گونه مشکلی و به خوبی وب‌سایت شما را در هر ابعاد و اندازه و در تمامی دستگاه‌ها به خوبی مشاهده کنند.

سخن پایانی

یک وب‌سایت درست به مانند بدن انسان است که اگر به صورت مرتب چکاب نشود و مورد توجه قرار نگیرد، امکان دارد که دچار مشکلات فنی زیادی شود. در واقع اگر این مشکلات به صورت یکجا و یکباره ظاهر شوند و سلامت سایت شما را به خطر بیندازد، تجارت اینترنتی شما دچار چالش خواهد شد. یک سایت اینترنتی نیز درست به همین شکل باید مورد بررسی و چکاب قرار گیرد. پشتیبانی سایت اگر به صورت مرتبط و دقیقی انجام شود کسب‌وکار شما را از گزند هر گونه تهدید و اختلالی حفظ خواهد کرد و موفقیت‌های زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه پشتیبانی و نگهداری از سایت، با ما در تماس باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.